سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بیش از هزار شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه + فیلم

بیش از هزار شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه + فیلم

ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را به جنایات چند روز اخیر خود افزود و بیش از هزار فلسطینی را که به حریم یک بیمارستان پناه آورده بودند را به خاک و خون کشید.

 رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه اقدام به هدف قراردادن بیمارستان خصوصی المعمدانی در مرکز غزه کرد، جایی که صدها خانواده کوچ کرده از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به حیاط آن پناه آورده بودند.

در آخرین آمار اولیه از این جنایت، بیش از 500 فلسطینی بر اثر این تهاجم وحشیانه به شهادت رسیدند در حالیکه رقمی در همین حوالی نیز در زمره مجروحین و مفقودین جنایت قرار گرفتند.

 اخبار غیر رسمی از شهید و زخمی شدن 833 فلسطینی در حمله به بیمارستان المعمدانی غزه حکایت دارد.

برخی اخبار غیر رسمی  دیگر از نوار غزه حاکی از آن است که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از 500 نفر بوده و به حدود 1000 نفر می‌رسد.

شاهدان در فضای مجازی تاکید می‌کنند که شمار شهدا لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند.

هنوز وزارت بهداشت غزه این خبر را تایید نکرده است.

بیمارستان المعمدانی تنها بیمارستان مسیحی در غزه است.

رژیم صهیونیستی در یازدهمین روز از جنایات خود علیه نوار غزه و در آستانه سفر بایدن به فلسطین اشغالی بر شدت و دامنه جنایات خود افزوده است.

پیش از این هم، مقام‌های نظام سلامت در غزه گفتند که تنها بیمارستان سرطان‌شناسی در اراضی فلسطین حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده تعطیل خواهد شد.

دکتر سابحی اسکیک، مدیر کل بیمارستان دوستی ترکیه-فلسطین گفت کمبود سوخت بر توانایی‌های این بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی اثر می‌گذارد.

وی همچنین اظهار کرد که این بیمارستان «بخش اعظم خدمات خود» را متوقف خواهد کرد و دیگر بخش‌های آن «حداکثر ظرف ۴۸ ساعت» به حالت تعطیل درخواهد آمد.  یک مقام وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه گفت بیمارستان‌ها در غزه «به مرحله فروپاشی» رسیده‌اند.

 گزارش‌های مختلف از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و اعلام حصر کامل علیه غزه خبر می‌دهند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط گزارش داده در حالی که احتمال می‌رود اسرائیل غزه را هدف حمله زمینی قرار دهد بیمارستان‌ها در این منطقه روزانه صدها نفر را که در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند می‌پذیرند.

نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است.

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از سه هزار نفر از جمله صدها زن و کودک منجر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.

شهادت 500 فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.