سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نامه سرگشاده روزنامه‌نگاران ارشد ایرانی و خارجی به انجمن روزنامه‌نگاران سوئد درباره دادگاه حمید نوری

نامه سرگشاده روزنامه‌نگاران ارشد ایرانی و خارجی به انجمن روزنامه‌نگاران سوئد درباره دادگاه حمید نوری

جمعی از روزنامه‌نگاران ارشد ایرانی و خارجی در نامه‌ای سرگشاده به انجمن روزنامه‌نگاران‌ سوئد از این انجمن خواستند از دولت سوئد بخواهد به حق آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها و نیز احترام به حقوق بشر در سوئد احترام بگزارد.

 جمعی از روزنامه‌نگاران ارشد ایرانی و نیز خبرنگاران خارجی مقیم تهران در نامه‌ای سرگشاده به انجمن روزنامه‌نگاران‌ سوئد از این انجمن خواستند از دولت سوئد بخواهد به حق آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها و نیز احترام به حقوق بشر در سوئد احترام بگزارد.

در این نامه بر لزوم رعایت آزادی بیان به‌دور از سیاست‌زدگی و یکجانبه‌گرایی و نیز حفظ استقلال دستگاه قضایی و برخورداری متهمان از حقوق اولیه خود یعنی برخورداری از وکیل و حق دفاع، تأکید شده است.

در نامه روزنامه‌نگاران ارشد آمده است که از رسانه‌های مستقل سوئد انتظار می‌رود تا نسبت به فراهم کردن زمینه‌های احترام دولت و قوه قضائیه سوئد به حقوق شهروندی و حقوق بشر احترام قائل شوند.

در این نامه، روزنامه‌نگاران ارشد ایرانی از نقض حقوق بدیهی و اصلی حمید نوری مانند عدم ارائه مجوز به وی برای ملاقات با خانواده و نیز برگزاری دادگاه فرمایشی بدون حضور وکلا و رسانه‌های مستقل انتقاد شده است.

امضاکنندگان این نامه همچنین تأکید کردند از دولت و دستگاه قضایی سوئد انتظار می‌رود به‌دور از فشارهای سیاسی نسبت به صدور حکم عادلانه و نیز حفظ حقوق بدیهی حمید نوری اقدام کنند با آگاهی از این نکته که آنچه درباره دادگاه حمید نوری می‌گذرد یک سناریوی برنامه‌ریزی‌شده و تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و به‌منظور تخریب وجهه ایران انجام شده است.

اسامی برخی از امضاکنندگان نامه به‌شرح ذیل می‌باشد:

1. مهدی عزیزی دستگردی فعال رسانه‌ای بین‌الملل

2. مهدی شکیبایی عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان

3. عباس اصلانی مدیر مسئول روزنامه انگلیسی ایران‌دیلی

4. خالد العرابی روزنامه‌نگار مصری مقیم عمان

5. مختار حداد  سردبیر روزنامه الوفاق

6. احمدرضا روح‌الله‌زاد سردبیر خبرگزاری قدس

7. حسین امهز نماینده یونیوز لبنان

8. علی قازان مجری لبنانی شبکه العالم

9. آرت الیویر کارگردان و مستندساز و روزنامه‌نگار آمریکایی

10. بدیع الصقور عضو انجمن نویسندگان عرب

11. اشکان ممبینی فعال رسانه‌ای

12. علی جعفر شبکه المسیره یمن

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رأی دادگاه ایکائو به نفع ایران در پرونده هواپیمای اوکراینی

معاون حقوقی رئیس جمهور

دادگاه عالی سوئد حکم حبس ابد حمید نوری را تایید کرد

حمید نوری آبان سال ۱۳۹۸ در فرودگاه استکهلم بازداشت شد

یک دیدگاه

  1. يَوْمَ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَآءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا فَضُرِبَ بَيْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بَابٌ بَاطِنُهُ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَظَاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذَابُ

    روزی كه مردان منافق و زنان منافق به كسانی كه ایمان آورده‌اند می‌گویند: درنگی كنید تا از نورتان فروغی گیریم. گویند: به دنیا بازگردید و از آنجا نور بطلبید. میانشان دیواری برآورند كه بر آن دیوار دری باشد؛ درون آن رحمت باشد و بیرون آن عذاب.
    سوره حدید – آیه 13

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.