سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جنگ یک روزه غزه، اتحاد در جبهه مقاومت، انشقاق در جبهه صهیونیستی

جنگ یک روزه غزه، اتحاد در جبهه مقاومت، انشقاق در جبهه صهیونیستی

حملاتي كه مقاومت فلسطين در پاسخ به شهادت خضر عدنان متوجه شهرك‌ها و مناطق اشغالي كرد، اوج وحدت و هماهنگي گروه‌هاي مقاومت فلسطين را نشان داد و در مقابل اختلافات داخلي در تل‌آويو را به اوج رساند، تا آنجا كه نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: «سیاست نتانیاهو در برابر فلسطيني‌ها همراه با سردرگمی و ضعف است.» بسياري از رسانه‌هاي صهيونيستي نيز نتانياهو را مقصر اصلي اوضاع به‌هم ريخته در مناطق اشغالي عنوان كردند.
كمتر از 24 ساعت پس از آن كه «شيخ خضر عدنان»، زنداني اسير فلسطيني در زندان انفرادي رژيم صهيونيستي بر اثر اعتصاب غذا به شهادت رسيد، نفس صهيونيست‌ها در اولين شب شهادت شيخ عدنان در سينه حبس شد. پاسخ مقاومت فلسطين به اشغالگران در همان ساعات نخست پس از شهادت شيخ عدنان در صبح سه‌شنبه آغاز شد، اما در ساعات پاياني سه‌شنبه اين حملات تشديد شد و حملات راكتي مقاومت فلسطين در بامداد چهارشنبه به اوج خود رسيد. مقامات صهيونيستي در همان ساعات پاياني شامگاه سه‌شنبه نگراني خود از پاسخ سخت مقاومت فلسطين را اعلام كرده بودند و ارتش رژیم صهیونیستی به مسئولان شهرک‌های صهیونیستی مجاور نوار غزه ابلاغ کرده بود که امشب حملات سخت و گسترده‌ای به این باریکه انجام خواهد شد.
اين در حالي بود كه در طول حملات روز سه‌شنبه تعداد مجروحان و آسيب‌ديدگان صهيونيستي در شهرك سدروت به 12 نفر رسيد و حملات شامگاه سه‌شنبه تعداد افراد زخمي در شهرك‌هاي صهيونيستي را افزايش داد.
بامداد چهارشنبه نيز پایگاه خبری عبری‌زبان واللا اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای يك حمله گسترده از غزه آماده می‌کند و شاید این حمله امشب انجام گیرد و البته اين پيش‌بيني درست بود، چون كمتر از يك ساعت بعد نخستين راكت‌ها از نوار غزه در شهرك صهيونيستي سدروت فرود آمد.
اين در حالي بود كه همزمان اتاق مشترک گروه‌های مقاومت در غزه اعلام كرد كه هنوز شروع نکرده‌ایم! همزمان منابع عبری‌زبان از زخمی شدن سه شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست در همان حملات اوليه بامدادي مقاومت به النقب غربی خبر دادند.
پایگاه خبری عبری‌زبان «روتر نت» نيز اعلام کرد که برق شهر اشغالی نتانیا به‌طور کامل قطع شده است.
شبکه الجزیره گزارش داد که همزمان با شلیک این راکت‌ها، صدای آژیر خطر در شهرک‌های «سدیروت»، «نیر عام»، «ایفیم» و «کسوفیم» به صدا درآمده است.
همزمان با حملات راكتي در بامداد چهارشنبه، گروه هکری «آنانیموس سودان» در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه اعلام كرد كه برق شهرهای اشغالی نتانیا و تل‌آویو را قطع و تهدید به حملات گسترده‌تری علیه رژیم صهیونیستی کرد.
بالا گرفتن اختلاف ميان صهيونيست‌ها
حملاتي كه مقاومت فلسطين در پاسخ به شهادت خضر عدنان متوجه شهرك‌ها و مناطق اشغالي كرد، اوج وحدت و هماهنگي گروه‌هاي مقاومت فلسطين را نشان داد و در مقابل اختلاف داخلي در تل‌آويو اوج گرفت.
ارتش رژيم صهيونيستي كه تحت فشار و انتقادات زيادي قرار دارد، در همان بامداد چهارشنبه حملات پهپادي را متوجه پایگاه‌های مقاومت در شمال‌غرب شهر غزه كرد تا كمتر مورد انتقاد قرار گيرد. در اين ارتباط مركز اطلاع‌رساني فلسطين اعلام كرد كه پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد چهارشنبه 3 منطقه السفینه، البیدر و مناطق جنوبی محله زیتون در شهر غزه را هدف قرار دادند.
درواقع حملات پهپادي صهيونيست‌ها در بامداد چهارشنبه به‌دليل فشار داخلي به كابينه نتانياهو صورت گرفت. با ادامه پاسخ مقاومت فلسطين به اشغالگران و شليك راكت‌ به مناطق اشغالي، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شماری از وزرای اسرائیلی خواستار تغییر سیاست‌های دولت در قبال غزه شده و تاکید کردند که زمان آن رسیده تا بازدارندگی در برابر غزه بازیابی شود و جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست. منبع مذکور اشاره کرد که برخی دیگر از وزرا نیز خواستار ازسرگیری سیاست ترور رهبران مقاومت در غزه شدند.
از سوي ديگر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صهیونیست‌های ساکن شهر سدروت شامگاه چهارشنبه در محکومیت سیاست‌های ضعیف و ناکارآمد دولت نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.
تارنمای خبری ۰۴۰۴ رژیم صهیونیستی نيز که شب گذشته مورد حمله شدید سایبری قرار گرفت، با انتقاد از نتانياهو نوشت: «بي‌بي(نتانياهو) هیچ‌گونه طرحی برای مقابله با مقاومت و عملیات بزرگ در غزه ندارد.»
یک فعال صهیونیست به نام «لیسین» نیز گفت: «نتانیاهو شما بیداری در حالی که جنوب اسرائیل با موشک‌های غزه می‌سوزد؟»
نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم با انتقاد از سیاست‌های کابینه نتانیاهو در قبال غزه گفت که تعداد موشک‌های شلیک‌شده در دوره نتانیاهو از تمام موشک‌های شلیک‌شده در یک سال دوره او، بیشتر است.
وی، شلیک این تعداد موشک از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی در روز سه‌شنبه را اتفاقی ندانست و مدعی شد: «من یک سیاست امنیتی تهاجمی را در پیش گرفته بودم و سیاست نتانیاهو همراه با سردرگمی و ضعف است.»
شهردار شهر صهیونیست‌نشین سدیروت نیز، تل‌آويو را از پاسخ به موشک‌های مقاومت فلسطین ناتوان و گذر این موشک‌ها از گنبدآهنین را نشان‌دهنده قدرت ایران ارزیابی کرد.
«آلون دیویدی»، شهردار سدیروت در جنوب سرزمین‌های اشغالی در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «۲۲ راکت (از سوی مقاومت) به سدیروت و حومه آن شلیک شد و ما نمی‌توانیم با وجود این محدودیت‌های (ناشی از حملات موشکی) به زندگی ادامه دهیم.»
اظهارنظر شهردار سدیروت در واقع اعتراف به این موضوع است که رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی خود را از دست داده و محور مقاومت به رهبری ایران دست برتر را در منطقه دارد.
همچنين «گادی یرکونی» رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌های صهیونیست‌نشین اشکول نیز با اعتراف به فرسایش گسترده بازدارندگی رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین خطاب به نتانیاهو و وزیر جنگ این رژیم گفت: «ما به یک آرامش طولانی‌مدت نیاز داریم، نه دو هفته یا دو ماه.»
«مقاومت وحدت خود را نشان داد»
با اين حال، چند ساعت پس از رد و بدل كردن موشك و راكت از نوارغزه و مناطق اشغالي، یک منبع در مقاومت فلسطین در سحرگاه چهارشنبه از توافق آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و اشغالگران اسرائیلی خبر داد و اين آتش‌بس را مشروط به تعهد طرف مقابل عنوان كرد.
رسانه‌های عبری نيز اعلام کردند که آتش‌بس با میانجیگری مصر از ساعت چهار صبح به وقت محلی اجرایی شده است.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم تماس‌هایی با مصر، قطر و فرستاده سازمان ملل برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه داشت.
پس از رسیدن به آتش‌بس، «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) عملکرد اتاق عملیات مشترک مقاومت در نبرد پاسخ به شهادت خضر عدنان پس از اعتصاب غذای هشتادوهفت روزه وی را ستود.
این مقام حماس افزود: «اتاق عملیات مشترک یک وحدت میدانی افتخارآمیز ملی را در این دور علیه اشغالگران ارائه کرد.»
سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز با بیان اینکه یک دور رویارویی با اشغالگران به پایان رسیده، اما راه مقاومت ادامه دارد و متوقف نخواهد شد، گفت: «مقاومت در پاسخ به شهادت شهید خضر، یک الگوی وحدت موضع را ارائه کرد.»
در همین راستا، وب‌سایت عبری ۰۴۰۴ اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای تشدید اوضاع و آغاز عملیات بزرگ در غزه ندارد.
این سایت افزود: «نتانیاهو که به تمام میدان‌ها و تمام جبهه‌های مقابل اسرائیل توجه دارد، می‌خواهد به‌گونه‌ای خاص برای ضربه زدن به زیرساخت‌های «دشمن» در غزه و نه فراتر از آن، پاسخ دهد.»
روز چهارشنبه نيز وزارت بهداشت فلسطين اعلام کرد که در پی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک نفر شهید و پنج نفر دیگر زخمی شدند. از سوي ديگر، منابع عبری‌زبان اعلام کردند که روز سه‌شنبه و بامداد چهارشنبه در مجموع 104 راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور این باریکه شلیک شد.
در واقع حملات موشكي و جنگ يك روزه‌اي كه در پاسخ به شهادت خضر عدنان در مناطق اشغالي روي داد، نشانه آن است كه فلسطيني‌ها با اميد بيشتري آزادسازي مناطق اشغالي را در نظر دارند و هر بار با شهادت هركدام از شهروندان فلسطيني، اراده و توان گروه‌هاي مقاومت براي پاسخ به اشغالگران بيشتر مي‌شود.
«نااميد نشو»؛ هشتگ پرطرفدار فلسطيني‎هاست و حكايت از آن دارد كه طي ماه‌هاي آينده فلسطين روزهاي سرنوشت‌سازي را پيش‌رو خواهد داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/مگه پیاده نشدی؟!

مدعیان اصلاحات و شیخ عبدالحمید سرمایه اسرائيل و کشف حجاب پیرزن هنرپیشه

کاریکاتور/ پادشاه سرزمین خیالی با اکانت‌های مجازی | شوآف رضا پهلوی به نفع صهیونیست‌ها

دولت اسرائیل چقدر می‌تواند احمق باشد؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.