سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خزانه خالی با بدهی ۵۴ هزار میلیاردی میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم

خزانه خالی با بدهی ۵۴ هزار میلیاردی میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم

خزانه خالی با بدهی ۵۴ هزار میلیاردی میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم بود. وزاری دولت قبل در جلسه ای گفتند که ما نگران این هستیم که شما چگونه می‌خواهید در مرداد و شهریور سال جاری حقوق بدهید!

: سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، شب گذشته به مناسبت هفته‌ی دولت در برنامه بدون توقف شبکه سه سیما حضور پیدا کرد.

خاندوزی که پیش از وزارت اقتصاد، نماینده مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم از حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بود، در این برنامه به پیرامون عملکرد وزارت اقتصادی و امور دارایی در دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.

 خاندوزی در خصوص نحوه‌ی وزیر شدن و معرفی وی به مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد اظهار کرد: قبل از معرفی اعضای هیئت دولت، مرحوم دکتر عادل آذر با من تماس گرفتند و گفتند که دکتر رئیسی می‌خواهند در پاستور با شما جلسه‌ای داشته‌ باشند. آیت‌الله رئیسی در آن جلسه پیشنهاد وزارت اقتصاد را به بنده دادند.

خاندوزی در خصوص اقدام عملیاتی دولت پس از وقوع جنگ اوکراین برای مقابله با کمبود غذا بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع درگیری‌ها در اوکراین در اولین جلسه دولت، وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را ارائه داد تا امروز در تامین آرد و نان با مشکل موجه نشویم.

سخنگوی اقتصادی دولت در مورد نگاه کل نگر وزارت اقتصاد نسبت به تصمیمات اقتصادی کشور گفت: در خیلی از کشورهای دنیا وزارت اقتصاد را وزارت تامین مالی یا وزارت خزانه داری می‌شناسند. وزارت اقتصاد تنظیم کننده سیاست‌های کلی اقتصاد کشوراست.

وی افزود: دولت سیزدهم به دنبال ساخت اقتصاد غیرنفتی است. در دولت دکتر رئیسی به این باوریم که اقتصاد را باید از پایین به بالا ساخت و از بالا به پایین زمینه سازی و نظارت وجود داشته باشد.

وزیر اقتصاد در خصوص مسیر اشتباه دولت قبل در اقتصاد گفت: مسیر غلطی چند ده سال وجود داشت که یک دولت نفتی پولدار متمرکز در تهران برای روستاها تصمیم گیری می‌کرد. بنابراین ما ۳۵ اختیار را که استان‌ها برای تصمیم‌گیری باید به تهران می‌آمدند و اجازه می‌گرفتند به استان‌ها واگذار کردیم.

خاندوزی در ادامه اظهار کرد: خزانه خالی با بدهی ۵۴ هزار میلیاردی میراث دولت روحانی برای دولت سیزدهم بود. وزاری دولت قبل در جلسه ای گفتند که ما نگران این هستیم که شما چگونه می‌خواهید در مرداد و شهریور سال جاری حقوق بدهید!

وی افزود: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شاهد بالاترین و بی‌سابقه‌ترین نرخ تورم در دهه‌های گذشته بودیم. بعد از سال ۱۳۹۷، تقریبا سیاست‌های فعالی برای حفظ اقتصاد مشاهده نمی‌کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در آخر در خصوص کاهش تورم در دولت سیزدهم اظهار کرد: در شش ماهه سال اول دولت، تورم نقطه‌ای کشور ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد. اگر دولت دوازدهم کاری در اقتصاد انجام نمی‌داد، در سال تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد.

وی در ادامه گفـت: تلاش‌هایی که وزارت اقتصاد در ماه‌های اول انجام داد، موجب شد در شش ماه اول دولت، تورم از ۵۷ درصد به ۲۹ درصد برسد. نرخ تورم دوازده ماهه نیز از ۵۸ درصد به ۴۳ درصد کاهش پیدا کرد.

قسمت‌های بعد این برنامه با حضور وزیرامور اقتصادی و دارایی کشور، هر روز بعد از خبر ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.  

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران توسط دولت سیزدهم

دو سال فعالیت دولت سیزدهم

رکورد ۶ ساله فروش نفت شکسته شد

درآمد ایران به سالانه ۳۵ میلیارد دلار رسیده است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.