سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نفس‌های آخر لانه عنکبوت

نفس‌های آخر لانه عنکبوت

اذعان مقامات رژیم صهیونیستی به ناتوانی در تامین امنیت شهرک‌نشینان و حاکم شدن توازن وحشت در این سرزمین همزمان با سالگرد جنگ یازده روزه غزه که خود سبب اثبات ناکارآمدی سیستم‌های نظامی بازدارنده ارتش اسرائیل در مقابل حملات موشکی شد، سبب رشد چشمگیر مهاجرت معکوس از اراضی تحت اشغال شده است.

«عملیات استشهادی که در عمق رژیم صهیونیستی و در قلب تل‌آویو صورت گرفت را تبریک می‌گوییم. دشمن صهیونیستی در حال پرداختن بخشی از هزینه‌های مربوط به جرائم خود و اقدامات تروریستی ساکنانش علیه مردم ما در بیت‌المقدس و کرانه باختری است.» 
این بخشی از بیانیه جهاد اسلامی در خصوص عملیات پنجشنبه شب در عمق اراضی اشغالی است. جهاد اسلامی در این بیانیه عملیات تل‌آویو را نتیجه طبیعی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و عبور این رژیم از همه مرزها دانست. اظهارات گروه‌های فلسطینی حاکی از ورود به مرحله جدیدی از تحولات در این منطقه است. از منظر کارشناسان، وقوع حمله در درون مرزهای 1947 و همزمان با عید پسح و درحالی که تنها چند روز از شهادت سه فلسطینی در جنین میگذرد، پاسخی به چندین دهه بی توجهی صهیونیست‌ها به معاهدات بین‌المللی و مرزهای سیاسی و اخلاقی است.
تیراندازی در یکی از شلوغ ترین خیابان‌های تل‌آویو که چهارمین حمله در فاصله دو هفته در خاک فلسطین اشغالی بود و ناتوانی نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر در شناسایی و دستگیری عامل این تیراندازی در ساعات اولیه پس از حمله سبب شد ساکنین اراضی اشغالی بیش از پیش در ترس فرو بروند. بطوری که رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی در ارتباط با این عملیات گفت:« اکنون میترسیم که در خیابان‌ها راه برویم.»
اذعان مقامات این رژیم به ناتوانی در تامین امنیت شهرک‌نشینان و حاکم شدن توازن وحشت در این سرزمین با سالگرد جنگ یازده روزه غزه همزمان شده است. نبردی که خود سبب اثبات ناکارآمدی سیستم‌های نظامی بازدارنده ارتش اسرائیل در مقابل حملات موشکی شد. این عوامل در کنار اختلافات سیاسی و اجتماعی درون جامعه صهیونیستی، سبب شده که بسیاری از ساکنین سرزمین‌های اشغالی به فکر فرار افتاده و مهاجرت معکوس از اراضی تحت اشغال رشد چشمگیری داشته باشد.
مقاومت فلسطین که در جنگ اخیر با پرتاب 4000 موشک از غزه و فرستادن صهیونیست‌ها به پناهگاه، قدرت دفاعی خود را به رخ آنان کشیده بود، اکنون وجه دیگری از خود را نشان داده و آن این است که دیگر هیچ از خاک فلسطین برای اشغالگران امن نخواهد بود و آنان پاسخ هرگونه تجاوز را در خانه‌ها و خیابان‌هایشان خواهند داد.
با همه این موارد و البته هشدار مقاومت به رژیم صهیونیستی در خصوص برخورد متقابل در صورت هرگونه تعرض به اردوگاه جنین و خانه «رعد فتحی حازم» عامل عملیات تل‌آویو، احتمالا دولت «نفتالی بنت» را به تفکر پیرامون عواقب اقدامات و جنایات خود وا داشته و از این پس رویکردی محتاطانه‌تری در پیش خواهند گرفت.
تحولات اخیر فلسطین درس مهمی نیز برای حکام عربی نزدیک به اسرائیل دارد. دولتمردانی که در چند سال اخیر و در راستای طرح آمریکایی «معامله قرن» در حال خیانت به اعراب، مسلمین و آرمان فلسطین بوده‌اند باید بدانند که عزم فلسطینی‌ها از اراده اشغالگران بیشتر است و باید بیاندیشند که چگونه میتوان به رژیمی اتکا داشت که در حال تقلا برای بقای خود است.
کشورهای حاشیه خلیج فارس که به واسطه پول‌پاشی عربستان یا فشارهای آمریکا به دنبال گسترش روابط با تل‌آویو بوده‌اند اکنون شاهد ناتوانی هم‌پیمان خود در تامین امنیت داخلی‌اش هستند و فهمیده‌اند تصویر ساختگی این رژیم از خود سرابی بیش نبوده و آنان به دیواری سست تکیه داده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد

رسانه عبری زبان، تل‌آویو

شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.