سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کمبود شدید برق در آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری از سوی «بایدن»

کمبود شدید برق در آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری از سوی «بایدن»

رئیس‌ جمهور آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده: «من به دلیل تهدید کمبود ظرفیت تولید برق کافی برای پاسخگویی به تقاضای مورد انتظار مصرف‌کننده، وضعیت اضطراری اعلام می‌کنم. »

در آمریکا افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دلیل جنگ اوکراین مردم را کلافه کرده. با این که رئیس‌جمهور آمریکا همواره تلاش کرده روسیه را مقصر این وضع اعلام کند، مردم بایدن را مسبب وضعیت کنونی می‌دانند. کار به جایی کشیده که در برخی پمپ بنزین‌های آمریکا خطاب به مشتری‌هایی که با دیدن قیمت‌های بالا شاکی می‌شوند نوشته شده:«ما را سرزنش نکنید، جو بایدن را سرزنش کنید.»
بنزین 10 دلاری در کالیفرنیا!
حالا خبر رسیده که میانگین قیمت بنزین در آمریکا به رکورد جدیدی رسیده است -هر گالن ۴.۸۶ دلار. اما در کالیفرنیا، قیمت بسیار بالاتر است، جایی که رانندگان تقریباً ۱۰ دلار برای هر گالن می‌پردازند! در حال حاضر در ۱۰ ایالت میانگین قیمت بیش از ۵ دلار است. از سوی دیگر به مشکلات مردم آمریکا کمبود شدید برق نیز به آن اضافه شده است. کاخ سفید دیروز اعلام کرد: رئیس‌جمهور به دلیل تهدید کمبود برق وضعیت اضطراری اعلام کره است. بایدن گفت که تولید کافی برق برای آمریکا تحت تأثیر مشکلات بازارهای انرژی ناشی از حمله روسیه به اوکراین و همچنین تغییرات آب و هوایی قرار گرفته است.وی به عنوان نمونه به خشکسالی همراه با گرمای شدید در بخش‌هایی از کشور اشاره کرد که باعث کمبود پیش‌بینی شده برق و افزایش بی‌سابقه تقاضا برای برق شده است.
برای حل این بحران بایدن به «جینا ریموندو»، وزیر بازرگانی آمریکا اختیارات بیشتری برای پاسخگویی به شرایط اضطراری و همچنین واردات بدون عوارض گمرکی قطعات و دستگاه‌های خورشیدی از کامبوج، مالزی، تایلند و ویتنام داده است.
17 کشته در تیراندازی‌های آخر هفته
خبر دیگر از آمریکا این که همچنان تیراندازی‌های مسلحانه از مردم این کشور قربانی می‌گیرد و بر اساس جدیدترین گزارش‌ها تیراندازی‌های آخر هفته در سراسر آمریکاده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. به گزارش تسنیم یک «ای بی‌سی نیوز» گزارش داده در تیراندازی‌های آخر هفته که در سراسر آمریکا رخ داده دست‌کم 17 نفر جانشان را از دست داده و 62 نفر زخمی شده‌اند. از جمعه تا یکشنبه دست‌کم 11 مورد تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوست. طبق گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، در یک تیراندازی که شنبه شب در شهر «فیلادلفیا» به وقوع پیوست دست‌کم سه نفر کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند. این تیراندازی یکی از 11 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا بود که در جریان آن دست‌کم 4 نفر قربانی شدند.مطابق این گزارش، در یک تیراندازی که در این بازه زمانی در شهر «چاتانوگا» در ایالت تنسی به وقوع پیوست 3 نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند. تیراندازی دیگری که در شهر «ساکورو» در یک مراسم جشن فارغ‌التحصیلی در ایالت تنسی اتفاق افتاد سه نفر کشته شدند. در تیراندازی شهر فونیکس هم یک دختر 14 ساله کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکایی ها چه اسم هایی برای فرزندانشان می گذارند؟!

ويدئو/ آمریکایی ها

وضعیت اقتصادی مردم در دوران محمد خاتمی از زبان هاشمی رفسنجانی

انتخابات ۱۳۸۴ و مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.