سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در واکنش به اغتشاشات اخیر در کشور؛ نخبگان واقعی ایران از اعمال شنیع برخی در دانشگاه شریف مبرا هستند/ هدف اصلی دشمنان توقف حرکت شتابنده کشور است

بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در واکنش به اغتشاشات اخیر در کشور؛ نخبگان واقعی ایران از اعمال شنیع برخی در دانشگاه شریف مبرا هستند/ هدف اصلی دشمنان توقف حرکت شتابنده کشور است

کانون دانش پژوهان نخبه، اعلام می کند که ساحت نخبگان واقعی ایران از این اعمال شنیع و خلاف عقلانیت و عفت مبرا است و دلباختگی به این خاک و نظام مقدس و تلاش در جهت شکوفایی و اقتدار روزافزون آن، وجه همت روزانه‌شان است.

گروه فرهنگی-رجانیوز: کانون دانش‌پژوهان نخبه ایران، به عنوان یک تشکل خودجوش مردمی با قریب سی سال سابقه در زمینه تربیت نخبگانی و کسب صدها مدال المپیاد و قبولی‌های متعدد سالیانه در دانشگاه‌های برتر، در  واکنش به اغتشاشات و اتفاقات اخیر در کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش رجانیوز؛ بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه ایران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هم زمان با چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در حالیکه حضور حماسی ۲۱ میلیونی اربعین حسینی و رزمایش بزرگ مسلمانان و شیعیان از بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار گردید و از سوی دیگر شاهد موفقیت‌های دیپلماسی انقلاب اسلامی در سازمان ملل و کشورهای منطقه بودیم، بار دیگر خباثت و شیطنت دشمنان با راه‌اندازی اغتشاشات کور و بی‌هدف نمایان شد.

این تحرکات که به بهانه دروغین دفاع از حقوق زنان شروع شده بود در ادامه به هتک حرمت نوامیس مردم، مقدسات و ارزش‌ها و اماکن مقدس اسلامی مانند مساجد و امام‌زادگان رسید و در کمال ناباوری با اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام و معصومین علیهم السلام نیت پلید طراحان آن را برملا ساخت تا مشخص شود اهداف اصلی این تحرکات چیست.
هدف اصلی دشمنان توقف حرکت شتابنده کشور در همه عرصه‌ها و به طور خاص، پیشرفت‌های علمی از جمله گسترش فعالیت‌های دانش بنیان است و یکی از راه‌هایی که برای رسیدن به آن متصور هستند، توقف این حرکت علمی، از طریق تعطیلی دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه بزرگ شریف و اختلال در فرایند تحصیلی دانش آموزان و سرگرم کردن آن‌ها به امور هیجانی است.
دانشگاهی که اساتید و دانشجویان دلباخته به اهداف ایرانی اسلامی در آن کم نیستند و شبانه روز در جهت ارتقاء علمی کشور و گام برداشتن در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی فعالیت دارند. اما متاسفانه این روزها شاهد کند شدن این حرکت در دانشگاه به دلیل ممزوج شدن مطالبات حق دانشجویان و اساتید، با مطالبات ناحق همراه با هیجانات کاذب و رفتارها و اعمال و کلمات خلاف شان دانشگاه و دانشجو هستیم.
کانون دانش پژوهان نخبه به عنوان یک تشکل خودجوش مردمی با قریب سی سال سابقه در زمینه تربیت نخبگانی و کسب صدها مدال المپیاد و قبولی‌های متعدد سالیانه در دانشگاه‌های برتر، که افتخار پنج دوره اهدای مدال المپیاد به مقام معظم رهبری(مد ظله) را نیز دارد و خود را پیشرو و علمدار این حرکت نمادین می‌داند، اعلام می‌کند که ساحت نخبگان واقعی ایران از این اعمال شنیع و خلاف عقلانیت و عفت مبرا است و دلباختگی به این خاک و نظام مقدس و تلاش در جهت شکوفایی و اقتدار روزافزون آن، وجه همت روزانه‌شان است.
کانون دانش پژوهان نخبه همچنین آحاد نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان و مردم را به هوشیاری، بصیرت و حفظ آرامش توصیه می‌کند و همه تشکل‌های دانشجویی و دانش آموزی و مردمی را به انسجام و وحدت و محوریت قانون در جهت تحقق مطالبات خود فرا می‌خواند؛ تا از این طریق خط خود را از خط منافقین و بددلان نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران جدا کند تا توقفی در مسیر علمی کشور ایجاد نشود.
بدیهی است که هماهنگی و همکاری تمام اضلاع جبهه سلطه جهانی و دشمنان نشان‌دار ایران اسلامی از استکبار جهانخوار و دولت‌های اروپایی و حکومت های متحجر و عقب افتاده منطقه گرفته تا منافقین، گروه‌های تجزیه‌طلب و سلطنت‌طلبان و بقایای فتنه ۸۸ از این اغتشاشات و نا آرامی ها، بیانگر باطل بودن این تحرکات غیر قانونی و آشوبگرایانه است و ان‌شاءالله ملت ایران و به خصوص نخبگان بر این توطئه و فتنه جدید فایق خواهد آمد.
اعضای کانون دانش پژوهان نخبه ضمن تجدید میثاق با امام و شهیدان، به خصوص شهدای عرصه علم و دانش، آمادگی کامل خود را برای دفاع و حفظ نظام اسلامی اعلام نموده، و به مراد و مقتدای خود، مقام معظم رهبری مد ظله العالی عرضه می‌دارند که تا پای جان در راه دفاع و اعتلای میهن اسلامی و عمل به فرمایشات و منویات ایشان خواهند ایستاد.
کانون دانش پژوهان نخبه
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.