سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / عفو بین‌الملل: اسرائیل رژیمی آپارتاید است به تجاوز علیه فلسطینی‌ها پایان دهد

عفو بین‌الملل: اسرائیل رژیمی آپارتاید است به تجاوز علیه فلسطینی‌ها پایان دهد

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به حملات این روزهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، این رژیم را رژیمی آپارتاید خواند و خواستار توقف فوری تجاوزاتش علیه فلسطینیان شد.
از ابتدای ماه مبارک رمضان، صهیونیست‌ها با حملات متعدد به مسجدالاقصی سعی در تعرض به این مکان مقدس را داشته‌اند. مردم فلسطین نیز در برابر این حملات مقاومت کرده و بارها آنها را وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند. اما شدت حملات و توحش صهیونیست‌ها به مردم فلسطین باعث شده که عفو بین‌الملل به این روند اعتراض کند.
سازمان عفو بین‌الملل با توصیف این رژیم به دولتی «آپارتاید» اذعان تاکید کرده که کشتار و شکنجه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و سلب حقوق آنها «جنایت علیه بشریت» است. طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» این سازمان در صفحه توئیتر خود نوشته: «رژیم آپارتاید تنها بخشی از گذشته نیست؛ این واقعیتی است که میلیون‌ها فلسطینی در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی آن را تجربه کرده‌اند و تا به امروز ادامه دارد.» این سازمان در ادامه خاطرنشان کرده که گزارش‌های مربوط به قتل‌های غیرقانونی، دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و مجازات‌های دسته‌جمعی را رصد و پیگیری می‌کند.
عفو بین‌الملل در پایان گزارش خود نتیجه گرفته: «رژیم آپارتاید جان یک گروه را مهم‌تر از جان گروه دیگر می‌داند و اسرائیل رژیم آپارتایدش را با کشتار، شکنجه و سلب حقوق اولیه فلسطینیان حفظ و تداوم می‌بخشد؛ این جنایت علیه بشریت است و باید خاتمه یابد.»
عقب‌نشینی صهیونیست‌ها
از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که رهبران این رژیم تصمیم گرفته‌اند صحن‌های مسجدالاقصی را از روز جمعه این هفته تا پایان ماه مبارک رمضان به روی صهیونیست‌ها ببندند. وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع» گزارش داده که طبق تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، یهودیان از روز جمعه تا پایان ماه رمضان دیگر نمی‌توانند وارد مسجد شوند. به نوشته روزنامه «القدس العربی»، فعالان راستگرای افراطی نیز در این خصوص گفتند که دوره تعطیلی حرم قدس در سال‌های گذشته در ماه رمضان حدود سه تا چهار روز بود، اما امسال ۱۲ روزه است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که در سال‌های گذشته نیز تعطیلی حرم قدس به روی یهودیان در ۱۰ روز آخر ماه رمضان بود. «عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز تصمیم برای بستن مسجدالأقصی به روی صهیونیست‌ها را تصمیمی مناسب در این شرایط دانست و گفت که هدف از این تصمیم آرام کردن اوضاع قدس است.
از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از  بعد از ظهر دیروز با جوانان فلسطینی در ورودی شهرک برقه نابلس در کرانه باختری درگیر شدند. حمله نظامیان صهیونیست به اهالی شهرک برقه نابلس در کرانه باختری به زخمی شدن دست‌کم 72 نفر منجر شد. به گزارش فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر ورودی شهرک برقه را با خاکریزهایی مسدود کردند تا شرایط را برای یورش شهرک نشینان صهیونیست به این منطقه فراهم کنند.شهرک‌نشینان صهیونیست این روزها به مناسبت عید موسوم به پسح خود را به مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل می‌رسانند تا مشغول انجام آداب تلمودی در آنجا شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حسین ابراهیم مکی،از فرماندهان حزب‌الله لبنان در راه قدس به شهادت رسید

حزب‌الله لبنان

حوادث اخیر فلسطین نشان داد که ادبیات ایران مرده است

محمدقائم خانی، نویسنده و کارشناس حوزه فرهنگ و ادبیات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.