سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / آمریکا در طول 245 سال عمر خود در 227 جنگ مشارکت داشته است

آمریکا در طول 245 سال عمر خود در 227 جنگ مشارکت داشته است

قانونگذار پارلمان اروپا با انتقاد از جنگ‌افروزی آمریکا و با اشاره به این‌که «امپریالیسم آمریکا برای استثمار کشورهای ضعیف‌تر است»، گفت این کشور در 245 سال تاسیس خود در 227 جنگ شرکت کرده است.

«استثناگرایی آمریکایی» برای آمریکایی‌ها یک مسئله «ایدئولوژی-سیاسی»! است که سیاستمداران آمریکایی را ملزم به اشاعه سیاست و فرهنگ آمریکایی در سراسر جهان کرده است.
البته آمریکایی‌ها در تاریخ نوبنیاد خود این هدف را غالباً از راه جنگ و تجاوز نظامی پیگیری کرده‌اند؛ از این رو در کمتر از 3 قرن تاریخ بیش از 200 جنگ را از سر گذرانده‌اند.
تاریخ آمریکا به عنوان یک کشور مستقل به روز استقلال رسمی آن در سال ۱۷۷۶ برمی‌گردد.
 «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا در توئیتی نوشت: «ایالات متحده در ۲۴۵ سال تاسیس دولت خود تاکنون در ۲۲۷ جنگ حضور داشته است.
این ادامه امپریالیسم ایالات متحده است که شامل استفاده از قدرت نظامی برای استثمار کشورهای ضعیف‌تر و به نفع آمریکاست.»
میک والاس چندی قبل نیز با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفته بود، اعمال تحریم‌های آمریکا بر کشورهای مختلف از جمله ایران، عراق، سوریه، ونزوئلا و کوبا، جنایت علیه بشریت است.
والاس با اشاره به مرگ «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا، در توئیتی نوشت: «تحریم‌ها علیه عراق، که مادلین آلبرایتِ جنایتکار جنگی معتقد بود ارزش [کشتار کودکان عراقی] را داشت، مجازات دسته‌جمعی علیه مردم عراق بود.»
این قانونگذار پارلمان اروپا با نام بردن از دیگر کشورهایی که تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته‌اند، افزود: «[تحریم‌ها علیه عراق] ۵۰۰ هزار کودک را به کشتن داد- جنایتی علیه بشریت بود- همان‌طور که تحریم‌های امروزی علیه ایران، ونزوئلا، سوریه، کوبا، افغانستان و دیگر کشورها هستند.»
گفتنی است، آلبرایت ۸۴ ساله که در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۲ (سوم فروردین ۱۴۰۱) بر اثر ابتلا مُرد، از گسترش ناتو و نظامی‌گری آمریکایی حمایت می‌کرد و در سال ۱۹۹۶ و زمانی که عهده‌دار نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود، در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه «سی‌بی‌اس»، از مرگ و میر کودکان عراقی در نتیجه تحریم‌های واشنگتن حمایت کرد.
آلبرایت یکی از چهره‌های اصلی دولت «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بود که ابتدا به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد خدمت کرد و سپس در دوره دوم ریاست جمهوری خود به عنوان دیپلمات ارشد این کشور رسید.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.