سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پروژه نرم و مخفی رژیم صهیونیستی که در جام جهانی شکست خورد +جزئیات

پروژه نرم و مخفی رژیم صهیونیستی که در جام جهانی شکست خورد +جزئیات

رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، برنامه‌ریزی‌های فراوانی را انجام داده بود تا موقعیت خود را به ویژه نزد افکار عمومی ملت های عربی، تقویت کند.

جام جهانی فوتبال در قطر در شرایطی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می‌شود که جدای از تحلیل و تفسیرهای مختلفی که در مورد ابعاد ورزشی این رویداد معتبر و مهم بین المللی می شود، در مورد دیگر جنبه های اثرگذاری آن بر حوزه هایی نظیر اقتصاد بین الملل، معادلات اجتماعی، فرهنگی، و سیاسی نیز تحلیل ها و ارزیابی های مختلفی ارائه می شود.

در این میان، یکی از نکاتی که به طور خاص از همان نخستین روزهای آغاز جام جهانی فوتبال، نظر بسیاری از ناظران و مفسران را به خود جلب کرد، نقش بر آب شدنِ نقشه های دور و دراز رژیم صهیونیستی جهت سواستفاده از رویداد بزرگ جام جهانی جهت تقویت قدرت نرم خود به ویژه در میان ملت های عربی بوده است. صهیونیست‌ها به قدری در این رابطه متحمل شکست و شوک شدند که برخی رسانه های رژیم صهیونیستی به صراحت اعتراف کردند که: “جام جهانی قطر نشان داد که ما اسرائیلی ها تا چه حد نزد افکار عمومی بین المللی منفور هستیم”.

از این منظر، صحنه جام جهانی و نوع رویکرد افکار عمومی جهان به ویژه در کشورهای عربی به این رویداد به گونه ای بود که بار دیگر مساله فلسطین و حمایت از آرمان این ملت، در ذهن و قلب میلیون ها انسان در اقصی نقاط جهان زنده شد.

در این چهارچوب به طور خاص از سه منظر، پروژه مخفی و نرم رژیم صهیونیستی جهت استفاده ابزاری از رویداد جام جهانی برای پیشبرد اهداف شوم و نامشروعش، با شکستی سنگین مواجه شد. در ادامه به این حوزه ها که البته با انعکاس بین المللیِ قالب توجهی نیز رو به رو شدند، اشاره می شود.

یک: استفاده از رسانه جهت پیشبرد دستور کارها
یکی از اصلی ترین راهبردهایی که رژیم صهیونیستی در زمان برگزاری جام جهانی فوتبالِ قطر برای آن برنامه‌ریزی‌های فراوانی را انجام داده بود، استفاده ابزاری از “رسانه” جهت تقویت قدرت نرم خود به ویژه در میان افکار عمومی ملت های عربی بود. در این راستا، صهیونیست ها ده ها خبرنگار و رسانه خود را عازم قطر کردند تا آن ها به واسطه تهیه گزارش و مصاحبه با مردم کشورهای مختلف عربی، به نوعی زمینه را جهت عادی نشان دادنِ روابط رژیم صهیونیستی با ملت های عربی فراهم سازند.

این در حالی است که بر اساس گزارش های مختلفِ ارسالی از دوحه، بسیاری از مردم کشورهای عربی وقتی متوجه شده اند که با رسانه و یا خبرنگاری از رژیم صهیونیستی مواجه هستند، آن ها را یا مورد بی‌اعتنایی قرار داده اند و یا از انجام گفتگو با آن ها خودداری کرده اند. جالب تر اینکه در جریان برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال نیز به کرات شاهد آن بوده ایم که هواداران تیم های مختلف نظیر تونس، مراکش، عربستان و قطر، پرچم های فلسطین را با خود به همراه داشتند و حتی بازیکنان این تیم ها هم بعضا با پرچم های فلسطین در داخل زمین حاضر شدند و تعهد خود به آرمان ملت فلسطین و رهایی قدس شریف را نشان دادند.

*پایگاه خبری “میدل ایست آی” در گزارشی به طور خاص به واکنش سرد و شوکه کننده مردمِ کشورهای عربی در بحبوحه برگزاری جام جهانی فوتبال قطر نسبت به خبرنگاران و روزنامه نگاران صهیونیست اشاره کرده و آن را شکستی بزرگ برای این رژیم به حساب آورده است.

از این رو، تلاش گسترده رسانه ای رژیم صهیونیستی جهت تقویت قدرت نرم خود در میان مردمِ کشورهای عربی در بحبوحه برگزاری جام جهانی فوتبال، با یک شکست فاحش و وحشتناک رو به رو شده و عملا به ضدِ خود تبدیل گشته است.

دو: ملت های عربی و اثبات پوچ بودن توافق ابراهیم”
نوعِ خاص واکنش ملت های عربی نسبت به رسانه ها و خبرنگاران رژیم صهیونیستی و حمایت های قاطع ورزشکاران عربِ حاضر در رویداد جام جهانی از ملت فلسطین، همه و همه نشان داد که تا چه اندازه بنیان های توافق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی موسوم به “توافق ابراهیم”، سست و ضعیف است.

*پایگاه خبری “میدل ایست مانیتور” در گزارشی به طور خاص به این نکته اشاره می کند که برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و اعلام حمایت های گسترده از ملت فلسطین در بحبوحه برگزاری مسابقات جام جهانی نشان داد که مساله فلسطین هنوز در قلب و ذهنِ بسیار از افکار عمومی جهان به ویژه مردم کشورهای عربی زنده و بیدار است.

در واقع، این نکته به وضوح روشن شد که افکار عمومی اعراب به هیچ عنوان دل خوشی از رژیم صهیونیستی ندارند و اینکه حکام اقتدارگرای آن ها نسبت به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام کرده اند، نَه در راستای منافع و خواست ملت های عربی، بلکه صرفا تابعی از منافع رژیم های مرتجع حاکم بر کشورهای آن ها بوده است. مساله ای که عدم مقبولیت و مشروعیت توافق ابراهیم را(از منظر ملت های عربی) کاملا تایید می کند و در نوع خود زنگ هشدار و سیگنال روشنی را به صهیونیست ها ارسال کرده است.

*پایگاه خبری “میدل ایست آی” در گزارشی، رویداد جام جهانی قطر را پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین ارزیابی می کند. رویدادی که در قالب آن افکار عمومی و ورزشکاران عربی قویا از آرمان ملت فلسطین دفاع کردند و یک نَه بزرگ و صریح را نیز به “توافق ابراهیم” گفتند.

سه: رونمایی مجدد از ماهیت ضدصلحِ رژیم صهیونیستی
در نهایت باید گفت یکی از اصلی ترین و مهمترین پیام هایی که رژیم صهیونیستی به ویژه از جانب مردم کشورهای عربی در بحبوحه برگزاری جام جهانی قطر دریافت کرد این بود که این رویداد بزرگ ورزشی که در نوع خود به دنبال ترویج و ارتقا صلح و نزدیکیِ ملت های جهان به یکدیگر است، اساسا رژیم صهیونیستی را به عنوان یک کنشگرِ ضدصلح و حق ستیز، نپذیرفته و اجازه نداده است که آن ها با استفاده از لابی های پول و قدرت خود، وارد این جشنواره محبوب و معتبر ورزشی جهان شوند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی‌های دور و درازی را جهت استفاده از فرصت برگزاری جام جهانی در یک کشور عربی، جهت نشان دادن تصویری حامی صلح و دوستی از خود برای جهانیان انجام داده بود. جالب اینکه بیش از هفت دهه از تاسیس جعلی رژیم اشغالگر قدس می گذرد با این حال آن ها هنوز نتوانسته اند در قلب و ذهن افکار عمومی ملت های آزاده جهان نفوذ کنند و خود را به مثابه کنشگری عادی در چهارچوب معادلات بین المللی به جهانیان معرفی کنند. موضوعی که نشان می دهد تا چه اندازه بنیان های قدرت، موجودیت، و مشروعیت رژیم صهیونیستی سُست و لرزان است.

*خبرگزاری “الجزیره” در گزارشی به این نکته اشاره می کند که ملت فلسطین بدون اینکه حتی در جام جهانی شرکت کنند، قهرمان آن شدند. دلیل اصلی این مساله نیز این است که این رویداد بزرگ و معتبر ورزشی جهان، با واکنش های تقابلی علیه رژیم صهیونیستی و حمایت های فراگیر از ملت فلسطین همراه شد. در واقع، مردم جهان به اسرائیلی های اشغالگر نَه بزرگی گفتند و حمایت خود را از صلح و حقوق ملت فلسطین به صراحت اعلام کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

گیلعاد آردان، نماینده رژیم صهیونیستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.