سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ۷۰۰ هزار داوطلب جدید به هلال احمر پیوستند

۷۰۰ هزار داوطلب جدید به هلال احمر پیوستند

رئیس‌جمعیت هلال احمر کشورمان از اضافه شدن ۷۰۰ هزار داوطلب جدید به این جمعیت طی چهار ماه پایانی سال گذشته خبر داد.
 پیرحسین کولیوند در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد گفت: در یک سال گذشته اقدامات زیادی در جمعیت هلال احمر انجام شد و آنچه که من بیان می‌کنم تنها هلالی از این اقدامات است.
کولیوند با بیان اینکه در چهارماه پایانی سال گذشته بیش از ٧٠٠ هزار داوطلب جدید به این سازمان پیوستند، افزود: ما با استفاده از ظرفیت اعضا و داوطلبان اقدامات قابل توجهی را انجام دادیم که از جمله آن کاشت بیش از هزار هزار نهال در عرض کمتر از ٢٠ دقیقه بود. وی درباره شارژ انبارهای امدادی نیز گفت: دولت رقم خوبی را برای این موضوع اختصاص داد اما سازمان برنامه و بودجه تنها ١٠ درصد آن را در اختیار ما قرار داد که من این موضوع را به رئیس‌جمهور اطلاع دادم و بنا شد تا اعتبارات دوباره به دولت رفته و مصوب شود و به طورکامل اختصاص یابد تا ما بتوانیم علاوه‌بر شارژ انبارها، ناوگان زمینی و هوایی و… را تجهیز کنیم.
رئیس‌جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسشی درباره استفاده ازظرفیت سربازان در این جمعیت بیان داشت: خوشبختانه ستادکل نیروهای مسلح همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر دارد و امسال هم سهمیه سالانه سربازان را به ٢٠٠ نفر برای جمعیت هلال احمر افزایش دادند.
 بالگرد دید در شب نداریم
کولیوند در پاسخ به پرسشی درباره همکاری هلال احمر با کشورهای خارجی اظهارداشت: در سال گذشته ما بیش از ٢٠ تفاهمنامه با کشورهای مختلف داشتیم که یکی از این کشورها روسیه بود. بنا شد تا ما تجهیزات پزشکی‌ به روسیه صادر کنیم.
وی با‌اشاره به نقش تحریم‌ها افزود: تحریم‌ها در هر شکلی ظالمانه است ما الان بالگرد دید در شب نداریم و تامین آن مشمول تحریم است.
البته اخیرا شنیدم که به تکنولوژی دید در شب در داخل کشور دست پیدا کرده‌ایم. تامین برخی از داروها و تجهیزات هم با شرایط سختگیرانه‌ای همراه شده که عملا آن را غیر ممکن کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رئیس هلال احمر: ترکیه در خوی هیچ کمکی به ما نکرد

دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر

هنگام وقوع زلزله چکار کنیم ؟

اینفوگرافیک زلزله رو به‌خاطر حفظ جونتون به خاطرتون بسپرید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.