سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قیمت گازوئیل و بنزین در آلمان رکورد زد کامیون داران به خیابان‌ها ریختند

قیمت گازوئیل و بنزین در آلمان رکورد زد کامیون داران به خیابان‌ها ریختند

روند افزایشی قیمت سوخت در آمریکا و اروپا که تحت تاثیر تحولات اوکراین ادامه دارد، رفته رفته اثرات اجتماعی خود را در این کشورها نشان می‌دهد. قیمت گازوئیل و بنزین در آلمان، صنعتی‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا طی کمتر از 10 روز رکورد زده و باعث شده، کامیون‌داران در شهر کلن تظاهرات کنند.

رفته رفته تبعات اجتماعی جنگ اوکراین خود را در خیابان‌های کشورهایی که وارد این جنگ شده‌اند نشان می‌دهد. کشورهای اروپایی جنگ اطلاعاتی و اقتصادی بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به راه ‌انداخته‌اند، در حوزه انرژی وابستگی شدیدی به این کشور دارند. همین امر باعث افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت و کمبود محصولات غذایی در فروشگاه‌ها به دلیل اعتصاب کامیونداران شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی آلمانیِ «وِلت»، اتحادیه حمل‌ونقل آلمان هشدار داده که «قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌ها» چیزی است که پیش روی آلمان است. به دلیل بالا رفتن قیمت بنزین –که چند ماه پیش کلید خورده بود و با جنگ اوکراین نیز تشدید شده است–بسیاری از وسایل حمل‌ونقل دیگر نمی‌توانند هزینه‌های خود را پوشش دهند. گفته می‌شود بدترین بحرانِ 70 سال اخیر قریب‌الوقوع است.
در اعتراض به این وضع در شهر کلن آلمان، اولین گروه معترض از رانندگان کامیون و… اعتراض خود را آغاز کرده‌اند. رانندگان کامیون روز شنبه با کامیون‌های خود در شهر کلن علیه افزایش گسترده قیمت سوخت تظاهرات کردند. روی پارچه‌نوشته‌های آنها اغلب نوشته شده است: «تخلیه مخزن را متوقف کنید» یا «نمی‌توان سریع‌تر رفت، گازوئیل خیلی گران است».
به گفته پلیس آلمان، حدود 100 کامیون در یک پارکینگ در مرکز نمایشگاه کلن تجمع کرده‌اند و کاروانی نیز از آنجا و از طریق اتوبان 4 شروع به تجمع کرده‌اند که تردد خودروها را به شدت تحت تاثیر قرار‌ داده است. ترافیک سنگینی هم در پشت کامیون‌هایی که آهسته حرکت می‌کنند و بوق می‌زدند ایجاد شده است. به اعتقاد کارشناسان، طولانی شدن این جنگ علاوه‌بر افزایش خسارات جانی، خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی را متوجه همه طرف‌های درگیر خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داره چند تا اتفاق خوب میفته که بهتره در جریان باشید

ایجاد اتحاد ضد آمریکایی و اروپایی

آمریکای قطر همان آمریکای وین است

آنچه آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.