سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انفجار مهیب تل‌آویو را لرزاند / موضع رژیم صهیونیستی: سکوت!

انفجار مهیب تل‌آویو را لرزاند / موضع رژیم صهیونیستی: سکوت!

سلسله حوادث مشكوك و نامعلوم! در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آن قدر زیاد شده که دیگر با واكنش منفعلانه از سوي مقامات اين رژيم رو‌به‌رو مي‌شود. اين انفعال و سكوت نشان مي‌دهد در تل‌آويو هيچ پاسخي درباره چرايي و علت تكرار اين گونه حوادث ندارد.
در سكوت شبانگاهي بامداد روز شنبه و در حالي كه بسياري از ساكنان شهر تل آويو در خواب بودند، ناگهان صداي انفجاري مهيب بخش‌هايي از اين شهر مهم صهيونيستي را لرزاند. اين انفجار را برخي منابع محدود و انگشت شمار صهيونيستي نيز تائيد كردند و کانال تلگرامی عبری‌زبان کودکود به‌نقل از فیلمی که روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در پایگاه اطلاع‌رسانی‌اش بارگذاری کرد، اين موضوع را تائيد كرد و گفت: «اگرچه بسیاری از ساکنان تل‌آویو صدای این انفجار را در ساعت 3 و 3 دقیقه بامداد شنبه شنیدند اما هیچ کس نمی‌داند علت وقوع آن‌چه بوده و در کجا اتفاق افتاده است.» به‌نوشته این رسانه ده‌ها نفر از اهالی منطقه تل‌آویو و بات یام، صدای انفجار مهیبی را شنیدند و بعد از آن هم گزارش‌‌هایی درباره حرکت تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و امدادی (رژیم صهیونیستی) به‌سوی منطقه محله چهارم یافا منتشر شد. صبح روز يكشنبه اما هيچ‌كدام از منابع عبري زبان و يا رسانه‌هاي صهيونيستي اشاره‌اي به وقوع اين انفجار نكردند و به نظر مي رسيد كه نه فقط مقامات سياسي بلكه حتي مقامات محلي نيز در ارتباط با صداي انفجار شب گذشته روزه سكوت گرفته‌اند. دو هفته پيش نيز شرق تل آويو بر اثر يك انفجار مهيب لرزيد و صداي اين انفجار تا بدان حد مهيب بود كه شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نيز وقوع آن را تائيد كرد، اما هيچ واكنشي از سوي مقامات سياسي درباره اين انفجار صورت نگرفت. اين انفجارها تنها حوادث رژيم صهيونيستي طي چند ماه گذشته نيستند، بلكه در ماه‌هاي گذشته صهيونيست‌ها با مجموعه اي از حوادث مشكوك رو‌به‌رو بوده‌اند كه هيچ گاه منشا و علت آن اعلام نشده است. اختلال در سيستم فاضلاب شهر اشدود در روز گذشته، انفجارها در انبارهاي نزديك نيروگاه هسته اي ديمونا و قطعي سراسري برق در برخي شب‌ها براثر انفجارهاي نامعلوم در پست‌هاي انتقال برق تنها بخشي از حوادثي هستند كه هنوز توضيح مشخصي درباره علت تكرار آنها اعلام نشده است.
سانسور ساختارمند حوادث
شواهد متعدد تاریخی نشان می‌دهد که موسسات امنیتی رژیم صهیونیستی همواره تلاش می‌کنند اخبار مربوط به حوادث را سانسور کنند. آنها حتي آمار قربانيان و تلفات نيروهاي نظامي خود را پنهان مي كنند و يک سال پیش، آرشیو ارتش اشغالگر اسرائیل فاش کرد که 31 سال پيش در سال 1991 چهارده اسرائیلی با شلیک موشک‌های عراقی کشته شده بودند، در حالی که روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل ازسایت یادبود قربانیان اسرائیل اعلام کرد تعداد کشته‌های اسرائیلی بسيار بیشتر است و ممکن است به هفتاد و چهار نفر برسد. نكته جالب آن كه اخبار رسمي مربوط به سال 1991 فقط به کشته شدن سه تن اشاره کرده بودند.
در واقع رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که ادعای دموکراتیک بودن دولت خود را دارد، ولی در عرصه داخلی بر اساس قانون نظارت نظامی اخبار و محتوای رسانه‌های مطبوعاتی و دیداری خود را مورد سانسور و نظارت شدید قرار می‌دهد. «مرکز سانسور نظامی» نيز یگان وابسته به سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی است که پیش از انتشار مطالب در رسانه‌های مختلف اسرائیلی در رابطه با امنیت رژیم، آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و بسياري از خبرهاي مربوط به حوادث را سانسور مي كند.
ارتش دو دسته
با روي كارآمدن تندورها در تل آويو، دودستگي و اختلاف شديدي در ميان صفوف نظامي ايجاد شده است. «عباس اسماعیل»، تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی نيز در اين ارتباط تاکید کرد كه دودستگی در جامعه این رژیم، بر شرایط ارتش آن هم تاثیر گذاشته است. تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد وجود طبقه‌های مختلف در ارتش رژیم اشغالگر، واقعیت است و نشانه‌های فعلی حاکی از آن است که دودستگی در داخل جامعه این رژیم، بر اوضاع ارتش هم تاثیر خواهد گذاشت. فقط طبقه فقیر و جریان صهیونیسم دینی به فراخوان نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهند. براساس گزارش المیادین، عباس اسماعیل افزود: «این موضوع در رفتن صهیونیست‌های دینی به خدمت سربازی و خودداری یهودیان حریدی از رفتن به خدمت سربازی آشکار است. داده‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی نشان داد فقط ۹ درصد از شاگردان مدارس یهودیان حریدی در ارتش خدمت می‌کنند. اما از جریان صهیونیسم دینی، ۸۳ درصد به سربازی می‌روند. یعنی یک قشر از جامعه رژیم صهیونیستی، از خدمت سربازی اجتناب می‌کنند، در حالی که اکثریت یک قشر دیگر به خدمت سربازی می‌روند.»
او خاطر نشان کرد: «ما با دو گروه از خاخام‌ها در رژیم صهیونیستی رو‌به‌رو هستیم. موضوع تناقض‌آمیز آن است که یک جریان از خاخام‌ها، شاگردان خودشان را به خودداری از خدمت در ارتش تشویق می‌کنند و در مقابل، یک جریان از خاخام‌ها، شاگردان خودشان را به حضور پرقدرت در ارتش رژیم صهیونیستی دعوت می‌کنند. جریان خاخام‌های صهیونیست‌های دینی که نماینده راستگرایان افراطی دینی در رژیم صهیونیستی هستند، تلاش می‌کنند شاگردان مدارس دینی را به پیوستن به ارتش این رژیم تشویق کنند تا بیش از پیش، کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را در دست بگیرند. آنها می‌خواهند اصول و ارزش‌های دینی خودشان را به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل کنند که مهم‌ترین آنها تفکیک جنسیتی زنان و مردان در ارتش رژیم صهیونیستی است. این چالش برای ارتش رژیم صهیونیستی در آینده تشدید خواهد شد. زیرا تعداد شاگردان مدارس صهیونیسم‌های دینی به شدت افزایش یافته است.» عباس اسماعیل گفت: «این شرایط به معنای آن است که ارتش رژیم صهیونیستی در آینده بیش از پیش با مشکل پیروی از دستور ارتش یا خاخام‌ها مواجه خواهد شد که این شرایط می‌تواند باعث درگیری بین خود یهودیان از جریان‌های مختلف شود. فرمانده لشکر کرانه باختری در ارتش رژیم صهیونیستی از جریان صهیونیسم دینی است. طرفداران جریان صهیونیسم دینی بیشتر در نیروی زمینی خدمت می‌کنند، در حالی که افراد ثروتمند و ساکنان شهر‌ها در یگان‌های فناوری و اطلاعاتی خدمت می‌کنند.»
تظاهرات عليه نتانياهو پيش از شروع كار
در آستانه تشكيل كابينه نتانياهو، صدها صهيونيست در مقابل کنست در اعتراض به دولت جدید رژیم صهیونیستی که قرار است با مشارکت افراطی‌های نژادپرست تشکیل شود، تجمع کردند. معترضان علیه تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی با مشارکت افراطی‌های مذهبی و صهیونیستی و شخصیت‌هایی که در پرونده‌های کیفری محکوم شده‌اند، تظاهرات کردند. «موشه‌یعالون»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در این تظاهرات گفت: «دولتی که قرار است تشکیل شود به شخصیت‌هایی که در پرونده‌های جنایی محکوم شده‌اند مشروعیت می‌بخشد. باید به تظاهرات علیه تشکیل چنین دولتی ادامه بدهیم.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به فساد و دریافت رشوه در چندین پرونده متهم است. همچنين ایتامار بن گویر، رهبر «حزب قدرت یهود» که قرار است وزارت امنیت ملی را برعهده بگیرد نیز به حمایت از تروریسم و تجاوز علیه پلیس محکوم شده است. بتسلئیل اسموتریچ، نامزد پست وزارت دارایی در دولت نتانیاهو نیز قبلا بازداشت و به اقدامات تحریک‌آمیز محکوم شده بود. علاوه‌بر اين، بیش از ۴۰۰ نیروی اسرائیلی فعال در حوزه فناوری در پیامی هشدارآمیز خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «ما کارآفرینان و بنیانگذاران استارتاپ‌های اسرائیلی و سرمایه‌گذاران و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری از شما می‌خواهیم نگران پیامدهای مخربی باشید که متوجه اقتصاد و به شکل ویژه صنعت فناوری پیشرفته است و می‌تواند ناشی از فرآیندهای جاری قانونگذاری در کنست باشد.»
اگردست از پا خطا کنيد، پاسخ می‌دهیم
طي 24 ساعت گذشته نيز، گروه‌هاي مختلف فلسطيني به اشغالگران صهيونيست هشدار دادند. سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که جوانان کرانه باختری و قدس اشغالی کابوس ترسناک برای اشغالگران هستند و اگر رژیم اسرائیل درباره غزه دست از پا خطا کند؛ پاسخ آن را خواهد دید. ابوعبیده سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: «ما در مقابل نبرد موجودیتی و حق و تاریخ و آینده قرار داریم و پیروزی نزدیک است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درگیری پلیس اسرائیل و معترضان به کابینه نتانیاهو در تل‌آویو

رژیم خبیث غاصب

چفیه، نماد مقاومت جهانی جنبش حلال زادگان

ويدئو/ شاید ما افق دید رهبر انقلاب را نمی‌دیدیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.