سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خشم آمریکا از بازگشت ثبات سیاسی به عراق؛ بایدن: با دولت جدید عراق کار نمی‌کنیم!

خشم آمریکا از بازگشت ثبات سیاسی به عراق؛ بایدن: با دولت جدید عراق کار نمی‌کنیم!

پس از چند سال بحران سیاسی در عراق و نبود دولت در این کشور، چندی پیش جریان‌های سیاسی عراق توانستند از این بحران با موفقیت عبور و کابینه جدید را معرفی کنند. حالا خبر رسیده آمریکا گفته این دولت را قبول ندارد!
شاید یکی از جدی‌ترین بحران‌های سیاسی در عراق، نبود دولت در این کشور بود که تبعات زیان بار آن هنوز در این کشور مشهود است. اما سرانجام جریان‌های سیاسی در این کشور توانستند سران قوا را انتخاب و کابینه را تشکیل دهند و از این بحران به خوبی عبور کنند. اما از آنجایی که نان برخی کشورها مثل آمریکا در وجود هرج و مرج سیاسی در چنین کشورهایی است، آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند، حاضر نیستند با این دولت کار کنند! این یعنی باید بحران سیاسی دوباره به این کشور باز گردد.
پایگاه آمریکایی آکسیوس، بامداد جمعه (۲۷ آبان)، به نقل از «دو منابع آگاه» از پیام مداخله‌جویانه دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به نخست‌وزیر جدید عراق خبر داده است. این پایگاه خبری نوشته دولت بایدن به نخست‌وزیر جدید عراق اعلام کرده با وزیران و مقام‌های ارشدی که وابسته به «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» باشد کار نخواهد کرد.
گفتنی است، با توجه به این که بسیاری از وزرا و مقامات ارشد دولت کنونی عراق به نوعی با گروه‌های مقاومت عراقی در ارتباط هستند که به گفته آمریکا وابسته به ایران‌اند، این تهدید از حیثی تهدید به عدم همکاری با دولت جدید عراق است.
به گزارش فارس، آکسیوس این را هم نوشته که دولت بایدن همین الان به این نتیجه رسیده که با «نعیم البودانی»، وزیر آموزش عالی عراق که عضو عصائب اهل الحق است همکاری نخواهد کرد. آمریکا افزون بر این، درباره «ربیع نادر» که به سمت ریاست دفتر نخست‌وزیری انتخاب شده هم نگران است. آکسیوس نوشته نادر با رسانه‌های نزدیک به کتائب حزب‌الله همکاری داشته است.
«محمد شیاع السودانی» چند هفته پیش به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق انتخاب شد.
منابعی گفته‌اند «آلینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق از زمان به قدرت رسیدن السودانی در سه هفته گذشته پنج بار با او دیدار کرده است اما گویا به نتیجه دلخواه خود نرسیده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاکید بر ضرورت اخراج نظامیان آمریکایی از عراق

 شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق

۱۴ فراز حیرت‌آور از زندگی شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر

شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.