سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سوء‌قصد نافرجام به جان عمران‌خان نخست‌وزیر سابق پاکستان با گلوله زخمی شد

سوء‌قصد نافرجام به جان عمران‌خان نخست‌وزیر سابق پاکستان با گلوله زخمی شد

عملیات مسلحانه برای ترور عمران خان، نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان یک کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت. عمران خان در این سوء قصد از ناحیه هر دو پا زخمی شد.

رسانه‌های پاکستانی روز پنج شنبه اعلام کردند« عمران‌خان» رئیس‌حزب تحریک این کشور که با توطئه آمریکایی‌ها از قدرت پایین کشیده شد، از یک عملیات ترور جان سالم به در برده است. این سوء قصد روز پنج شنبه گذشته و در منطقه «وزیرآباد» ایالت «پنجاب» پاکستان و سخنرانی او در جمع طرفدارانش اتفاق افتاد. بر اساس گزارش‌ها در این سوء قصد چند نفر از فعالان حزب تحریک انصاف و از چهره‌های سیاسی این حزب زخمی شدند و یک نفر نیز از اعضای این حزب کشته شده است.

روزنامه «داون» پاکستان در این باره گزارش داده که ضارب توسط مقام‌ها دستگیر شده است. اما ساعاتی بعد اعلام شد، ضارب کشته شده است! این حادثه همزمان با هفتمین روز از تظاهرات ضددولتی در پاکستان رخ داد که به رهبری عمران‌خان به سمت اسلام‌آباد در حال حرکت است.

رئیس‌بیمارستان «جناح» پاکستان که عمران خان در آن بستری است، دیروز (جمعه) اعلام کرد، نخست‌وزیر سابق این کشور از ناحیه هر دو پا هدف شلیک گلوله قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته پزشکان این بیمارستان، گلوله به پای راست و استخوان پای چپ اصابت کرده است.

مدیر این بیمارستان نیز اعلام کرده که عمران خان در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل شد و 16 عمل جراحی بر روی وی انجام شده است.

عمران خان در بیانیه‌ای که حزب متبوعش منتشر کرده، «شهباز شریف» نخست‌وزیر کنونی، وزیر کشور و یک مقام اطلاعاتی را به دست داشتن در ترورش متهم کرده و خواستار برکناری این سه مقام شده است: «مطمئنم نخست‌وزیر شهباز شریف، ورنا صنع الله، وزیر کشور و ژنرال فیصل پشت این ترور بودند…من از قبل اطلاعاتی دریافت کرده بودم که این اتفاق می‌افتد، این افراد باید از سمت خود برکنار شوند که اگر برکنار نشوند، اعتراضاتی صورت می‌گیرد.» در همین حال رسانه‌های پاکستان گزارش دادند بسیاری از شهرهای این کشور دیروز شاهد تجمع حامیان عمران‌خان علیه این حادثه بود و در برخی از نقاط معترضان با نیروهای امنیتی درگیر و دولت را به کارشکنی در تامین امنیت تظاهرات و سکوت در برابر تهدیدات جانی علیه عمران‌خان متهم کردند. عمران‌خان برگزاری انتخابات زودهنگام را از دولت در این کشور مطالبه و تهدید کرده که اگر خواسته اش پذیرفته نشود تظاهرات ضددولتی با ورود به اسلام‌آباد تبدیل به یک تحصن طولانی مدت خواهد شد.
گفتنی است ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز (جمعه) سوءقصد انجام شده علیه عمران خان را محکوم کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.