سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر با ظرفیت ۱۲۰هزار تنی در چابهار

پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر با ظرفیت ۱۲۰هزار تنی در چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین‌با‌ر در سال جاری در بندر چابهار خبر داد.
 اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، قاسم عسکری نسب از پهلوگیری اولین کشتی پهن‌پیکر حامل بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی گندم برای اولین بار در سال جاری در بندر چابهار خبر داد و افزود: با مهیا شدن امکان پهلوگیری این نوع شناورها، ظرفیت استثنایی برای بندر چابهار ایجاد شده است که نوید رشد اقتصاد دریامحور را در سواحل مکران به همراه خواهد داشت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکان پهلوگیری شناورهای بالای ۱۰۰ هزار تنی حامل کالای فله خشک قابلیت مهمی است که بنادر محدودی در منطقه از این ظرفیت برخوردار هستند. امکان ورود به بندر، پهلودهی و تخلیه این نوع شناورها مستلزم برخورداری از عمق مناسب آب کانال ورودی و پای اسکله و همچنین برخورداری از تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری است که زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری موجود در بندر شهید بهشتی چابهار امکان ورود این نوع شناورهای پهن‌پیکر را فراهم و تخلیه آنها را تسهیل کرده است.
عسکری، ایمنی عملیات بندری و دریایی و تسریع در تخلیه شناورهای حامل کالاهای اساسی را از اولویت‌های این اداره‌ کل جهت رضایتمندی ذی‌نفعان و افزایش رقابت‌پذیری بندر چابهار برشمرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمیرا ریگی مدیرعامل جدید منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار

ساخت بندر موقت در سواحل غزه به نام فلسطین به کام اسرائیل

برخلاف اظهارات جو بایدن، بندر موقتی که قرار است در سواحل غزه ساخته شود، برای کمک‌رسانی به ساکنان غزه نیست بلکه قرار است به اسرائیل کمک برساند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.