سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / استعفای عبدالملکی پذیرفته شد/ سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت کار

استعفای عبدالملکی پذیرفته شد/ سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت کار

بهادری جهرمی گفت: روز گذشته وزیر کار دومین بار متوالی استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کردند که دومین بار مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه (24 خرداد ماه) در نشست خبری، با اشاره به مصوبات هیات دولت، اظهار داشت: دومین آیین نامه در راستای تحقق شعار سال آیین نامه دانش بنیان و اشتغال آفرینی در حوزه سلامت به تصویب رسید و محور اصلی توانمند سازی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت است و همچنین دو آیین‌نامه تحقق شعار سال در سایر دستگاه ها در دستورکار دولت است.

وی با اشاره به تغییر ترکیب شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، افزود: این پیشنهاد از سوی وزیر امور خارجه مطرح شده بود مبنی بر تغییر ترکیب این شورا برای تقویت بیشتر و که معاونت علمی رییس‌جمهور و رییس ستاد کل نیروهای مسلح به این شورا اضافه شدند.

سخنگوی دولت گفت: در امتداد دیپلماسی منطقه ای شاهد سفر روسای جمهور تاجیکستان و ونزوئلا به کشور بودیم که امروز نیز میزبان رییس‌جمهور ترکمنستان هستیم و هفته آینده نیز میزبان رییس‌جمهور قزاقستان هستیم.

بهادری جهرمی تصریح کرد: روز گذشته وزیر کار دومین بار متوالی استعفای خود را تقدیم رییس‌جمهور کردند که دومین بار نیز مورد موافقت رییس‌جمهور قرار گرفته شد و آقای زاهدی وفا از امروز به عنوان سرپرست وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی منصوب شدند.

وی افزود: محمدهادی زاهدی وفا از اساتید برجسته دانشگاه، به‌عنوان سرپرست جدید وزارت تعاون منصوب شدند.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود، در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات دولت برای حل مشکلات بازنشستگان نیز گفت: تلاش دولت برای حل مسائل و مشکلات مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمدتر است و اصلاحات اقتصادی برای حل همین تورم‌های سالیانه است که آثار آن را می‌بینیم. ممکن است مخالفت‌ها و یا اعتراض‌هایی وجود داشته باشد؛ برخی بازنشستگان طی روزهای اخیر مکاتبه‌ای را با رییس‌جمهور داشتند و ایشان هم به‌طور دقیق موضوع را پیگیری کرده است؛ برخی شیوه‌ها برای انتقال مخالفت صحیح نیست و می‌خواهیم که از طریق قانونی انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبق دستور رییس‌جمهور، روز گذشته برخی نمایندگان بازنشستگان با معاون اول رییس‌جمهور و برخی دیگر از اعضای دولت و مقامات اجرایی جلسه‌ای بیش از 3ساعته داشتند تا بتواند برای کمک به جامعه بازنشستگان استفاده بشود و تدابیری اتخاذ شد و بنا شد کمیته‌ای استمرار این را دنبال کند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: در هر حوزه‌ای اگر مطالبه‌ای وجود دارد، از طریق قانونی پیگیری شود و رییس‌جمهور و این دولت اهل شنیدن سخن‌اند و شخص رییس‌جمهور سخن حق را دنبال می‌کند و این موضوع برای ما مهم است، یک نمونه این نیز، موضوع بازنشستگان است که با حضور نمایندگانی از این قشر، کار دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون گزارش آژانس و آخرین وضعیت مذاکرات و رفع تحریم‌ها خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا اعلام کرده که امید ما به شرق و غرب کشور است و نسخه حل مسائل را در کشور می‌دانیم و خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم، در عین حال نیز، دولت میز مذاکره را ترک نکرده است. اقدامات مناسبی در ماه‌های اخیر برای خنثی‌سازی تحریم‌ها رخ داده است و نمونه‌های آن نیز وجود دارد، کنار این مسیر، مذاکره برای رفع تحریم‌های غیرقانونی هم دنبال می‌شود و گزارش آژانس ارتباطی به مذاکرات ندارد و این مطالب بر مذاکرات تأثیر نمی‌گذارد.

سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به سؤالی درباره حادثه قطار یزد ـ مشهد گفت: گزارش کارشناسی داده شد که تخطی لوکوموتیوران از سرعت مجاز و هم‌چنین انسداد مسیر عنوان شد و دولت پیگیر مسئله است و به مسئله رسیدگی خواهد شد. درباره متروپل هم اقدامات کارشناسی انجام شده و گزارش‌ها به دستگاه قضایی ارائه شده است و این دستگاه اقدامات لازمه را انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از قطع برق و برخی خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی گفت: دولت با سرعت زیادی روند تولید برق را در دستورکار خود قرار داده است و توسعه‌های مناسب را انجام داده‌ایم؛ کنار توسعه توان تولیدی برق که انجام می‌گیرد و حمایت از بخش‌های خصوصی در تأمین برق، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستورکار قرار داد و نتیجه این بود که علی‌رغم اینکه مصرف برق به اوج خود رسید، شاهد قطعی برق خانگی نبودیم. دولت سعی کرد از ادارات خود شروع کند یعنی چراغ ادارات را خاموش کنیم تا شاهد خاموشی چراغ‌های خانه‌های مردم نباشیم، با ادامه این روند و با همراهی مؤثرتر مردم در این زمینه، می‌توانیم بیشتر موفق باشیم.

وی درباره انتشار برخی اخبار در جامعه مبنی بر گرانی بنزین و هم‌چنین جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران، تصریح کرد: تقریباً هر دو روز یک‌بار شایعه گرانی بنزین را تکذیب می‌کنیم؛ مردم این دولت را شناخته‌اند و می‌دانند که دولت اگر برنامه‌ای داشته باشد پیش از اجرا، آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. مکرراً عرض می‌کنیم که دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد و موضوعی هم در دولت برای حذف کارت سوخت وجود ندارد. اجرای آزمایشی تخصیص بنزین در کیش و قشم انجام گرفته و بنزین آن‌جا هم گران نشده است و حتی این نحوه تخصیص هم قرار نیست در کل کشور اجرا بشود.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.