سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بیش از ۳ هزار زندانی به آغوش خانوده بازگشتند/ نجات ۵۱ نفر از چوبه دار

بیش از ۳ هزار زندانی به آغوش خانوده بازگشتند/ نجات ۵۱ نفر از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه سه هزار و ۳۱۶ زندانی دارای شرایط با کمک به آغوش خانوده بازگشتند همچنین در این مدت ۵۱ پرونده قصاص حل و فصل شد که این تعداد افراد از چوبه دار نجات یافتند.

 ری، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شهرری اظهار کرد: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه برنامه تحولی مهم و اساسی در دستور کار قرار گرفته است که مردمی سازی و حضور مسئولان و دست اندرکاران دستگاه قضا در بین مردم از مهمترین برنامه ها برای رسیدگی و حل مشکلات شهروندان است.

وی بابیان اینکه در راستای اجرای سیاستهای دستگاه قضا سال گذشته ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان تهران احیا شد و چهار هزار و ۴۷۹ نفر به محل کار خود بازگشتند گفت: دستگاه قضا با تمام توان و ظرفیت از واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکت های دانش بنیان که مهیای تولید و کار هستند حمایت می کند.

این مسئول اضافه کرد: رئیس قوه قضاییه با حضور در مجتمع های قضایی پای حرف مردم می نشیند و مطالبات آنان را بررسی و دستور رسیدگی صادر می کند بنابراین امروز هیچ فردی برای دسترسی به مسئولان و مدیران دستگاه قضا با مانع روبرو نخواهد بود.

القاصی‌مهر اعلام کرد: از آغاز دوره ریاست جدید قوه قضاییه بیش از ۵۶ هزار نفر از هموطنان با مدیران و مسئولان دستگاه قضا ملاقات چهره به چهره داشتند که سهم استان تهران از این ملاقات ها سه هزار و ۲۴۳ نفر است.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی پرونده ها در دادگستری استان تهران طی سال گذشته خاطرنشان کرد: کاهش اطاله دادرسی و کوتاه کردن زمان رسیدگی در محاکم قضایی از دیگر برنامه های تحولی قوه قضاییه است که در سال گذشته ۲۱۵ هزار پرونده در دادگستری استان تهران با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۵۱ شعبه صلح و سازش در نقاط مختلف استان تهران ایجاد کردیم و در این مدت پرونده های منتهی به صلح و سازش ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.

القاصی‌مهر بیان کرد: در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه سه هزار و ۳۱۶ زندانی دارای شرایط با کمک مددکاران و شوراهای حل اختلاف به آغوش خانوده بازگشتند و همچنین در این مدت ۵۱ پرونده قصاص حل و فصل شد که این تعداد افراد از چوبه دار نجات یافتند.

وی مبارزه با فساد و برخورد قاطع با دست اندازان به بیت المال از دیگر برنامه های دستگاه قضا برشمرد و افزود: در این راستا یکهزار و ۲۰۰ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با موضوع جرائم اقتصادی رسیدگی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: باکمک دولت و مجلس شورای اسلامی گلوگاه های فساد ر ابه حداقل می رسانیم و در همین راستا از سه هزار انبار مستقل استان تهران با هدف جلوگیری از احتکار کالا انجام و همچنین پنج هزار و ۶۴۱ بازدید از زندان‌های این استان توسط قاضی و مسئولان دادگستری انجام شد.

القاضی با اشاره به هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهید بهشتی یادآور شد: شهید مظلوم بهشتی نقش مهمی در پایه ریزی و ساختار نظام جمهوری اسلامی بویژه در تدوین قانون اساسی داشت و در نظامندی قوه قضاییه نقش بی بدیلی ایفا کرد و این هفته فرصت مناسبی است که عملکرد دستگاه قضا و اقدامات انجام شده در کمک به مردم اعلام کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به نفع حسن روحانی است ردصلاحیت شود/ رئیسی آدم صادق و بسیار پرتحرکی است

محمد علی وکیلی عضو اصلاح طلب هیئت رئیسه مجلس دهم

انصارالله: عملیات‌های یمن در دریای سرخ ادامه دارد/ آمریکا و انگلیس درهای جهنم را به‌روی خود باز کردند

مهدی المشاط رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن به آمریکا و انگلیس هشدار داد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.