سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / میانجی ها برای خویشتن‌داری مقاومت فلسطین به صف شدند/ سخنرانی راهبردی سیدمقاومت همزمان با ورود رئیس جمهور آمریکا به منطقه

میانجی ها برای خویشتن‌داری مقاومت فلسطین به صف شدند/ سخنرانی راهبردی سیدمقاومت همزمان با ورود رئیس جمهور آمریکا به منطقه

حاشیه در برابر متن سفر بایدن؛ سفر بایدن در سایه تمهیدات امنیتی بی سابقه در سرزمین‌های اشغالی

حاشیه سفر بایدن بر خلاف دیگر همتایان خود در برابر متن سفر قرار دارد، یا به عبارتی متن پنهانی سفر دو روزه رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا تمهیدات امنیتی آن می باشد.

بیش از یکماه از اعلام خبر سفر دو روزه بایدن به مناطق اشغالی فلسطین و عربستان می گذرد، رئیس جمهور آمریکا امشب وارد تل آویو می شود تا با نخست وزیر و رئیس جمهور رژیم صهیونیستی و دقایقی نیز با نتانیاهو، نخست وزیر اسبق این رژیم دیدار داشته باشد.
وی همچنین قرار است عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا که مستقیما از تل آویو به جده سفر می کند را از آن خود کند تا نخل طلایی وقاحت در ادعای حقوق بشر را در دیدار با دو قصاب حقوق بشری از دیگر همتایان خود برباید در حالی که وی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود تیغ نقد حقوق بشری را به ظاهر به روی این دو رژیم بسته بود.
جو بایدن مهمترین هدف سفر خود را در مقاله ای که شنبه گذشته در واشنگتن پست منتشر کرده بود را تلاش برای برقراری ثبات، نظم و امنیت منطقه ای و بین المللی عنوان کرد.
اما واضح است که هدف مستاجر کاخ سفید، تامین و تضمین امنیت کودک نامشروع خود می باشد، تا صورتحساب آن در قالب قرار دادهای امنیتی-تسلیحاتی و همکاری های منطقه ای از جیب کشورهای غرب آسیا پرداخت شود.
حاشیه سفر بایدن بر خلاف دیگر همتایان خود در برابر متن سفر قرار دارد، یا به عبارتی متن پنهانی سفر دو روزه رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا تمهیدات امنیتی آن می باشد.
گرچه ملزومات امنیتی اینچنین سفری در تمامی نقاط دنیا جز محرمانه ترین اسناد و اخبار به حساب می آید اما اخبار اعلامی یا افشا شده همچون استقرار شش هلیکوپتر و 80 خودرو زرهی آمریکایی مدت ها قبل از سفر، کمک 100 میلیون دلاری به بیمارستان های کرانه باختری جهت مداوای مجروحان ناشی از جنایات رژیم صهیونیستی و تست کرونا تمامی افراد غیر آمریکایی در شعاع سه متری بایدن تنها چند ساعت قبل از سفر نشانی دیگر از هراس و افول قدرت هژمونیک امنیتی-نظامی آمریکا در غرب آسیا می باشد.
ترافیک هماهنگی های بنی گانتز
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه دیدار های قابل توجهی داشته است.
وی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ادامه همکاری های امنیتی و توقف هرگونه اقدامی که منجر به تنش و نا امنی بشود در رام الله دیدار داشته است. این نکته را باید یاد آور شد که این دیدار تنها دو روز بعد از دیدار ابومازن و هنیه رهبر حماس در الجزائر صورت گرفته است.
بنی گانتز در تماس هایی با خلیفه بن سلمان آل خلیفه فرمانده ارتش بحرین، عبدالله دوم پادشاه اردن و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر بر اهمیت و تقویت مناسبات و همکاری امنیتی منطقه ای تاکید داشته است.
تکاپوی ارتش رژیم صهیونیسیتی
همزمان با اعلام رسمی تاریخ سفر جو بایدن به منطقه رسانه های عبری زبان خبر از تدابیر امنیتی ویژه ارتش این رژیم در زمان حضور رئیس جمهور آمریکا در مناطق اشغالی فلسطین دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی سامانه گنبد آهنین و بیش از 16 هزار نفر نیروی نظامی را به منظور مقابله با هرگونه شرایط اضطراری در تمامی مناطق اشغالی پیش از حضور بایدن را به حالت آماده باش درآورده است.
 همچنین ارتش و دیگر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رزمایش سه روزه ای تحت عنوان سپر آبی3 را با هدف تمرین برای حفظ امنیت بایدن از زمان فرود آمدن هواپیمای وی در فرودگاه بن گورین را با سناریوهای مختلفی برگزار کردند که مسبوق به سابقه نبوده است.
روزنامه اسرائیل هیوم از انسداد خیابان های منتهی به محل اقامت بایدن و نشست مشترک مسئولین رژیم صهیونیستی که شامل مقاماتی چون رئیس پلیس رژیم صهیونیستی، رئیس ستاد ارتش، فرماند هان نظامی و امنیتی استان ‌های قدس اشغالی، تل‌آویو و منطقه مرکزی، راهنمایی و رانندگی، فرماندهی مرزبانی، یگان‌های مختلف نیروهای امنیتی و انتظامی افسران اطلاعاتی، نمایندگان از یگان ‌های عملیاتی ارتش و شاباک و وزارتخانه ‌های ذیربط و همچنین تمرین های متعدد نظامی با مشارکت جنگنده ها خبر داد.
به اعتراف رسانه های عبری زبان تمام هم و غم رژیم صهیونیستی جلوگیری از وقوع عملیات به هنگام حضور بایدن در مناطق اشغالی فلسطین می باشد.
ترس بر پیکره رژیم صهیونیستی
 رژیم صهیونیستی با واسطه قرار دادن مصر و قطر بدنبال تضمین عدم هرگونه عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی هستند.
به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار به نقل از یک منبع آگاه، تماس هایی بین مسئولین قطری و مصری با رهبران مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه به بهانه تبریک عید قربان صورت گرفته است که ابراز امیدواری کرده اند تا در حین سفر بایدن در مناطق اشغالی شاهد افزایش تنش نباشند.
منبع مذکور که الاخبار نام او را ذکر نکرد، افزوده است: پاسخ حماس این بوده است که مقاومت ملت فلسطین ارتباطی به سفر هیچ فردی به منطقه نداشته و در چارچوب منافع فلسطینیان انجام می‌شود.
دبیرکل حزب الله مقاومت اسلامی لبنان، سید حسن نصرالله  ، همزمان با ورود رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی بطور زنده سخنرانی می کند. تقارن زمانی سخنرانی سید مقاومت با سفر جو بایدن به منطقه قطعا معنادار و حاوی پیام به طرف مقابل خواهد بود، چه بسا جبهه مقاومت شگفتانه قابل توجهی برای ورود بایدن در نظر گرفته باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.