سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اسرائیل به‌طور همزمان زیر ضربه موشک‌های حزب‌الله و مقاومت

اسرائیل به‌طور همزمان زیر ضربه موشک‌های حزب‌الله و مقاومت

در حالی که رژیم آپارتاید اسرائیل مشغول گرفتن انتقام عملیات «طوفان الاقصی» از کودکان و زنان غزه است، حالا گرفتار موشک‌های دو جبهه اصلی مقاومت شده؛ این رژیم از طرف غزه زیر موشک‌های مقاومت فلسطین است و از شمال زیر موشک‌های حزب‌الله لبنان. روزی نیست که خبری از حمله حزب‌الله به مواضع نظامی صهیونیست‌ها منتشر نشود.

منابع خبری عصر روز پنج‌شنبه (27 مهر؛ 19 اکتبر) از حملات موشکی و راکتی همزمان از نوار غزه و لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به خاک لبنان و نوار غزه انجام داد. شبکه المیادین در این‌باره اعلام کرد که مقاومت فلسطین در نوار غزه در واکنش به جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی شهرک‌های منطقه غلاف غزه را هدف حملات راکتی جدید قرار داد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک‌هایی که پنجشنبه از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود متعلق به حزب‌الله است. این در حالی است که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسئولیت شلیک این موشک‌ها را برعهده گرفته بود.

مقاومت غزه در این حمله شهر اشغالی بئرالسبع و عسقلان و همچنین سدیروت را هدف قرار داد. مقاومت فلسطین همچنین پایگاه نظامی «رعیم» و «اسناد صوفا» در منطقه غلاف غزه را بمباران کرد. همچنین گزارش‌هایی از اصابت موشک به شهرک «شقیب السلام» در صحرای النقب مخابره شده است. همزمان با این حمله حملات موشکی جدیدی از خاک لبنان شهرک‌های اشغالی در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. شبکه الجزیره در این‌باره گزارش داد که آژیرهای خطر در «شلومی»، «البصه» و «حانینا» در الجلیل غربی به صدا درآمده‌اند. طبق این گزارش، همچنین برای نخستین‌بار در شهر «نهاریا» در شمال غرب فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

همچنین حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی «المناره» در شهرک اشغالی کریات شمونه خبر داد. در بیانیه حزب‌الله آمده است که رزمندگان این جنبش ظهر روز پنج‌شنبه پایگاه المناره را هدف حمله موشکی قرار دادند که مستقیما به پایگاه اصابت کرد. المیادین همچنین گزارش داد که رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه دریایی رأس الناقوره را هدف شلیک موشک ضد زره قرار دادند. المیادین همچنین از شلیک بیش از ۲۰ موشک از اراضی لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین خبر داد.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها:

حزب‌الله ۱۰ برابر از حماس قدرتمندتر است

درپی تداوم تنش در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نگرانی‌های مقامات تل‌آویو نسبت به ورود جدی‌تر و گسترده‌تر مقاومت اسلامی لبنان به نبرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی به قدرت بالای حزب‌الله لبنان اذعان کرد. «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شده است که ارتش این رژیم در جبهه شمالی(مرز لبنان و فلسطین اشغالی) آماده نبرد است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین در جریان یک نشست امنیتی با مقامات امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اذعان کرد: «حزب‌الله لبنان ۱۰ برابر قدرتمندتر و قوی‌تر از جنبش حماس است.» البته گفتنی است، روند تحولات به گونه‌ای است که تشدید حملات از طرف حزب‌الله کاملاً ممکن به نظر می‌رسد. شاید با توجه به همین مسئله باشد که دولت‌های وحشت‌زده انگلیس و فرانسه از شهروندان خود خواسته‌اند تا خاک لبنان را ترک کنند یا به صورت مداوم از حزب‌الله و ایران می‌خواهند تا وارد نبرد با اسرائیل نشنوند- البته این دولت‌ها هیچ اشاره‌ای به اقدامات رژیم اسرائیل نمی‌کنند!

حزب‌الله: با خون خود از غزه حمایت می‌کنیم

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنانی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی یک شکست تاریخی را متحمل شده و مقاومت لبنان با خون رزمندگانش در جبهه‌های نبرد از ملت فلسطین حمایت می‌کند. شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تأیید این‌که عملیات طوفان الاقصی تمامی تئوری‌های نظامی رژیم صهیونیستی را از بین برد، خاطرنشان کرد: «دشمن صهیونیستی متحمل یک شکست بزرگ و تاریخی و زلزله‌ای شد که پایه‌های این رژیم را لرزاند.» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: «ما در حزب‌الله با مقدس‌ترین خون‌هایمان، خون فرزندان، جوانان و مجاهدانمان از غزه حمایت می‌کنیم و در میدان و درگیری‌های ادامه‌دار میان نیروهای مقاومت و دشمن صهیونیستی نیز از غزه حمایت می‌کنیم.»

حزب‌الله حملات صهیونیست‌ها

به تیم‌های رسانه‌ای را محکوم کرد

خبر دیگر آن‌که دفتر رسانه‌ای جنبش حزب‌الله لبنان حمله رژیم صهیونیستی به یک تیم رسانه‌ای در نزدیکی پایگاه مرزی «العباد» را محکوم، و بار دیگر تأکید کرد که کشتار غیرنظامیان و اقدام علیه امنیت لبنان بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود. حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «اسرائیل به سیاست جنایتکارانه خود در حمله به غیرنظامیان و خبرنگارانی که در منطقه مرزی لبنان با فلسطین اشغالی مشغول هستند، ادامه می‌دهد.» حزب‌الله از همه نهادهای رسانه‌ای، اتحادیه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای و بشردوستانه خواست تا این جنایات را محکوم کنند و تأکید کرد که کشتار غیرنظامیان و حمله به امنیت کشور ما بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود.گفتنی است، ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم رسانه‌ای در مجاورت شهرک «حولا» مورد حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفته است. در این بیانیه آمده است ارتش لبنان با نیروهای یونیفل برای انتقال این تیم رسانه‌ای به مکان امن همکاری کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنرانی سید حسن نصرالله در سالگرد شهادت شهید مصطفی بدرالدین«سید ذوالفقار»

شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل: قیام دانشگاه های آمریکا را باید به فال نیک گرفت

طوفانُ الاقصی به یک طوفانِ جهانی تبدیل شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.