سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دختران نوجوان آمریکایی در غم و ‌اندوه و تروما غرق شده‌اند

دختران نوجوان آمریکایی در غم و ‌اندوه و تروما غرق شده‌اند

نتایج یک پژوهش علمی در آمریکا نشان می‌دهد که آمار افسردگی در بین دختران نوجوان آمریکایی به شکل «نگران‌کننده‌ای» در حال افزایش است تا آنجا که حدود 57 درصد از دختران آمریکایی در سال 2021 «دائما احساس غم و غصه» داشته‌اند.
یک مطالعه جدید دیگر در آمریکا، بعد جدیدی از معظلات روحی و روانی در این کشور صنعتی را فاش می‌کند و می‌گوید که بسیاری از دختران نوجوان این کشور اگرچه ظاهرا در مهد آزادی به سر می‌برند و از امکانات متفاوت و متعدد در عصر جدید بهره‌مندند، اما به لحاظ روحی اوضاع بحرانی دارند و هر روز از جامعه خود دور و دورتر می‌شوند و چه بسا در آخرین ایستگاه زندگی خود دست به خودکشی هم بزنند.
مطالعات «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا» می‌گوید به این نتیجه رسیده که نوجوانان دختر آمریکایی در یک شرایط وخیم روحی قرار دارند. براساس گزارش روز دوشنبه این مرکز، دختران نوجوان در ایالات مختلف این کشور در حال تجربه سطوح بی‌سابقه‌ای از غم و‌ اندوه و خشونت هستند و حدود ۵۷ درصد از آنها در سال ۲۰۲۱ دائما احساس غم و ناامیدی داشته‌اند. این آمار در مقایسه با سال ۲۰۱۱ افزایش چشم‌گیری داشته است. شمار دختران افسرده در 2021 میلادی در آمریکا حدود ۳۶ درصد عنوان شده بود. این آمار به طور کلی در طول دهه اخیر رکورد زده و این بالاترین میزان ثبت‌شده احساس غم و‌اندوه در نوجوانان این کشور است.
بر اساس گزارش این مرکز علمی پژوهشی، این آمار درخصوص پسران آمریکایی، کمی متفاوت‌تر است. تجربه چنین احساسات تلخی برای پسران نوجوان در آمریکا از ۲۱ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۹ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات مربوط به بررسی سالانه رفتار خطرآفرین جوانان و بررسی سلامت و رفتار دانش‌آموزان دبیرستانی آمریکایی هم بخش دیگری است که این گزارش به خود اختصاص داده و درباره آن ابراز نگرانی کرده است.
«دبرا هوری» از مسئولان ارشد مرکز پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های آمریکا تاکید می‌کند: «دختران نوجوان در آمریکا در موج فزاینده‌ای از غم و‌اندوه، خشونت و تروما غرق شده‌اند». وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: «طی یک دهه گذشته، نوجوانان و به ویژه دختران، از افزایش تصاعدی تجربه خشونت، سلامت روانی ضعیف و خطرات خودکشی رنج برده‌اند».
گفتنی است، سه سازمان نام آشنای سلامت کودکان در آمریکا در ماه اکتبر گذشته اعلام کردند که سلامت روان کودکان و نوجوانان به یک وضعیت اضطراری ملی تبدیل شده است. سایر نتایج و آمارها هم نشان می‌دهد که در فوریه و مارس ۲۰۲۱، اقدام به خودکشی‌ در میان دختران ۱۲ تا ۱۷ سال، ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از دانشگاه شریف و تهران تا‌ هاروارد و MIT

تظاهرات دانشجویان آمریکایی

کمک مردم به دانشجویان دانشگاه کلمبیا نیویورک

مدافعان مردم غزه در آمریکا

یک دیدگاه

  1. آمریکا روز به روز به فروپاشی نزدیک می‌شود. دختران ما در ایران اسلامی در نشاط و سرزندگی هستند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.