سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هزینه درمان اتیسم در مراکز دولتی رایگان است

هزینه درمان اتیسم در مراکز دولتی رایگان است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هزینه درمان بیماران طیف اتیسم در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است، از دو برابر شدن خدمات دندانپزشکی به جامعه مبتلایان به اتیسم خبر داد
در حاشیه همایش ملی اتیسم افزود: ما از ابتدای دولت سیزدهم یکی از کار‌های مهم مدنظرمان این بود که خدمات بیماران اتیسم را افزایش دهیم، ابتدا کلیه خدمات این بیماران را در مراکز دولتی رایگان کردیم و ۱۰۰ درصد هزینه‌های پزشکی آن‌ها را پرداخت می‌کنیم در مراکز خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدمات رایگان است.
وی افزود: با توجه به مشکلات اسکلتی افراد طیف اتیسم مشکلاتی را در رابطه با توانبخشی دارند که ما انشالله خدمات توانبخشی ان‌ها را هم افزایش می‌دهیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مشکلات افراد دارای اختلال اتیسم حاد است و زمان خدمت رسانی اورژانس باید کوتاه شود گفت: رئیس اورژانس کشور قول داده با ارائه کدی به خانواده‌های دارای فرزند اتیسم، این امکان را فراهم کند تا خانواده‌ها تنها با بیان کد و بدون هیچ پرس و سوالی دیگری در اسرع وقت و به صورت ویژه‌تر نیرو‌های اورژانس را در منزل خود داشته باشند.
وی با توجه به فعالیت‌های مالی و خدات انجمن اتیسم ایران گفت: ما از خیرین خواهش کردیم که به جامعه معلولین توجه کنند و به امید خدا مجمع خیرین سلامت ما هم در این موضوع فعال می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

حفظ اصول تغذیه‌ای بعد از رمضان

معاون بهداشت وزیر بهداشت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.