سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / وزیر بهداشت: ٩٠ درصد بستری‌های اُمیکرون واکسن نزده‌اند

وزیر بهداشت: ٩٠ درصد بستری‌های اُمیکرون واکسن نزده‌اند

در شرایطی که با ادامه روند صعودی تعداد فوتی‌های روزانه کرونا دیروز 114 هموطن دیگر جان خود را از دست دادند، وزیر بهداشت گفت: ۹۰ درصد افرادی که بر اثر اُمیکرون بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تا‌کنون ۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۵۳ نفر دُز اول، ۵۴ میلیونو ۶۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون
و ۲۴۵ هزار و ۴۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۴۴ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته نیز ۳۷۴ هزار و ۹۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. از 18 تا ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت، ۱۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ نفر رسید. دو هزار و ۷۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.»
مردم برای تزریق دُز سوم واکسن مراجعه کنند
در همین ارتباط،وزیر بهداشت در جریان بازدید از بیمارستان در حال ساخت مهدی‌کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) بار دیگر بر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون حدود
۳۰ درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند.
بهرام عین اللهی افزود: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده‌اند می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
عین اللهی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند واکسن تزریق نکرده‌اند، بیان داشت: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک به کسانی که هنوز دز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود.
وی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، اظهارداشت: سویه اُمیکرون کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و خوشبختانه مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله شروع شده و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد.
وزیر بهداشت خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت بسیار زیادتری دارد.‌
عین اللهی ادامه داد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع اُمیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می‌خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.
زمان واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال به زودی اعلام می‌شود
خبر دیگر اینکه، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره زمان آغاز واکسیناسیون کودکان، به خبرگزاری فارس گفت: معاونت بهداشت در اسرع وقت زمان اجرای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال را ابلاغ خواهد کرد.
عباس شیراوژن در پاسخ به این پرسش که کدام مرکز، واکسیناسیون کودکان را انجام خواهند داد، خاطرنشان کرد: اطلاعات تکمیلی نقاط اجرا را بعد از مشخص شدن مراکز اعلام خواهیم کرد.
گفتنی است، پیش‌تر سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از تصویب واکسیناسیون کودکان ۵ تا
۱۱ سال با دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک خبر داده بود. این اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درحالی مطرح می‌شود که سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرده بود والدین می‌توانند از روز سه شنبه(دیروز) برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز واکسیناسیون در سراسر کشورمراجعه کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۶۴۴ تزریق واکسن فلج اطفال در مرزها از ابتدای طرح سلامت نوروزی

­رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از تزریق ۶۴۴ مورد واکسن فلج اطفال در مرزها،طرح سلامت نوروزی

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه سوخت با نرخ سوم در دستور کار دولت قرار ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.