سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کرانه باختری مسلح و سلاح گرم جایگزین سلاح سرد شده است

کرانه باختری مسلح و سلاح گرم جایگزین سلاح سرد شده است

مقاومت مسلحانه در کرانه باختری فلسطين شاهد تحولی منحصر به فرد است و سلاح گرم به تدريج جاي سنگ را در دست فلسطيني‌ها مي گيرد. در واقع نسل‌های جدید فلسطین وارد سلسله عملیات‌های مقاومتی شده‌اند و این بدان معناست که مقاومت در کرانه باختری هر روز روند افزايشي و رو به گسترش دارد. در اين شرايط به نظر مي رسد كه راهبردهای رژیم صهیونیستی در همه سال‌هاي گذشته برای سرکوب مقاومت فلسطین در کرانه باختری شکست خورده و در واقع فلسطيني‌ها ترس و نگراني از رو‌به‌رو شدن با نظاميان سرتاپا مسلح صهيونيست ندارند. افزايش عمليات مسلحانه در کرانه باختری ثابت مي كند كه دستگاه‌های امنیتی صهيونيستي دیگر قادر به کنترل اوضاع نیستند و برگ برنده اين روزها به‌دليل مسلح شدن فلسطيني‌ها، در دست مقاومت است.
نگراني پشت درهاي بسته
نگراني از وضعيت تنش‌ها در كرانه باختري در كلام و رفتار تك‌تك مقامات تل آويو مي توان ديد، اما بسياري از آنها رو‌به‌روي رسانه‌ها و به صورت علني ترس خود را نشان نمي دهند، اما در جلسات پشت درهاي بسته از اين هراس‌ها مي‌گويند. مركز اطلاع رساني فلسطين نيز گزارش داده است كه مقامات تل آويو روز يكشنبه جلسه‌ای امنیتی را در مقر وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو با حضور یائیر لاپید نخست‌وزیر، بنی گانتز وزیر جنگ و شماری دیگر از مقامات نظامی این رژیم برگزار کردند و در این جلسه موضوع عملیات نظامی علیه گروه مقاومت موسوم به «عرین الاسود» در شهر نابلس بررسی شد.
شبکه عبري زبان كان نيز درباره اين جلسه گفته است كه تل آويو تصمیم دارد عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه اعضاي عرين الاسود که اخیرا در عملیات‌های ضداسرائیلی زیادی در اراضی اشغالی دست داشته، آغاز کند. به گفته این شبکه، در جلسه مذکور صرفا به اوضاع امنیتی شمال کرانه باختری به ویژه نابلس و گروه عرین الاسود پرداخته شده و حاضران در این جلسه در مورد جزئیات آن هیچ توضیحی نداده‌اند. در عين حال شبکه کان تاکید کرد که تا این لحظه هیچ خبری در مورد نتایج این جلسه و تصمیماتی که اتخاذ شده، منتشر نشده است.
عرین الاسود تنها نيست
همزمان با افزايش تهديدات عليه مبارزان عرین الاسود، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نيز اعلام کرده که اين گروه نوظهور را در میدان نبرد با اشغالگران صهیونیست تنها نخواهد گذاشت. سرايا القدس هشدار داد كه اگر اشغالگران به گروه مبارز عرین الاسود در شهر نابلس حمله کنند، مراکز ایست و بازرسی اشغالگران در اطراف شهر جنین در امان نخواهد ماند: «ما و عرین الاسود و گردان نابلس و همه مبارزان نابلس در یک مسیر و هدف قرار داریم و در کنار آنها مبارزه خواهیم کرد؛ حتی اگر مجبور به اعزام مبارز به نابلس برای یاری رساندن به برادرانمان باشیم.»
همه فلسطيني‌ها را مسلح كنيد
گرايش به مسلح شدن فلسطيني‌ها در برابر اشغالگران صهيونيستي، حتي طرافداراني هم در كشورهاي غربي دارد و یکی از نمایندگان پارلمان ایرلند اخیرا در سخنانی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده، از سیاست دوگانه غربی‌ها در قبال دو مسئله فلسطین و اوکراین انتقاد کرده و خواستار كمك به مسلح شدن فلسطيني‌ها شده است. «کلر دالی» از نمایندگان پارلمان ایرلند گفته: «دائماً در مورد ارائه تسلیحات به اوکراین می‌شنویم اما یک بار هم نشده که کسی از ارائه تسلیحات به فلسطینی‌ها یا مردم یمن سخن بگوید.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«تل‌آویو سقوط کرد»؛ چون وطنشان نبود!

کتاب تل أبیب سقطت

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.