سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ۷۴ درصد مردم آمریکا معتقدند کشورشان در مسیر غلطی قرار دارد

۷۴ درصد مردم آمریکا معتقدند کشورشان در مسیر غلطی قرار دارد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نسبت به رهبری کشورشان بدبین هستند، تا آن‌جا که 74 درصد از شرکت‌کنندگان در این پرسش سراسری تاکید کرده‌اند که کشورشان در مسیر غلطی قرار کرفته است.
حدود یک سال و نیم به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا مانده اما با این حال رقابت بر سر کرسی ریاست‌جمهوری برای یک دوره زمانی چهار ساله مابین 2024 تا 2028 آغاز شده و رقبای انتخاباتی از جمهوری‌خواهان گرفته تا دموکرات‌ها کارزارهای انتخاباتی خود را آغاز کردند. هرچند که حواشی و اتفاقات پیرامون نفرات اصلی نامزد در انتخابات، اصل ماجرا را به حاشیه کشانده و فضای کم‌نظیری را بر اصل رویداد سیاسی حاکم کرده است که بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد. همین چند وقت پیش بود که یک نظرسنجی نشان داد که عمده آمریکایی‌ها نسبت به انتخابات پیش‌رو حس بدی دارند و می‌گویند که یکی از نامزدهای حاضر که همان ترامپ باشد، «متهم» است و دیگری که «بایدن» باشد دچار زوال عقل شده است. حالا تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از میان اهالی آمریکا حقایق تازه‌ای را درخصوص اساس نگاه آمریکایی‌ها به کشورشان فارغ از بحث‌های سیاسی فاش می‌کند.
براساس نظرسنجی «ان‌بی‌سی» که به تازگی منتشر شده ۷۴ درصد از مردم این کشور عقیده دارند که کشورشان در یک مسیر اشتباه قرار گرفته است. نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی نشان می‌دهد که تنها ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که رهبری آمریکا در مسیر درستی قرار دارد. آخرین‌باری که رای‌دهندگان درخصوص وضعیت کشورشان تا این حد ناامید بودند به سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. همان سال‌هایی که منتهی به انتخابات بود و نارضایتی موجب تغییر آرایش کاخ سفید و دست‌به‌دست شدن قدرت در این کشور شد.
این نظرسنجی همچنین تایید می‌کند که مردم آمریکا رقابت مجدد بایدن در برابر ترامپ را موضوعی بسیار ناخوشایند می‌دانند. آمریکایی‌ها درباره وضعیت سلامتی دو چهره مطرح انتخابات یعنی ترامپ و بایدن بدبین هستند و ۶۸ درصد از آنها درباره سلامتی بایدن ۸۰ ساله ابراز تردید کردند و ۵۵ درصد هم موضوع مشابه را درخصوص ترامپ ۷۷ ساله بیان کردند. گفتنی است، در این نظرسنجی هزار نفر مشارکت داشته‌اند.
فایل صوتی ترامپ 
خبر دیگر از آمریکا اینکه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به تازگی یک فایل صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوهای محرمانه ترامپ را فاش می‌کند.
ترامپ در این فایل صوتی، به در اختیار داشتن یک سند محرمانه اذعان و افتخار می‌کند  که قبل از کناره‌گیری از سمت خود، این اسناد را فاش نمی‌کند.
در این فایل صوتی، ترامپ درخصوص در اختیار داشتن یک سند محرمانه پنتاگون با طرح حمله به ایران به نقل از «مارک میلی» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا سخن به میان می‌آورد.
در این فایل صوتی صدای ترامپ به گوش می‌رسد که می‌گوید: «یک نمونه برایتان می‌آورم. مارک میلی گفته بود که من می‌خواهم به ایران حمله کنم، حیرت‌آور نیست؟ من انبوهی از اسناد در اختیار دارم. اینها را به دست من رسانده‌اند».
او در ادامه می‌گوید: «من به‌عنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم این اسناد را از طبقه‌بندی خارج کنم اما الان نمی‌توانم. می‌دانید، جالب نیست؟»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید

مجلس شورای اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.