سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کارکنان تلویزیون فرانسه برای داشتن استقلال، اعتصاب کردند

کارکنان تلویزیون فرانسه برای داشتن استقلال، اعتصاب کردند

شبکه‌های عمومی رادیو و تلویزیون فرانسه روز سه شنبه به دلیل اعتصاب کارکنان علیه حذف برخی اعتبارات و برای دفاع از استقلال دچار اختلال شدند.

این اعتصاب صبح روز سه شنبه به دنبال فراخوان عمومی علیه لغو اعتبارات مربوط به مجوز دیداری و شنیداری که دولت از پاییز سال جاری میلادی به دنبال حذف آن بود، صورت گرفته است. در همین رابطه اعلام شده که ایستگاه‌های رادیویی «فرانس اَنفو»، «فرانس اَنتر»، «فرانس کولتور» و همچنین کانال‌های تلویزیونی «فرانس ۲»، «فرانس 24» و «فرانس‌اَنفو» نیز نگران گسترش این اعتصاب‌ها هستند.
به گزارش ایرنا از «لو فیگارو»، بسیاری از شبکه‌های رادیویی فرانسه همچون «فرانس اَنفو»، «فرانس اَنتر» و حتی «فرانس کولتور» صبح ‌سه‌شنبه با این چالش مواجه بودند و به جای ارائه برنامه‌ها بر اساس جدول پخش، موسیقی پخش کردند و شبکه تلویزیونی «فرانس ۲» نیز برای حل این چالش گزیده‌هایی از برنامه‌های تکراری خود را روی آنتن برد.
معترضان، سیاست دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مبنی بر حذف این اعتبارات را تهدیدی برای استقلال رسانه‌ها ارزیابی می‌کنند. به نظر می‌رسد از آن‌جایی که حذف اعتبارات می‌تواند بنابر سلیقه دولت نسبت به برنامه‌های خاص باشد، این سیاست با اعتراض رو‌به‌رو شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اتهام به رئیس جمهور فرانسه به خاطر پنهان کردن فقر در آستانه المپیک

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه

فراخواندن نویسندگان و هنرمندان برای به تصویر کشیدن تقابل شرافت و شرارت در غزه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.