سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش جدید یونیسف از کودک‌کشی آل‌سعود در یمن

گزارش جدید یونیسف از کودک‌کشی آل‌سعود در یمن

با وجود قرباني شدن بيش از 11 هزار كودك يمني در حملات ائتلاف سعودي عليه يمن، اما اين جنگ خانمان سوز همچنان ادامه دارد.
در هشت سال گذشته آمار و گزارش‌هاي متعددي از ابعاد جنايت عربستان سعودي در حق كودكان يمن منتشر شده است. عمده آمارهايي كه از سوي سازمان ملل در ارتباط با جنگ عربستان عليه يمن منتشر شده، تعداد قربانيان را حداقل در نظر گرفته است و با اين حال صندوق کودکان سازمان ملل متحد در جديدترين گزارش خود تایيد کرد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون در یمن، بیش از ۱۱ هزار کودک شهید یا مجروح شده‌اند.
براساس گزارش رويترز، یونیسف در این بیانیه اعلام کرد که در این آمار، تنها حوادث مورد تایید سازمان ملل لحاظ شده است و در نتیجه احتمالاً شمار کودکان کشته یا مجروح شده به مراتب بالاتر از ۱۱ هزار نفر خواهد بود. «کاترین راسل»، مدیر اجرایی یونیسف نيز در اين ارتباط گفت: «هزاران کودک جان خود را از دست داده و صدها هزار کودک دیگر هم به دلیل بیماری‌های قابل پیشگیری یا گرسنگی در خطر مرگ هستند.»
جنگ خانمان‌سوز یمن برای مردم اين كشور فاجعه‌بار بوده و يمني‌ها را با یکی از وخیم‌ترین بحران‌های بشردوستانه جهان مواجه کرده است. به گفته سازمان ملل متحد، حدود سه‌چهارم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه و مراقبت نیاز دارند.
آمار كودكان قرباني جنگ عربستان در حالي است كه شش سال پیش سازمان ملل نام عربستان را در فهرست سیاه کشورهای جنایتکار علیه کودکان قرار داد، اما مقامات سعودی با دادن باج‌های کلان و همراه کردن آمریکایی‌ها موفق شدند نام خود را از این فهرست خارج کنند، هرچند كودك كشي در يمن همچنان ادامه دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یورش پلیس به دانشگاه کلمبیا

سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های دانشجویی

فهرست برخی از دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تحصن و تظاهرات دانشجوئی

سرکوب شدید پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.