سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / صد مدالی‌ها در برابر صد میلیاردی‌ها/ پرچم ایران را پاراالمپیکی‌ها برافراشتند نه مدعیان!

صد مدالی‌ها در برابر صد میلیاردی‌ها/ پرچم ایران را پاراالمپیکی‌ها برافراشتند نه مدعیان!

حالا که صدمدالی‌های ایران از مسابقات پاراآسیایی به کشور بازگشتند، باید دید مسئولان ورزش کشور برای تکریم آنها چه برنامه‌ای دارند، بازیکنانی که علیرغم مشکلات جسمی، پرچم ایران را برافراشتند و بابت این افتخارآفرینی هرگز منتی بر سر مردم نگذاشتند.
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی هانگژو در حالی به پایان رسید که کاروان پرافتخار فرزندان ایران با کسب ۴۴ مدال طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به‌عنوان دومی دست‌یافت تا بهترین جایگاه تاریخ ایران را کسب کرده باشد. در این بازی‌ها ۳ هزار ورزشکار از ۴۳ کشور آسیایی حضور داشتند و ۲۸ کشور موفق به کسب مدال شدند که در مجموع ۵۰۲ مدال طلا، ۴۹۹ مدال نقره و ۵۷۲ مدال برنز توزیع شد. ایران با ۲۱۱ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده بود که سهم ورزشکاران مرد در مدال‌آوری برای کاروان ایران ۸۹ مدال و سهم زنان نیز ۴۰ مدال بود و ۲ مدال نیز در بخش میکس به دست آمد.
به گزارش رجانیوز؛ در این دوره از بازی‌ها ورزشکاران کشورمان موفق شدند رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کنند که از آن جمله می‌توان به وزنه‌برداری اشاره کرد. علی اکبر غریب‌شاهی با مهار وزنه ۲۵۱ کیلوگرمی توانست به مدال طلا برسد و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را بشکند.
در دوومیدانی هاجر صفرزاده با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. صفرزاده ضمن کسب نشان طلا، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.
پرستو حبیبی در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود که با مدال طلا موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.
سینا ضیغم‌نژاد در شنای ۱۰۰ متر موفق شد با بالاترین ثبت زمان، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را بشکند و به نام خود ثبت کند.
رشته‌های تیمی درخشیدند
رشته‌های تیمی کاروان فرزندان ایران هم عملکرد خوبی در این دوره داشت به‌طوری‌که والیبال نشسته مردان و شطرنج با طلا پرونده خود را بستند تا بار دیگر به رقبای خود نشان داد مدعی بی‌چون‌وچرا هستند. والیبال نشسته کشورمان با هدایت هادی رضایی با برتری مقابل قزاقستان مدال طلا گرفتند. تیم والیبال نشسته بانوان هم به مقام نایب‌قهرمانی و مدال نقره این بازی‌ها رسید.
در بخش تیمی شطرنج، بانوان در کلاس VI-B1 صاحب مدال طلا شدند. در بخش تیمی مردان و در کلاس VI-B1، تیم ایران به مدال نقره رسید. در بخش تیمی مردان کلاس PI، تیم ایران به مدال نقره دست‌یافت.
این درخشش رشته‌های تیمی در حالی رخ داد که هزاران کیلومتر دورتر از هانگژو، مصاحبه حسین کنعانی زادگان، بحث قدیمی اما جنجالی‌ای را به راه انداخت.
کنعانی زادگان در این مصاحبه در خصوص خودروی وارداتی پاداش جام جهانی گفته بود: «قیمت ماشین مرسدس‌بنز نارنجی‌رنگ من ۱۰۰ میلیارد نیست؛ اما یک ماشین رنجروور وارد کردم که قیمت آن خودرو ۱۰۰ میلیارد تومان است.»
این امتیاز خاص به همراه سکه‌ها و پاداش‌های متنوع دیگر در حالی اهدا شده است که دستاورد تیم ملی هم چندان چیز خاص یا شایان توجهی نبود. تیم ملی ایران در میان ۳۲ تیم به مقام بیست و ششم رسید، از گروه مقدماتی هم که صعود نکرده و در بین ۴ تیم به مقام سوم رسید و البته در همین دوره سنگین‌ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی مقابل انگلستان با خوردن ۶ گل رقم خورد.
نکته حائز اهمیت اینجاست که اعطای این امتیازات به فوتبالیست‌ها در حالی است که در جام جهانی نتوانستند به مراحل بالاتر صعود کنند و با شکست مواجه شدند درحالی‌که رشته‌های دیگری همچون کشتی، وزنه‌برداری، والیبال و… چه در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیکی همیشه برای ایران افتخارآفرینی کردند؛ اما چنین امتیازاتی برای آنها در نظر گرفته نشده است.
امیرحسین زارع قهرمان سنگین‌وزن جهان با اشاره به صحبت‌های کنعانی درباره واردکردن خودرو ۱۰۰ میلیاردتومانی نوشت: علت پرهیز ما از باختن ملی است نه مالی… تأسف!
امیرمحمد یزدانی نایب‌قهرمان کشتی آزاد جهان نیز در این باره گفت: ۶ گل می‌خورند و با پول بیت‌المال فخرفروشی می‌کنند. شما در جام جهانی چه کردید؟ اینکه ۶ گل از یک تیم دریافت کردید، افتخار بود؟ در نتایجشان بزرگ‌نمایی می‌کنند. بردن ولزی که از پلی‌آف بالاآمده که جایزه گرفتن ندارد. می‌گویند این جایزه صعود ما به جام جهانی است، مگر برای صعود هم جایزه می‌دهند؟ اگر جای رونالدو بودید چه می‌کردید؟ رونالدو این همه کمک می‌کند، شما پُز ماشینت را می‌دهی؟ بحث من تبعیضی است که بین ما قائل شدند. کشتی‌گیر ملی ما این همه مشکل دارد و اگر حذف شود، هیچ جایزه و حقوقی دریافت نمی‌کند.
حالا که صدمدالی‌های ایران از مسابقات پاراآسیایی به کشور بازگشتند، باید دید مسئولان ورزش کشور برای تکریم آنها چه برنامه‌ای دارند، بازیکنانی که علیرغم مشکلات جسمی، پرچم ایران را برافراشتند و بابت این افتخارآفرینی هرگز منتی بر سر مردم نگذاشتند.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.