سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / موضوع سیاست خارجی در کارنامه دولت سیزدهم قابل تقدیر است/ ای کاش در دولت روحانی به جای برجام، روش دیپلماسی اقتصادی دولت آقای رئیسی دنبال می‌شد/ امید و اعتماد به این دولت با مهار تورم بیشتر خواهد شد

موضوع سیاست خارجی در کارنامه دولت سیزدهم قابل تقدیر است/ ای کاش در دولت روحانی به جای برجام، روش دیپلماسی اقتصادی دولت آقای رئیسی دنبال می‌شد/ امید و اعتماد به این دولت با مهار تورم بیشتر خواهد شد

الهیان درباره دلیل افزایش هجمه‌ها در سال دوم دولت گفت: اگر رویکرد دولت مردمی باشد و همچنان با چارچوب‌هایی که اعلام شده پیش رود، قاعدتا جریان رقیب این پیشرفت‌ها را بر نخواهد تابید.
  زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جهان نيوز به مناسبت ایام دومین سالگرد پیروزی آقای رئیسی در انتخابات، اظهارداشت: در واقع شرایط سختی پیش روی دولت در این مدت بود که غلبه بر آن و مدیریت چالش‌ها و مشکلات اقتصادی که در باب تورم بر مردم تحمیل شده توسط این دولت نکته مهمی است. دولت با مدیریت این شرایط وضعیتی را فراهم کرد که امید است این مسیر به سوی بهبود شرایط طی شود. البته بخشی از این‌ها به خاطر دشمنی نظام استکبار است که  اوج آن در اغتشاشات سال گذشته دیده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مواردی که در کارنامه دولت آقای رئیسی قابل تقدیر است موضوع سیاست خارجی می‌باشد، افزود: دیپلماسی اقتصادی با رویکرد آقای رئیسی نسبت به تعامل با همسایگان و روابط اقتصادی موثر با کشورهای قاره‌های مختلف مثل آمریکای لاتین و آفریقا از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه در طول سال‌های گذشته تعامل با این کشورها دچار رکود شده بود. این موضوع اثرات خود را در کوتاه مدت و دراز مدت بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این دولت تعامل با کشورهایی برقرار شده که سال‌ها روابط با آن‌ها قطع بوده است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط با کشورهای مهمی در آمریکای لاتین و آفریقا باعث می‌شود در شرایطی که تحریم‌های فزاینده بر ایران، مردم و معیشت آنان را دچار چالش کرده، خنثی و بی اثر شده و این موضوع به عنوان یک نقطه مثبت در پرونده دولت آقای رئیسی قابل ارزیابی است.

الهیان در ادامه با بیان اینکه با این تعاملات کشور به سمت تکمیل زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل و ترانزیت با وجود سرمایه‌گذاری خارجی پیش خواهد رفت، گفت: با توجه به توافقات و تعاملات بین‌المللی ان‌شاءالله کشور به سمتی خواهد رفت که ایران به عنوان هاب منطقه در ترانزیت کالا مطرح شود که تحقق این موضوع نیاز به پیگیری جدی توافقات صورت گرفته، دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی به جای بهانه گیری، دنبال خنثی سازی تحریم‌ها می‌باشد، بیان کرد: اگر دولت قبل تمام تلاش خود را معطوف به مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا کرد و به نتیجه‌ای نرسید. دولت آقای رئیسی در کنار پیشبرد سیر مذاکرات روند تعاملات بین المللی و توازن در تعاملات را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ای کاش در دولت قبل به جای برجام، روش دیپلماسی اقتصادی دولت آقای رئیسی دنبال می‌شد که در کنار سیاست خارجی، اقتصاد کشور هم جلو می‌رفت و معطل برجام نمی‌شد، گفت: کشور از تعطیلی روابط با کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای لاتین در طول سال‌های گذشته به شدت متضرر شده و امید است با رویکرد صحیح دولت سیزدهم این جبران مافات صورت گیرد.

الهیان درباره دلیل افزایش هجمه‌ها در سال دوم دولت گفت: اگر رویکرد دولت مردمی باشد و همچنان با چارچوب‌هایی که اعلام شده پیش رود، قاعدتاً جریان رقیب این پیشرفت‌ها را بر نخواهد تابید.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار بیشتری از دولت آقای رئیسی در به کارگیری نیروهای انقلابی که رویکردشان با شعارهای ایشان همخوانی داشته باشد، وجود دارد، افزود: بعضاً در عزل و نصب‌ها افرادی که امتحان پس داده‌اند و توفیقاتی نداشته و روحیات انقلابی ندارد، مشاهده می‌شود که حضور آن‌ها می‌تواند روند حرکت دولت را کُند و به آن آسیب زند.

الهیان در پایان با اشاره به اینکه شرایط کشور به خصوص در حوزه تورم که مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است قابل قبول نیست، گفت: امید و اعتماد مردم به دولت آقای رئیسی زمانی بیشتر خواهد شد که در حوزه مهار تورم که شعار سال نیز می‌باشد، توفیقاتی بیشتری کسب شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعلام اسامیِ نهایی نامزدهای منتخب در حوزهٔ انتخابیهٔ تهران

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر

رقابت ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی مجلس

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ‌ماه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.