سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / صهیونیست‌ها، جنگ در میدان و افکار عمومی را با هم باخته‌اند

صهیونیست‌ها، جنگ در میدان و افکار عمومی را با هم باخته‌اند

عملیات طوفان الاقصی عزم فلسطینی‌ها برای آزادی مناطق اشغالی را دوچندان کرده و همصدا با غزه، کرانه باختری نیز علیه اشغالگران دست به‌کار شده است. با وجود همه دشواری و سختی‌ها، اما هیچ خبری از تسلیم در میان فلسطینی‌ها نیست. صهیونیست‌ها با هزاران تن بمب و موشک، اما جنگ را در همه حوزه‌ها باخته‌اند، چون در اراده و هدف فلسطینی‌ها تغییری ایجاد نشده است.
کودکان فلسطینی که کمتر از 10 سال سن دارند و برخی از آنها هنوز به سن مدرسه نرسیده‌اند، اما پدر، مادر یا بستگان‌شان کف دست این کودکان نام و نشان‌شان را با خودکار می‌نویسند تا اگر فرزندان‌شان در اثر بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، جسد آنها قابل شناسایی باشد.
در گوشه‌ای دیگر از خیابان‌های غزه کاروانی از خودروها با چند چمدان روی باربند دیده می‌شود که در ترافیکی خسته‌کننده در تلاش برای نجات جان بازماندگان هستند. رژیم صهیونیستی هشدار داده است که 1.1 میلیون نفر به اجبار بایستی شمال غزه را تخلیه کنند، اما دبیر شورای پناهندگان نروژ گفته است که نمی‌توان از یک میلیون کودک و غیرنظامی خواست که طی 24 ساعت از محل سکونت خود به جای دیگری در کیلومترها دورتر بروند، چون این کار یک جنایت جنگی است.
همچنین تا روز هشتم نبردها، یعنی تا شامگاه شنبه حداقل 2300 فلسطینی شهید و بیش از 8700 نفر در نتیجه جنگ و بمباران صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند. در این میان نام حداقل 724 کودک شهید دیده می‌شود.
کودک فلسطینی دیگری در حالی که به دوربین شبکه الجزیره خیره شده، روی تخت بیمارستان غزه می‌گوید: «مگر ما چه می‌خواستیم که ما را بمباران می‌کنند.» در راهرو همان بیمارستان، حداقل 5 نیروی امدادی که بر اثر بمباران به شدت زخمی شده، با صورتی خون‌آلود و بدنی پراز ترکش بستری شده‌اند. تصاویری نیز از آمبولانس‌های آتش‌گرفته بر اثر بمباران صهیونیست‌ها منتشر شده است. صهیونیست‌ها همچنین دیروز صبح دکتر مدحت صیدم- متخصص سوختگی در بیمارستان شفا- را که پس از 7 روز کار مداوم در بیمارستان برای تامین سرکشی از خانواده‌اش، به خانه بازگشته بود، هدف قرار داده و او را همراه با تمامی اعضای خانواده‌اش به شهادت رساندند.
این روزگار امروز غزه است. باریکه‌ای که از سال 2007 یعنی از 16 سال پیش تاکنون در سخت‌ترین شرایط محاصره زمینی، دریایی و هوایی به سر برده است، امروز زیر هزاران تن بمب و موشک همچنان نام آزادی فلسطین را فریاد می‌زند. نه از آب خبری است، نه برق و نه سوخت. غزه امروز، آخر دنیاست و با سخت‌تر شدن محاصره، امکان زندگی در آن به حداقل رسیده است.
هشت روز بمباران، هشت روز مقاومت
با وجود همه این دشواری و سختی‌ها، اما هیچ خبری از تسلیم در میان فلسطینی‌ها نیست. صهیونیست‌ها با هزاران تن بمب و موشک، اما جنگ را باخته‌اند، چون در اراده و هدف فلسطینی‌ها تغییری ایجاد نشده است.
عملیات طوفان الاقصی حتی عزم فلسطینی‌ها برای آزادی مناطق اشغالی را دوچندان کرده و همصدا با غزه، کرانه باختری نیز علیه اشغالگران دست به‌کار شده است. گفته شده از آغاز عملیات طوفان الاقصی طی هشت روز گذشته، تعداد شهدای کرانه باختری به 64 نفر و تعداد مجروحان این منطقه هم به 1100 نفر رسیده است. این تعداد شهید در کرانه باختری طی یک هفته حکایت از آن است که کلیت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگران صهیونیست همصدا و همگام هستند. تقریبا هر شب در بخش‌‎های مختلفی از کرانه باختری صدای تیراندازی و عملیات علیه صهیونیست‌ها به گوش می‌رسد و کرانه باختری نیز همسو با غزه پُرتب‌وتاب است. حقیقتش صهیونیست‌ها جنگ را با وجود هزاران موشک و بمب اما در میدان نظامی باخته‌اند و هیچ فلسطینی حاضر به عقب‌نشینی در برابر اشغالگران نیست. روز گذشته نیز رئیس بیمارستان العوده در شمال غزه، با اشاره به اینکه، ارتش اشغالگر مهلت داده تا ساعت ۱۰ صبح امروز این بیمارستان را تخلیه کند، تاکید کرد که کادر درمان مصمم به ماندن و ارائه خدمات به مجروحان است.
شکست در افکارعمومی
شرایط امروز علیه فلسطینی‌ها یک جنایت ضدانسانی تمام‌عیار است. صحنه‌هایی دردناک از کشتار غیرنظامیان فلسطینی در بمباران اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه منتشر شده که در آن ده‌ها فلسطینی از جمله تعداد زیادی کودک به خاک و خون کشیده شده و بر کف خیابان افتاده‌اند. در یکی از این تصاویر، کودکی هفت ماهه با لباس خونین، دهانی باز و جسمی بی‌جان روی دستان یک امدادگر دیده می‌شود. این تصویر دل هر انسانی را ریش‌ریش می‌کند.
اگرچه دولت‌های غربی مانند فرانسه، آلمان، انگلیس و هلند با ممنوعیت برگزاری هرگونه تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین تلاش دارند تا از تشدید فضای افکارعمومی علیه اسرائیل جلوگیری کنند، اما به نظر می‌رسد که افکارعمومی در غرب همسویی زیادی با دولت‌های غربی ندارد. دیروز، نماینده پارلمان ایرلند در مجلس این کشور اعتراف کرد که اسرائیل با گستاخی و آشکارا در حال ارتکاب جنایت جنگی در غزه است. حتی تصاویر و برخی گزارش‌های ادعایی رسانه‌های عبری‌زبان درباره کودک‌کشی توسط نیروهای حماس ثابت نشد. تا آنجا که دو روز پیش، واشنگتن‌پست به نقل از سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که سخنان جو بایدن درباره بریده شدن سر کودکان اسرائیلی توسط حماس، با تکیه بر گزارش رسانه‌ها بوده و او تصویری در این‌باره ندیده یا به‌طور مستقل تایید نکرده‌ است.
همزمان انتشار هزاران فیلم و عکس از جنایت در غزه، باعث خشم جهانی از عملکرد اشغالگران صهیونیست در نوار غزه شده، تا جایی که در جریان تظاهرات ضداسرائیلی در نیویورک؛ وقتی خبرنگار فاکس‌نیوز با یک شهروند آمریکایی مصاحبه می‌‎کند، او می‌گوید: «ماجرای سر بریدن کودکان توسط حماس، یک دروغ محض است؛ اگر راست می‌گویید تصویر آن را نشان دهید!» همچنین «سارا سایدنر»، مجری شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا دیروز در حساب کاربری خود در شبکه ایکس(توئیتر سابق) بابت انتشار دروغ سر بریدن ۴۰ کودک اسرائیلی توسط حماس عذرخواهی و اظهار تأسف کرد.
نگرانی آمریکا از شکست رسانه‌ای تل‌آویو
جنایت در غزه تا آنجا بالا گرفته که واشنگتن نگران باخت کامل تل‌آویو در افکارعمومی جهانی است. از این‌رو، ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده است که مقامات ارشد آمریکایی در گفت‌وگوهای بسته از اسرائیل می‌خواهند که در واکنش خود خویشتن‌داری کند و آسیب‌های وارده به غیرنظامیان را به حداقل برساند تا مشروعیت‌شان در جامعه بین‌المللی از بین نرود.
روزنامه معاریو نیز در یادداشتی مفصل اذعان کرده است که انتشار تصاویری از کودکان شهید فلسطینی باعث باخت تل‌آویو در افکارعمومی جهانی خواهد شد.
اختلاف داخلی در اتاق جنگ تل‌آویو
همزمان با جنگ و بمباران نوار غزه، اختلافات داخلی میان مقامات و فرماندهان صهیونیستی نیز اوج گرفته است. «منشه امیر»، تحلیلگر صهیونیستی فارسی‌زبان در یک برنامه زنده تلویزیونی از بیت‌المقدس به اختلافات میان سران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و چند روز پیش گفت: «اختلاف‌نظر بین نتانیاهو و سایر احزاب سیاسی حتی در شرایط جنگی بسیار عمیق است.»
روز گذشته نیز سخنگوی ارتش صهیونیستی از اصابت موشک پدافند هوایی حماس به یک بالگرد جنگنده در اثنای بمباران نوار غزه خبر داد. پس از آن نیز کانال 13 عبری تصاویری از این بالگرد سرنگون شده را منتشر کرد. همزمان، این مقام صهیونیستی تاکید کرد که هنوز نتوانسته‌ایم اسرای اسرائیلی را پیدا کنیم تا بتوانیم آنها را نجات دهیم.
هنگبی؛ رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل ضربه دردناکی دریافت کرد و ما در مأموریت خود شکست خوردیم.
همچنین گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه شنبه اعلام کرد که در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی سه خودروی نظامی رژیم اسرائیل را در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه منهدم کرده است.
افشاگری نیویورک‌تایمز: 
رازهایی که حماس از اسرائیل می‌دانست
از سوی دیگر، منابع آمریکایی همچنان در حال بررسی ابعاد عملیات موفق نیروهای فلسطینی علیه ارتش و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی هستند. روز گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با اعلام اینکه رزمندگان حماس در یک عملیات کاملا سازماندهی‌شده و با برنامه‌ریزی دقیق به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند، افشا کرد که این امر نشان از آگاهی فوق‌العاده از اسرار و درک عمیق از نقاط ضعف رژیم صهیونیستی دارد.
این گزارش با اشاره به اینکه نیروهای حماس با استفاده از یک نقشه کدگذاری‌شده رنگی، مسیر خود را مشخص می‌کردند، اضافه کرد که با تغییر جهت، آنها به یک درب باز به سمت یک ساختمان دارای استحکامات برخوردند. وقتی داخل شدند، وارد اتاقی پر از رایانه شدند که مرکز اطلاعات نظامی بود.
اسناد برنامه‌ریزی حماس، ویدئوهای عملیات طوفان الاقصی و مصاحبه با مقام‌های امنیتی توسط نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که این گروه به طرز شگفت‌انگیزی درک پیچیده‌ای از نحوه عملیات ارتش رژیم اسرائیل، محل استقرار واحدهای خاص و حتی زمان لازم برای رسیدن نیروهای کمکی داشتند. این روزنامه آمریکایی تاکید کرد که سرعت، دقت و مقیاس عملیات حماس، ارتش اسرائیل را به آشفتگی کشانده بود.
به تازگی نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس ویدئویی از تمرین‌های نیروهای حماس، یک ماه پیش از عملیات «طوفان الاقصی» را منتشر کرده است.
۵ هزار خانه در غزه با خاک یکسان شد
از دیگر ابعاد جنایت غیرانسانی صهیونیست‌ها، حمله به منازل مسکونی است. سازمان ملل اعلام کرده است که حملات جنگنده‌های اسرائیلی علیه نوار غزه به تخریب پنج هزار و ۵۴۰ خانه به‌صورت کامل و وارد آوردن خسارت به سه هزار و ۷۵۰ خانه دیگر منجر شده است.
المیادین نیز گزارش داد که اشغالگران رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب جنایت نسل‌کشی در غزه بوده و تمام گذرگاه‌های اصلی را بسته‌اند. اینک هیچ منطقه امنی در نوار غزه وجود ندارد. کادر پزشکی با سختی‌های زیادی برای امدادرسانی به زخمی‌ها روبه‌رو هستند. این در حالی است که اشغالگران صهیونیست درصدد بستن بیمارستان العوده در شمال نوار غزه هستند.
برای درک بهتر جنایات صهیونیست‌ها می‌توان گفت که افغانستان ۱۸۰۰ برابر از غزه بزرگ‌تر است. طی دو سال، تعداد بمب‌هایی که آمریکا در افغانستان ریخته از ۶ هزار فراتر رفته است! یعنی در بدترین حالت آمریکا روزی ۲۰ بمب روی افغانستان ریخت، ولی اسرائیل فقط طی ۶ روز ۶۰۰۰ بمب به وزن ۴۰۰۰ تن روی سر مردم غزه ریخته است.
مورخ نظامی اسرائیل: بدون شلوار دستگیر شدیم!
«یوآو گیلبر»، مورخ نظامی صهیونیستی با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات اخیر نیروهای فلسطینی گفته است: «در جریان جنگ اکتبر 1973، ما را با شلوار دستگیر کردند، این‌بار بدون شلوار دستگیر شدیم!» این کارشناس نظامی تاکید کرده است که رئیس و همه اعضای ستاد کل ارتش باید فوراً برکنار شوند و ارتش جدیدی باید ساخته شود.
«آوی روزنفلد»، فرمانده لشکر غزه در ارتش رژیم اسرائیل نیز درباره حمله غافلگیرانه مقاومت غزه به شهرک‌های اسرائیل‌نشین مجاور غزه در هفته گذشته گفت: «صبح شنبه با یک حمله وحشیانه بسیار غافلگیرکننده از خواب بیدار شدیم که هیچ اطلاعی از آن نداشتیم.» در عین حال، شبکه کان اسرائیل در گزارشی مدعی شد که یک سلاح ناشناخته ایرانی باعث غافلگیری دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتش اسرائیل در نبرد اخیر شده است.
6/4 میلیارد یورو هزینه روی دست تل‌آویو
روزنامه فرانسوی تریبیون نیز در گزارشی به ابعاد و هزینه‌های اقتصادی جنگ علیه تل‌آویو پرداخته و نوشته است: «براساس پیش‌بینی‌های بانک‌ هاپوعلیم، جنگ فعلی در نهایت 6/4 میلیارد یورو برای اسرائیل هزینه خواهد داشت. این برآورد، فراخوان گسترده ۳۰۰ هزار سرباز ذخیره را که باید شغل خود را ترک کنند، در نظر می‌گیرد.»
در ادامه این گزارش گفته شده است: «در حال حاضر می‌توان فرض کرد که هزینه‌های جنگ فعلی حداقل 1/5 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. تجربه نشان می‌دهد که تأثیر جنگ بر تولید ناخالص داخلی باید در درجه اول بر مصرف خصوصی و گردشگری احساس شود. اما بسیج بسیار بالای نیروهای ذخیره و تخمین اینکه جنگ کنونی هفته‌ها طول خواهد کشید، باید آسیب بیشتری به اقتصاد اسرائیل وارد کند.»
به گفته این رسانه فرانسوی، نزدیک به یک‌چهارم صنعت اسرائیل در اطراف شهرهای عسقلان و بئرالسبع متمرکز شده است، مناطقی که بیشترین آسیب را در حملات موشکی دارند. کارگران فناوری پیشرفته نیز بسیج شده‌اند و موج روانی ناشی از حمله حماس می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف کند.
هلاکت ۹ اسیر اسرائیلی در بمباران صهیونیست‌ها
روز شنبه همچنین گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد، ۹ اسیر دیگر که ۴ نفرشان غیرصهیونیست هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته به‌دلیل بمباران رژیم صهیونیستی کشته شدند.
این در حالی است که یک خبرنگار صهیونیست گزارش داده است که صدها تن از بستگان خانواده گروگان‌هایی که توسط حماس دستگیر شده و در غزه نگهداری می‌شوند، در نزدیکی مقر وزارت جنگ و ارتش اسرائیل در مرکز تل‌آویو تظاهرات کردند. آنها از کابینه نتانیاهو خواستند تا برای تضمین آزادی عزیزان‌شان اقدام کند. نتانیاهو تاکنون به ندرت در مورد گروگان‌ها صحبت کرده است.
فرار نظامیان اسرائیلی هنگام شنیدن آژیر خطر
ویدئویی هم منتشر شده که عمق وحشت نظامیان صهیونیست را در برابر مقاومت نشان می‌دهد، نظامیانی که با تانک‌های پیشرفته خود هنگام شنیدن صدای آژیر خطر بلافاصله روی زمین و یا پشت تانک‌ها پناه می‌گیرند.
نشریه بلومبرگ نیز در گزارشی گفته است که ایالات متحده نگران است که اسرائیل برای عواقب یک تهاجم گسترده آماده نیست. براساس این گزارش، کاخ سفید می‌ترسد که اسرائیل برنامه‌ای برای اتفاقاتی که بعد از حمله به غزه رخ می‌دهد ندارد و آنها مجبور خواهند شد به فراتر از هدف فوری ریشه‌کن کردن حماس فکر کنند.
براساس گزارش رویترز‌، دست‌کم 40 هزار نیرو از یگان‌های ویژه حماس در غزه منتظر ارتش اسرائیل هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«تل‌آویو سقوط کرد»؛ چون وطنشان نبود!

کتاب تل أبیب سقطت

هرکس را شبیه خواهر و برادرم ببینم، گریه می‌کنم!

دخترک فلسطینی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.