سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نگاهی به تفاوت گفتمانی در دولت سیزدهم

نگاهی به تفاوت گفتمانی در دولت سیزدهم

مردم نه تنها موضوعیت یافته‌اند که هدف اصلی شده‌اند. هدفی که اگر رضایت آنها تامین شود رضایت خدا را در پی دارد. اصلا راه مبارزه با آمریکا از مسیر خدمت به مردم میگذرد.

یکم؛ به جایگاه‌های سوخت کشور حمله سایبری شده است. سالگرد فاجعه آبانی است که حسن روحانی آن را با افزایش ناگهانی قیمت بنزین و عصبانی ساختن مردم با خنده‌های تلخ رقم زده است. دشمن تلاش دارد تا مردم را در سالگرد آن به خیابان بکشاند و برای اینکار قطع سوخت رسانی به خودروها را تدارک می‌بیند. مردم در صف سوخت‌گیری با مشکل روبه رو می‌شوند‌. رئیس جمهور با شنیدن خبر حمله سایبری و گرفتار شدن مردم، حضور خود در نشست مهم و منطقه‌ای دوستان افغانستان را از دستور کار خارج می‌کند و شخصا برای رفع مشکل به وزارت نفت می‌رود. با مردم سخن می‌گوید و وعده رفع سریع مشکل را می‌دهد. مردم پس از یک دهه، کسی را دیده‌اند که در شرایط سخت کنارشان ایستاده است، پس کنارش می‌ایستند. سوخت رسانی با تلاش مسئولین و صبر مردم دوباره آغاز می‌گردد. دشمن ناکام مانده است
دوم؛ قبل از اجرای طرح حذف ترجیحی، دولت با برنامه‌ی افزایش یارانه‌ها و واریز آن به میزان دوماه آماده اصلاح اقتصادی می‌شود. اصلاحی که اگر نباشد در شرایط بحران جهانی در خصوص کالاهای اساسی چون گندم و ذرت، امنیت غذایی ایرانیان را مختل می‌کند‌. صریح و صمیمی آیت الله رئیسی در تلویزیون حاضر شده و ماجرا را شرح می‌دهد. صداقت کلام، جامعه را همراه می‌کند. طرح کلید می‌خورد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تشویق به آشوب می‌کند اما شکست می‌خورد. رئیس‌جمهور در میدان بهمن حاضر می‌شود و بدون ترس و نگرانی با مردمی که نگران بودند سخن می‌گوید‌.
سوم؛ در میانه ترافیک دیدارهای دیپلماتیک با مقامات مسقط، خبر ریزش ساختمانی در آبادان او را نگران مردم می‌کند. به سرعت دستورات لازم برای نجات گرفتاران در این حادثه و حل مساله را صادر می‌کند. او تا پایان سفر عمان خبرهای این ماجرا را پیگیری می‌کند و نگران آبادانی‌های گرفتار و غمگین برای خانواده‌های داغدار است.
چهارم؛ بیش از بیست سفر استانی که اغلب نیز در آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل است انجام شده تا در جریان مستقیم مشکلات مردم و طرح های نیمه کاره در استان و شهرستان‌ها قرار بگیرد. از چادر عشایر تا پروژه‌های مسکن مهر، از بیمارستانی که سی‌ سال است هنوز تکمیل نشده تا کارخانه‌هایی که با فسادهای ناشی از خصوصی سازی به انبار پیاز تبدیل شده‌اند، از کوچه پس‌کوچه‌های جنوب شهر تهران تا سربازان لب مرز. او به سراغ دردهای مردم می‌رود، همان‌ها که سال‌هاست دیده و شنیده نشده‌اند.
آخر؛ مردم نه تنها موضوعیت یافته‌اند که هدف اصلی شده‌اند. هدفی که اگر رضایت آنها تامین شود رضایت خدا را در پی دارد. اصلا راه مبارزه با آمریکا از مسیر خدمت به مردم میگذرد. مردمی بودن و مردمی ماندن از اصلی‌ترین مولفه‌های تشکیل دهنده پیکره دولت سیزدهم بوده است. چند ماهی بیشتر از دولت جدید نگذشته اما همین مدت کوتاه گواه وعده صادق دولت در مردمی ماندن است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

رییسی پیش از عزیمت به پاکستان، تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد

رئیس‌ جمهور عازم پاکستان شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.