سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / همسر مطلقه‌ای که شاه پهلوی را می‌دوشید +جزئیات

همسر مطلقه‌ای که شاه پهلوی را می‌دوشید +جزئیات

پس از طلاق ثریا از محمدرضا پهلوی، مبالغ هنگفتی به خود ثریا بابت مهریه و مخارج دیگر پرداخت شده بود هرچند توقعات او تمامی نداشت

با طلاق محمدرضا پهلوی و فوزیه، شاه ایران در صدد یافتن همسر جدیدی برای خود برآمد.

به شاه دختران بسیاری معرفی می‌شد اما او آنها را نمی‌پسندید تا آنکه آوازه زیبایی ثریا به گوش شاه رسید و او خواهر بزرگ خود شمس پهلوی را برای بررسی به اروپا فرستاد.

شمس در میهمانی سفارت ایران در لندن ثریای 18 ساله را پسندید و موضوع را با او در میان گذاشت و به این ترتیب ثریا اسفندیاری دومین همسر محمدرضا پهلوی و ملکه دربار ایران شد.

اما پس از هفت سال زندگی مشترک با ناامید شدن شاه از اینکه ثریا بتواند فرزند پسری برای او بیاورد، در کنار فشارهای روزافزون بخصوص فشارهای تاج‌الملوک آیرملو مادر شاه باعث شد تا آنها از هم جدا شوند.

البته برای حل مشکل نازایی همسر شاه، معاینات پزشکی در مجهزترین بیمارستان‌های امریکا و زیر نظر بهترین متخصصان انجام می‌شد. با آنکه نظر پزشکان بر این بود که هیچ‌کدام شان مشکلی ندارند و تنها باید منتظر گذر زمان باشند؛ نبودِ ولیعهد، خانواده سلطنتی را دچار تشویش کرده بود.

پس از طلاق ثریا از محمدرضا پهلوی، مبالغ هنگفتی به خود ثریا بابت مهریه و مخارج دیگر پرداخت شد، هرچند که توقعات او تمامی نداشت.

طبق خاطرات اسدالله علم، ثریا در سال 1354 در نامه‌ای از شاه خواست که آپارتمانی در پاریس برایش خریداری شود و شاه نیز با آن موافقت کرد ولی یک سال بعد در آبان 1355 با تقاضای مستمری ماهانه به مبلغ شش تا هفت هزار دلار از طرف او مواجه شد که این بار شاه به خشم آمد و گفت: با آن همه پولش چه کرده است؟‌ همین چندی پیش بود که 1/5 میلیون دلار برای او فرستادی. آن پدر عوضی‌اش مفت‌خور غریبی است. هر چه دارد از او می‌گیرد و فرصت‌های او را برای خوش‌گذرانی نابود می‌کند. به او هشدار دهید که این وضعیت نمی‌تواند برای ابد ادامه داشته باشد.

البته که این ولخرجی‌ها از جیب مردم ایران بود که اتفاقاً در روزگار پهلوی طعم فقر در زندگی و عدم پیشرفت کشور را حس می‌کردند

 پرونده مطالبی درباره عیاشی خاندان پهلوی با پول مردم ایران

.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استفتاء/ استطاعت زن با مطالبۀ مهریه 

رهبر معظم انقلاب

مهریه منحصر به فرد شهید به همسرش/ شهید «مهدی باکری» پیش از عملیات «بدر» و شهادتش چه گفت؟

مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا شهیدی است از خیل شهدای کربلای ایران، شهیدی از جبهه نبرد تمامی اسلام با تمامی کفر، جبهه‌ای که بسیار شهدای گمنام داشته و کمتر از آنان یاد شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.