سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هزینه جشن‌های سلطنتی انگلیس طی چند روز از یک میلیارد دلار عبور کرد

هزینه جشن‌های سلطنتی انگلیس طی چند روز از یک میلیارد دلار عبور کرد

در حالی که خبر می‌رسد، نیم میلیون کسب‌وکار کوچک انگلیسی در صورت دریافت نکردن کمک‌های دولتی، طی چند هفته ورشکسته خواهند شد؛ هزینه جشن‌های سلطنتی به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس طی همین چند روز گذشته از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.
خاندان سلطنتی انگلیس هر ساله تولد و به سلطنت رسیدن ملکه یا پادشاه خود را به عنوان «روز ملی» جشن می‌گیرد. الیزابت دوم که از
۲۵ سالگی زمام سلطنت را برعهده‌دارد و سلطنت پادشاهی متحده که سلطنت بریتانیا نیز خوانده می‌شود، از نوع حکومت پادشاهی مشروطه بوده و ملکه الیزابت دوم از سال ۱۹۵۲ میلادی رئیس‌حکومت این کشور است. او طولانی‌ترین زمان حضور و طول عمر در رأس یک حکومت سلطنتی را در تاریخ جهان در اختیار دارد. این جشن‌ها چنان‌که آمد، هر سال با صرف مبالغ سنگینی برگزار می‌شود، اما امسال تقارن این جشن با بحران اقتصادی انگلیس حسابی خبر ساز شده است.
دو روز پیش بود که «مارتین مک تیگ»، رئیس‌فدراسیون مشاغل کوچک انگلیس هشدار داد، اگر موج جدیدی از کمک‌های دولتی به سرعت اختصاص داده نشود، حدود 500 هزار کسب و کار کوچک در انگلیس طی چند هفته ورشکست خواهند شد: «آن‌ها برای قیمت تولید (محصولات) خود با چیزی حدود 2 برابر نرخ تورم مواجه هستند و این یک بمب ساعتی است. آنها به معنای واقعی کلمه چند هفته بیشتر تا تمام شدن پول شان زمان ندارند و این به معنای از دست رفتن صدها هزار کسب و کار و شغل تعداد زیادی از مردم است.»
حالا در گزارش‌ها می‌خوانیم که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که هزینه جشن‌های 5 روزه به مناسبت هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه انگلیس به یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار رسیده است. ملکه الیزابت در این جشن‌ها در کنار ولیعهدش بر روی بالکن کاخ باکینگهام مشاهده شد. جشنواره موسیقی با مشارکت ستارگان بزرگ موسیقی از جمله آندره‌آ بوچلی خواننده معروف اپرا در جهان، در برابر کاخ باکینگهام برگزار شد. حدود ۱۰ هزار نظامی، رقاص، عروسک گردان و هنرمند در این جشن‌های شرکت کردند و کالسکه طلایی که ۲۶۰ سال عمر دارد، در این جشن‌ها به نمایش گذاشته شد. این کالسکه طلایی همیشه برای مراسم عروسی و پادشاهی در خانواده سلطنتی انگلیس استفاده می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رسوایی‌های پادشاه جدید انگلیس؛ از مراوده با القاعده تا فساد اخلاقی

شاهزاده چارلز پسر ارشد ملکه انگلیس

ملکه مرد!

ملکه انگلیس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.