سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش ۲۳ درصدی شمار مبتلایان به کووید در انگلیس در مدت یک هفته

افزایش ۲۳ درصدی شمار مبتلایان به کووید در انگلیس در مدت یک هفته

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد به علت شیوع گونه‌های بی ای.۴ (BA.۴) و بی ای. ۵ (BA.۵) سویه جهش یافته اومیکرون (Omicron) در هفته گذشته در این کشور، ۱.۷ میلیون نفر به کرونا مبتلا بودند که در مقایسه با هفته پیش از آن، ۲۳ درصد افزایش داشت

 لندن، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد به علت شیوع گونه‌های بی ای.۴ (BA.۴) و بی ای. ۵ (BA.۵) سویه جهش یافته اومیکرون (Omicron) در هفته گذشته در این کشور، ۱.۷ میلیون نفر به کرونا مبتلا بودند که در مقایسه با هفته پیش از آن، ۲۳ درصد افزایش داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، اکنون گونه‌های بی ای.۴ و بی ای. ۵ سویه جهش یافته اومیکرون، وجه غالب همه گیری کووید در این کشور است.
به گزارش این مرکز، دو هفته پیش، ۱.۴ میلیون نفر در این کشور به کووید مبتلا بودند و این آمار نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور رو به افزایش است.
برخی شبکه‌های تلویزیونی در انگلیس اعلام کردند: شمار مبتلایان به کووید در انگلیس در هفته گذشته، بیش‌ترین تعداد از پایان ماه آوریل تاکنون در این کشور است، اما از بالاترین نصاب که در پایان ماه مارس با ۴.۹ میلیون مبتلا ثبت، شد به مراتب کم‌تر است.
بر اساس گزارش مرکز ملی امار انگلیس تا کنون ۲۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۵۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا الوده شدند و ۱۷۹ هزار و ۸۵۹ نفر هم به علت ابتلا به کرونا جان باختند.
انگلیس با حدود ۶۷ میلیون نفر جمعیت، دارای بیشترین امار مبتلایان و جان باختگان کرونا در میان کشور‌های اروپای غربی است و عملکرد انگلیس در مدیریت بحران کرونا بار‌ها با انتقاد‌های داخلی و نهاد‌های خارجی مواجه بوده است.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.