سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بالاترین میزان خودکشی در میان کشورهای صنعتی جهان به آمریکا اختصاص دارد

بالاترین میزان خودکشی در میان کشورهای صنعتی جهان به آمریکا اختصاص دارد

گاردین در گزارشی از وضعیت خودکشی در آمریکا نوشت:«آمار خودکشی در آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و این بالاترین نرخ خودکشی در میان کشورهای ثروتمند جهان است.»
بحران‌های اجتماعی در آمریکا منجر به افزایش نرخ خودکشی در این کشور شده است پیش از این رسانه‌های این کشور از سونامی خودکشی در بین نظامیان این کشور خبر داده و نوشته بودند که طی سال‌های اخیر بیش از 45 هزار نظامی آمریکا خودکشی کرده‌اند. گزارش جدید گاردین نیز از افزایش خودکشی در بین مردم آمریکا حکایت دارد. در گزارش این روزنامه انگلیسی آمده است:«از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی آمار خودکشی در محل کار به شکل چشمگیری در آمریکا افزایش یافت. براساس گزارش‌های رسمی، در سال ۲۰۰۵ آمار خودکشی‌هایی از این دست ۱۸۰ و در سال ۲۰۱۹ یعنی آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن موجود است، ۳۰۷ مورد بوده است و این بالاترین تعداد خودکشی در محل کار است که از سوی دفتر آمار کار وابسته به وزارت کار آمریکا از سال ۱۹۹۲، یعنی زمان تاسیس این دفتر، تاکنون به ثبت رسیده است.»
به عقیده «مایکل سیناتو»، تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس، آمار ثبت شده کمتر از میزان واقعی تعداد خودکشی‌هایی است که در محیط‌های کاری در آمریکا رخ می‌دهد. به گفته وی بسیاری از این موارد در آمار رسمی ثبت نمی‌شوند به این دلیل که وقتی خودکشی خارج از وقت اداری یا خارج از محل کار انجام شود طبقه‌بندی آن در مجموعه خودکشی‌های مرتبط به محیط کار دشوار می‌شود. از سوی دیگر عوامل زیاد دیگری نیز در وقوع خودکشی موثرند.
به گزارش گاردین به نقل از صندوق کشورهای مشترک‌المنافع آمار خودکشی در آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و این بالاترین نرخ خودکشی در میان کشورهای ثروتمند جهان است. در سال ۲۰۲۰ خودکشی با تلفات ۴۵ هزار و ۹۷۹ نفری خود دوازدهمین عامل مرگ و میر در آمریکا اعلام شد. به علاوه در همین سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد اقدام به خودکشی هم گزارش شده است. بنا به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (سی دی سی)، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ میلادی، خودکشی دومین عامل مرگ و میر افراد ۱۰ تا ۳۴ ساله و پنجمین عامل تلفات افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله اعلام شده است. به گزارش مهر به گفته دکتر ایپریل فورمن، عضو کمیته انجمن خودکشی شناسی آمریکا، باید برای جلوگیری از این پدیده دوره‌های پیشگیری از خودکشی در محل کار راه‌اندازی شود و شرایط سلامت روانی افراد بهبود یابد. ازجمله با ارایه آموزش‌ها و سیاست‌های پیشرفته جلوگیری از خودکشی و ارایه برنامه‌هایی برای کمک به سلامت روان کارکنان از طریق قراردادهای بیمه با پوشش بیشتر.
افزایش خودکشی‌ها در ارتش
واشنگتن پست نیز در گزارشی اعلام کرد تلفات نظامیان آمریکایی بر اثر خودکشی به ویژه در میان زنان، بیش از تلفات رزمی است. واشنگتن پست
در پایگاه اینترنتی خود نوشت: خودکشی در میان نیرو‌های نظامی این کشور به بالاترین سطح از سال ۱۹۳۸ رسیده است و شمار زیادی از این افراد زن هستند. براساس اطلاعات منتشر شده سال گذشته پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) آمار خودکشی میان نظامیان آمریکایی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا ماه سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۱، از تعداد تمام افرادی نظامی که براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند نیز بالاتر رفته است.در سال ۲۰۲۰ آمریکا شاهد خودکشی ۷۰۱ نظامی بود در حالی که این رقم در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۶ نفر رسید.طبق گزارش‌ها به ازای هر ۱۰۰ آمریکایی، ۱۲۰ اسلحه وجود دارد. بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در سال ۲۰۲۰، آسیب‌های ناشی از سلاح گرم از تصادفات رانندگی به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان آمریکا پیشی گرفت. بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان که از جمله آنها می‌توان به قتل، خودکشی و تیراندازی غیرعمد اشاره کرد، ۲۹.۵ درصد بوده است. این بدان معناست که ۴ هزار و ۳۶۸ آمریکایی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۲۰ بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند.
توپ در زمین کنگره
خبر دیگر از آمریکا این که پس از دو تیراندازی مرگبار اخیر در آمریکا و به رغم متعهد شدن بایدن به انجام کاری برای توقف این خشونت‌ها، او در یک اظهارنظر همه چیز را به کنگره واگذار کرد. به گزارش فارس، در حالی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شده که پس از قتل اخیر ۱۹ دانش‌آموز و دو معلم در «یوالده» تگزاس و کشتار نژادپرستانه ۱۰ سیاه‌پوست در شهر«بوفالو» در نیویورک، به فشار آوردن بر قانونگذاران جمهوری‌خواه ادامه دهد تا قانون مربوط به حمل و خرید و فروش اسلحه اصلاح شود، او در اظهاراتی جدید همه چیز را به کنگره واگذار کرد. به گزارش «اسپوتنیک»، بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران در چمن جنوبی کاخ سفید گفت که در نهایت این به کنگره بستگی دارد- نه او- تا تغییراتی را در بررسی پیشینه و ممنوعیت برخی سلاح‌های گرم انجام دهد. وی گفت: «من کارهایی را که می‌توانسته‌ام، انجام داده‌ام و هر اقدام اجرایی که بتوانم انجام دهم، انجام خواهم داد. اما نمی‌توانم سلاحی را غیرقانونی بدانم. نمی‌توانم بررسی سابقه را تغییر دهم. نمی‌توانم این کار را انجام دهم. نمی‌توانم این مسائل را دیکته کنم» دونالد ترامپ نیز در واکنش به این مسئله گفته است: «اگر می‌توانیم 40 میلیارد دلار به اوکراین بدهیم پس باید بتوانیم از کودکانمان هم در مقابل تیراندازی‌ها حفاظت کنیم.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید

مجلس شورای اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.