سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سفر رئیس جمهور به رباط کریم/ رئیسی: مردم ایران با شعار آزادی گول نمی‌خورند‌؛ شما زندگی را از آرتین گرفتید/ مردم بدانند دولت شب و روز به دنبال کاهش مشکلات و پیشرفت است

سفر رئیس جمهور به رباط کریم/ رئیسی: مردم ایران با شعار آزادی گول نمی‌خورند‌؛ شما زندگی را از آرتین گرفتید/ مردم بدانند دولت شب و روز به دنبال کاهش مشکلات و پیشرفت است

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران و به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان رباط کریم صبح امروز پنجشنبه با همراهی رئیس دفتر و معاون اجرائی رئیس جمهور و همچنین وزرای نیرو و راه و شهرسازی وارد این شهرستان شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار عمومی با مردم از جمله برنامه‌های سفر نیم روزی رئیس جمهور به شهرستان رباط کریم است.

رئیس جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستانهای ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود.

بازدید از اراضی مسکن ملی در پرند
رئیس جمهور در ادامه بازدید از پروژه های نیمه تمام شهرستان رباط کریم و پرند، از ‌اراضی مسکن ملی در پرند بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از روند احداث خط مترو پرند

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد و در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی متروی این شهر قرار گرفت.

احداث و بهره برداری از خط مترو پرند می تواند شرایط را برای تردد و حمل و نقل اهالی رباط کریم به خصوص ساکنان شهر پرند را تسهیل کند.به طور میانگین روزانه 30 تا 40 هزار نفر میان شهر پرند و تهران در تردد هستند و با بهره برداری از خط مترو، عبور و مرور آنان بهبود می یابد.

عملیات اجرایی احداث مترو پرند سال ها پیش توسط مسئولان آغاز شده و در این مدت به‌ دلایل گوناگون این طرح مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که‌ در دولت انقلابی تست سرد آن انجام‌ شد و به‌ زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستانهای استان تهران و به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان رباط کریم صبح امروز پنجشنبه با همراهی رئیس دفتر و معاون اجرائی رئیس جمهور و همچنین وزرای نیرو و راه و شهرسازی وارد این شهرستان شد و مورد استقبال مقامات محلی قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های در حال احداث، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار عمومی با مردم از جمله برنامه‌های سفر نیم روزی رئیس جمهور به شهرستان رباط کریم است.

رئیس جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستانهای ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود.

بازدید از پروژه‌های عمرانی و مسکن ملی پرند و رباط کریم، دیدار با مردم این شهرستان در مصلای امام خمینی(ره) ‌و ‌حضور در جلسه شورای اداری شهرستان رباط‌کریم از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر است.

رئیس جمهور در این سفر ضمن بازدید ‌از پروژه متروی پرند و دو سکوی مترو در شهر رباط‌کریم، در تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم ‌حضور خواهد یافت در جریان وضعیت اجرای این پروژه مهم قرار گیرد.

رئیسی: مردم ایران با شعار “آزادی” گول نمی‌خورند‌؛ شما زندگی را از “آرتین” گرفتید
سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در جمع مردم رباط‌کریم با تسلیت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و اشاره به جایگاه عظیم حضرت زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: شناخت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یک الگو و سرمایه است.

وی با تبیین گوشه‌ای از فضائل حضرت زهرا ( سلام الله علیها) افزود: ‌آشنایی با مکتب حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) نیاز و الزام است تا بانوان بتوانند راه صحیح تعالی را پیدا کنند. فاطمه (س) شخصیتی است که پیامبر (ص) و امام علی(ع) در مورد آن سخن گفته اند، شاید نرسیم که تمام روایات و احادیث را در مورد این بانوی همام مطالعه کنیم، اما باید با مطالعه از آن مطلع شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه عمل انسان باید نشات گرفته از نیت صادقانه باشد و اگر صداقت در عمل، سخن و نیت رخ داد، شخص صدیق می‌شود، تصریح کرد:  فاطمه اطهر (س)، الگو بشریت است و امام صادق (ع) فرمودند که فاطمه صدیقه شهید بود و صداقت در سخن و عمل، اندیشه، انگیزه، نیت و سلیقه و باطن، در سلوک و رفتار، مقصد و هدف داشت. حقیقت سخنانی که در مورد فاطمه مطرح می شود را باید اولیای خداوند بفهمند، اما آنچه که می دانیم این است که فاطمه برای هر کسی که می خواهد زندگی فاطمی کند در دسترس است، اخلاق، عبادت، جانفشانی در راه ولایت، آن زمان که در برابر جریان نفاق ایستاد و با 2 سلاح روشنگری خطبه هایش و اشک های دیدگانش نقاب از چهره نفاق بر هم زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور در کنار مردم متدین و با بصیرت شهرستان رباط کریم در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برای من و همکاران توفیق بزرگی است و از حضور مردم و مسئولان در این مراسم قدردانی می نمایم، تصریح کرد: ‌ فاطمه (س) به ما درس چگونه زیستن می‌دهد تا چگونه زیستن را بیاموزیم و دشمنان را بشناسیم که در پی ایجاد تفرقه در کشور هستند و قصد دارند اعتقادات جوانان ما را دگرگون کنند و جلوی رشد و پیشرفت جامعه ما را بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید کسانی  را که با حرف‌های خیلی زیبا در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد می‌کنند و ‌باور و اعتقاد مردم را هدف قرار می‌دهند، بشناسیم‌، ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند اتفاق نیفتاده، بله، آنانی که دقیق نمی‌بینند و بصیرت لازم را ندارند، خوب نمی‌بینند که چه اتفاقی را فاطمه می‌بیند، فاطمه می‌بیند و در خطبه‌هایش برای زنان مدینه سخن می‌گوید و جریان را تبیین می‌کند. اختلاف بزرگی که در جهان اسلام واقع می‌شد را فاطمه می‌دید، کنار قبر حمزه سیدالشهدا، کنار قبر پدر بزرگوارش اشک می‌ریخت.

در این شهرستان و در جهان اسلام فاطمه به ما درست چگونه زیستن می‌دهد، بشناسیم زمان خود، خطر، فتنه‌ها و خطر را بدانیم آنانی که با جلوه‌های دیگر می‌خواهند با حرف‌های خیلی زیبا می‌خواهند در جامعه اخلال و تفرقه ایجاد کنند و باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند جوان عزیز پای درس و تحصیل باشند و تلاش دارند تا ‌تولیدکننده را از تولید باز دارند و به نحوی عمل کنند که جامعه از رشد و تعالی باز بماند، تاکید کرد: ‌رهبر معظم انقلا‌ب می‌گویند که مردم “دشمن، جریان‌ فتنه و راه را خوب می‌شناسند و این درسی است که باید از حضرت فاطمه (س) ‌بیاموزیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌مردم ایران ‌بار دیگر دشمن را ناکام گذاشتند، اضافه کرد: ‌مردم ایران نشان دادند که با حضرت فاطمه (س) انس دارند و الگویشان در زندگی این بانوست، دشمن را خوب می‌شناسند و با شعار آزادی گول نمی‌خورند ما آزادی را در انقلاب بهمن 57 پیدا کردیم و هیچ وقت این آزادی را از دست نخواهند داد. ‌مردم ایران استکبار جهانی را می‌شناسد و می‌داند حضور شما در هرنقطه از جهان سلب کننده زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه حضور دشمنان در هر منطقه و جایگاهی با هر شعار زیبایی سلب‌کننده آرامش و زندگی مردم است نه ایجاد‌کننده آزادی برای مردم، تصریح کرد: زنان و مردان ما افتخارشان آن است که الگویشان فاطمه (س) است، در دنیا چه کسی را برای الگو‌گیری در زمینه اخلاق، عمل، همسرداری، حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و دیگر حوزه‌ها کسی را پیدا کنند جز فاطمه که الگوی زنان و مردان عالم بشود؟ قهرمانان و نام‌آوران بسیاری هستند اما شخصیت فاطمه اطهر فقط الگوی بشریت است و ما افتخار ارادت به این بانوی دو عالم را داریم و از خدا می‌خواهیم که در هر دو عالم با فاطمه باشیم.

رئیسی با بیان اینکه ‌مادران‌، همسران و مادران شهدا‌ هر زمان که درد و مشکلی هست، یا زهرا می‌گویند و رزمندگان ما نیز در زمان مبارزه با دشمن بر پیشانی خود نام یا زهرا می‌بستند، اظهار داشت: فاطمه جان ما به تو دل بسته‌ایم، فاطمه جان این کشور برای شماست، ما نوکران مردم هستیم، اما این کشور برای اهل بیت، برای شما، برای امام حسین است، عشق تمام این مردم این است که تمام وجودشان برای شماست.

وی با بیان اینکه تاکنون دشمن نمی‌خواست ما به این نقطه برسیم، گفت: او نشاط اجتماعی، آزادی و پیشرفت ما را نمی‌خواست، وضعیت افغانستان را ببیند 35 هزار بچه معلول در افغانستان هست، او اینها را برای ایران می‌خواهند؛ جمهوری اسلامی “استقلال و آزادی” خود را به برکت امام پیدا کرده و اجازه نخواهد داد که این سرمایه عظیم را دشمن تهدید کند.

رئیس جمهور خطاب به مردم ‌رباط کریم تاکید کرد: بدانید دولت خدمتگزار شما شب و روز خود را صرف می‌کند تا مشکلات در سطح کشور کاهش یابد و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و رونق تولید تلاش می‌کند ‌با وجود تحریم‌ها و تهدید، عقب‌گرد و توقف نداشته باشیم ‌و به دنبال پیشرفت هستیم‌ و این پیشرفت ‌‌دشمن را عصبانی کرده است؛ عصبانیت دشمن برای این است که چون تحریم کرد و خودش هم اعلام کرد که تحریم‌ها مفتضحانه شکست خورد، نفت را نتوانست تحریم کند، اعلام کردیم که بیش از گذشته صادر می‌کنیم، تراز تجاری از منفی شدن به سمت مثبت شدن حرکت کرد. فرزندان ما حضورشان در عرصه‌های مختلف افزایش یافت  و دشمنان معترفند که حرف اول را ایران می‌زند، در حوزه دانش بنیان‌ به نتایجی دست یافته‌ایم که بسیار شگفت‌انگیز است و تمام کار دانش بنیانی که انجام می‌شود، قابل توجه است و دشمنان از این وضعیت عصبانی هستند؛ عصبانی‌ باشید و از این عصبانیت بمیرید، ایران به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رییسی پیش از عزیمت به پاکستان، تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس‌ جمهور عازم پاکستان شد

وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.