سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فیس‌بوک و اینستاگرام: نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت علیه روس‌ها آزاد است!

فیس‌بوک و اینستاگرام: نفرت‌پراکنی و ترویج خشونت علیه روس‌ها آزاد است!

«متا»، شرکت مادر فیس بوک به کاربران فیسبوک و اینستاگرام در برخی کشورها این اجازه را داده تا درخصوص حمله روسیه به اوکراین، علیه روسیه و نیروهای این کشور «خشونت» را ترویج دهند آنها همچنین مجاز شده‌اند در فیس بوک و اینستا گرام «شعار مرگ بر پوتین» سر بدهند. این در حالی است که هر دوی اینها بر خلاف قوانین این دو شرکت است.

جنگ اوکراین جدای از اینکه چهره زشت و غیر انسانی جنگ را بار دیگر عیان کرد مهر بطلانی هم بر همه ادعاهای غرب در‌باره جریان آزاد اطلاع‌رسانی کشید. از همان روز نخست جنگ، غول‌های شبکه‌های اجتماعی در جهان دست به کار شده و دسترسی روس‌ها را به امکانات خود برای پخش اخبار و اطلاعات محدود کردند و این در حالی است که بنابه نوشته یورونیوز این شرکت‌ها همیشه مدعی آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات بوده‌اند و کشورهای دیگر را به سانسور و جلوگیری از پخش آزادانه اخبار متهم می‌کردند. فیس‌بوک و گوگل از جمله اولین شرکت‌هایی بوده‌اند که رسانه‌های روسی را در شبکه‌های اجتماعی وابسته به خود محدود و تلاش کرده‌اند مانع از انتشار محتوا توسط آنها شوند. بر اساس این گزارش پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، پخش ویدئو و پخش زنده از فیس‌بوک گرفته تا  تیک تاک و توئیچ تحت فشار فزاینده‌ای از سوی دولت‌های غربی قرار گرفته‌اند تا روایت آمریکا و اروپا را از درگیری‌ها ارائه کنند، این در حالی است که پخش عکس و فیلم‌های گمراه‌کننده و دروغین به نفع اوکراین از سوی آنها بدون هیچ چالشی ادامه دارد.
در جدیدترین اقدام نیز متا شرکت مالک فیس بوک به کاربران فیسبوک و اینستاگرام در برخی کشورها موقتا این اجازه را داده است تا درخصوص حمله روسیه به اوکراین، علیه روسیه و نیروهای این کشور «خشونت» را ترویج دهند و این در حالی است که «ممنوعیت ترویج خشونت» جزو شعارهای این رسانه‌هاست. به گزارش ایسنا، شرکت این شبکه‌های اجتماعی همچنین موقتا به کاربران این اجازه را می‌دهند که پست‌هایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس منتشر کنند و «خواستار مرگ» آنها شوند. انتشار این گونه مطالب نیز تا پیش از جنگ اوکراین ممنوع بود چرا که «ترویج نفرت» تلقی می‌شد.
در بیانیه سخنگوی شرکت «متا» آمده: «در نتیجه حمله روسیه به اوکراین، ما موقتا به کاربران جهت بیان اظهارات سیاسی خود این اجازه را داده‌ایم تا سخنان خشونت‌آمیز علیه مقامات روسی منتشر کنند، گرچه این اقدام معمولا قوانین شرکت ما را نقض می‌کند. از طرفی، ما همچنان به کاربران این اجازه را نخواهیم داد تا علیه غیرنظامیان روسی نفرت پراکنی
کنند». براساس ایمیل دریافت شده از رویترز، این سیاست موقت در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین قابل اجرا است. توئیتر نیز دو پست منتشر شده از سوی سفارت روسیه در لندن را که در آن آمده بود بمباران بیمارستانی در اوکراین توسط نیروهای روسی «جعلی» است، حذف کرده است. خبرهایی نیز از آلمان منتشر شده مبنی بر اینکه، برخی کلینیک‌های درمانی، اتباع بیمار روسی را نمی‌پذیرند!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در جنگ اوکراین شکست خوردیم از احمق‌ها می‌خواهم با روسیه صلح کنند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین

طنز/اضافه کنم؟!

قتل عام کودکان در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.