سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نبرد را به درون ایران می‌کشانیم/ بن‌سلمان۲۰۲۲: باید دنبال همزیستی با ایران باشیم

نبرد را به درون ایران می‌کشانیم/ بن‌سلمان۲۰۲۲: باید دنبال همزیستی با ایران باشیم

قدرت ایران ولیعهد سعودی را سر عقل آورد: بن‌سلمان ۲۰۱۷:

محمد بن سلمان جوان، سرخوش ازقدرت بادآورده و هنگامی که هنوز در امر سیاست خام و بی‌تجربه بود گمان می‌کرد دنیای سیاست مانند بازی کودکان است.

محمد بن سلمان جوان، سرخوش ازقدرت بادآورده  و هنگامی که هنوز در امر سیاست خام و بی‌تجربه بود گمان می‌کرد دنیای سیاست مانند بازی کودکان است. او با تجاوز به یمن می‌خواست در عرض چندهفته کار انقلابی های یمن را به پایان برساند اما نه‌تنها در این جنگ نابرابر با سربازان پابرهنه یمنی پیروز نشد بلکه عربستان سعودی را به مدت 8 سال در باتلاق یمن گرفتار کرده است. او در همان هنگام گمان می‌کرد می‌تواند رویاروی  قوی‌ترین کشور منطقه بایستد و آن را به زانو دربیاورد.

«محمد بن‌سلمان» جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در سال 2017 در گفت‌وگو با تلویزیون «ام‌بی‌سی»، با اشاره به اینکه هیچ نقطه مشترکی میان ایران و عربستان نیست، گفت: «چگونه می‌توان با آنان به تفاهم رسید؟ منطق ایران زمینه‌سازی برای ظهور مهدی است که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می‌شود.»  جانشین ولیعهد سعودی در ادامه مدعی شد: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است. ما منتظر نمی‌مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم.»

 حالا می‌توان چرخش مواضع را در گفتار او مشاهده کرد. وی  در مصاحبه‌‌ای اختصاصی با وبگاه آمریکایی «آتلانتیک» گفته است: «ایرانی‌ها همسایه ما هستند و همسایه ما تا ابد باقی خواهند ماند. ما نمی‌توانیم از آن‌ها رهایی یابیم و آن‌ها نیز نمی‌توانند از ما رهایی یابند پس بهتر است که مسائل را حل کنیم و به دنبال راه‌هایی باشیم که امکان همزیستی را برای ما فراهم کند. ما طی چهار ماه بحث‌هایی انجام دادیم و اظهارات بسیاری از طرف سران ایران شنیدیم که مورد استقبال ما در عربستان سعودی قرار گرفت. ما به بررسی جزئیات این بحث‌ها ادامه خواهیم داد و امیدوارم که یک موضع برسیم که برای هر دو کشور خوب باشد و آینده درخشانی برای عربستان و ایران ایجاد کند».

بن سلمان سودای به آشوب کشیدن ایران را در سر می‌پروراند اما هرچه که گذشت او  قدرت ایران را بیش از پیش درک کرد. پس از گذشت 5 سال از تهدید ایران توسط بن‌سلمان، او دیگر می‌داند که ایران قدرت بلامنازع منطقه است و باید در برابر این قدرت کرنش کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

توئیت دختر شهید ایرلو درباره شهادت پدرش

فاطمه ایرلو دختر شهید ایرلو

محمدبن سلمان فردی روانی _ قاتل با سرمایه نامحدود

ويدئو/سعدالجبری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.