سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آزار جنسی 200 هزار کودک به دست عوامل کلیساهای اسپانیا از سال 1940 به این‌سو
Pope Francis speaks during the ordination of new priests at St Peter's basilica on May 11, 2014 at the Vatican. AFP PHOTO / ANDREAS SOLARO (Photo credit should read ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)

آزار جنسی 200 هزار کودک به دست عوامل کلیساهای اسپانیا از سال 1940 به این‌سو

تحقیقات اخیر در اسپانیا به صورت تخمینی نشان می‌دهد که از سال 1940 حدود 200 هزار کودک توسط اعضای کلیسای کاتولیک رومی در این کشور مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
در فرقه کاتولیکِ مسیحیت کلیسا حجت است، همان‌گونه که کتاب مقدس حجت است؛ البته اوضاع پیچیده‌تر است، در این آئین حتی کتاب مقدس هم سندیتش را از کلیسا می‌گیرد! بررسی این موضوع مجال خود را می‌طلبد این‌جا جای بررسی آن نیست؛ برای ما همین‌قدر مهم است که توجه کنیم رسوایی کلیسا برای پیروانِ کاتولیسیسم بسیار متفاوت با رسوایی در یک حوزه علمیه یا عبادتگاه در آئین و مذهب دیگر است. رسوایی کلیسا یعنی تیشه به حیثیتِ اساسِ مذهب کاتولیک.
حالا با توجه به این نکات می‌توان به خبر اخیر رسانه فرانسویِ فرانس24 توجه کرد: طبق تحیقات کمیسیونی مستقل در اسپانیا، به طور تخمینی می‌توان گفت که بیش از 200 هزار کودکِ زیر سن قانونی از سال 1940 توسط به اصطلاح روحانیون کاتولیک رومی در اسپانیا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. در این گزارش آمده است که یک نظرسنجی با بیش از 8000 شرکت‌کننده نشان می‌دهد که 0.6 درصد از جمعیت بالغ اسپانیا که حدود 39 میلیون نفر هستند، گفته‌اند در زمانی که هنوز کودک بوده‌اند از سوی اعضای روحانیون مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. «آنجل گابیلوندو»، بازرس ملی اسپانیا، در یک کنفرانس خبری که برای ارائه یافته‌های این گزارش برگزار شد، گفت: «این درصد به 1.13 درصد – یا بیش از 400 هزار نفر – افزایش می‌یابد که شامل آزار اعضای غیررسمی کلیسا می‌شود.»
این گزارش از نگرش کلیسای کاتولیک اسپانیا انتقاد کرده و واکنش کلیسا به موارد کودک‌آزاری مربوط به اعضای خود را «ناکافی» می‌خواند. این گزارش مستقل همچنین پیشنهاد ایجاد یک صندوق دولتی برای پرداخت غرامت به قربانیان را هم ارائه کرده است. آن‌طور که شفقنا نوشته است، افشاگری در مورد آزارهای جنسی اعضای کلیسا علیه کودکان و زنان در اسپانیا درحالی است که کلیسای کاتولیک در چندین پرونده آزار جنسی در آفریقای جنوبی، آرژانتین، آلمان، فرانسه، آمریکا و شیلی درگیر است.
پاپ: جهان در ساعتی تاریک است
خبر دیگر آن‌که در بحبوحه درگیری‌های جاری در جهان به ویژه در اراضی اشغالی فلسطین، پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان رویدادی را روز جمعه در کلیسای سن پیتر در واکنش به «جهانی که در ساعتی تاریک و خطر مهیب به سر می‌برد»، برگزار کرد. در لحظه‌ای که داشت دعا می‌کرد و درحالی که هیچ اشاره‌ای به درگیری و حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه نکرد، این اظهارات را عنوان کرد.
آن‌طور که ایسنا نوشته است، پاپ فرانسیس برای «کشورها و طرف‌هایی که در جنگ» هستند، دعا کرد و افزود: «این ساعت تاریکی است. من خواستار کمک‌های بشردوستانه برای آنها هستم. در چنین آشفتگی و خطر بزرگی برای جهان ما شفاعت کنید. مردم بیاموزند که به زندگی تک‌تک انسان‌ها اهمیت دهند و حماقت جنگ را باطل بشمرند؛ جنگی که بیانگر مرگ و نابودی آینده است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

امروز روزگار جهاد تبیین است

ويدئو/

نماهنگ ، اقیانوس‌نوردان سرافراز

ناو گروه نیروی دریایی ارتش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.