سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / افزایش 46 درصدی خشونت و جنایت در آمریکا طی سال 2021

افزایش 46 درصدی خشونت و جنایت در آمریکا طی سال 2021

گزارش یک مرکز تحقیقی آمریکا نشان می‌دهد که «جرایم نفرت محور» در شهرهای آمریکا در سال گذشته میلادی 46 درصد افزایش یافته است. رسانه‌ای انگلیسی نیز از افزایش جنایت علیه زنان این کشور خبر می‌دهند.

نفرت‌پراکنی و جنایت به ویژه علیه اقلیت‌ها و زنان در غرب به یک رویه کاملاً عادی و معمولی تبدیل شده و گزارش‌ها نشان می‌دهد که سال به سال آمار این گونه جنایات افزایش می‌یابد. گزارش‌های همین رسانه‌های غربی نشان می‌دهد مثلا میزان «جنایات نفرت‌محور» در سال ۲۰۲۱ در ده‌ها شهر بزرگ آمریکا افزایش یافته و آسیایی-آمریکایی‌تبارها از جمله افرادی هستند که بیشتر در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا هدف قرار گرفته و جنایات علیه آنها ۳۳۹ درصد افزایش یافته است!
به نوشته شماره یکشنبه روزنامه «دیلی میل» داده‌های اداره‌های پلیس کلان‌شهرها در ۱۴ شهر نشان می‌دهد که «جرایم نفرت‌محور» در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰میلادی ۴۶ درصد افزایش داشته است. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نشان می‌دهد که پایتخت آمریکا «واشنگتن دی سی» با ۲۱.۶ درصد جرایم نفرت‌محور گزارش شده، بالاترین سطح جنایات ناشی از نفرت را داشته است و پس از آن «لس آنجلس» با ۱۵.۵ و «سانفرانسیسکو» با ۱۲.۸ درصد قرار دارند. دومین شهر بزرگ آمریکا، لس آنجلس، با ۱۵.۵  درصد جنایت در رتبه بعدی قرار دارد. سانفرانسیسکو با ۱۲.۸  جنایت و پس از آن شهرهای بسیار کوچکتر کلمبوس، اوهایو، با ۱۲.۶ جنایات نفرت و سن خوزه، کالیفرنیا، با ۱۱.۴ درصد میزان جنایات قرار دارند.در شهر نیویورک، ۶.۱  درصد جرم گزارش شده در حالی که سومین شهر بزرگ آمریکا، شیکاگو، ۲.۹ جنایات ناشی از نفرت را ثبت کرده است.
ما ویروس نیستیم، انسانیم
به گزارش فارس، اگرچه سیاه‌پوستان آمریکایی گروهی بودند که در بیشتر شهرها مورد هدف قرار گرفتند، اما سطح جنایات ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار تا ۳۳۹ درصد افزایش یافت زیرا مردم آنها را مقصر همه‌گیری ویروس کرونا می‌دانستند. یکی از تکان دهنده‌ترین جنایات ناشی از نفرت درسال ۲۰۲۱، تیراندازی دسته جمعی در مجموعه‌ای تفریحی در «آتلانتا » بود که به کشته شدن ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی منجر شد. بر اساس داده‌های موجود، اکثر جرایم ناشی از نفرت در آمریکا توسط افراد سفیدپوست انجام می‌شود و اکثریت این جنایت‌ها ناشی از تعصبات نژادی یا قومیتی است. همان‌طور که حملات نژادپرستانه به آمریکایی‌های آسیایی و مهاجران آسیایی در ماه‌های اخیر توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد، این تصور نادرست مبنی بر اینکه سیاه‌پوستان آمریکایی‌ها مقصر اصلی چنین حملاتی هستند نیز افزایش یافته است. وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش هشدار داده بود که «گروه‌های سفیدبرتر پندار» یک تهدید امنیتی فزاینده پس از حمله مرگبار ۶ ژانویه (17 دی 1399) به ساختمان کنگره آمریکا هستند. در انگلیس نیز گزارش‌ها از افزایش جرم و جنایت حکایت دارد.
گاردین نیز گزارشی را منتشر و اعلام کرده در انگلیس نیز «زن‌کشی» رواج دارد. طبق این گزارش در سال 2021 فقط طی 28 هفته 2021 بیش از 81 زن به دست مردان و شوهرانشان به قتل رسیده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انتقاد صندوق بین‌المللی پول از بدهی عمومی بالای آمریکا

صندوق بین‌المللی

اولین مناظره ترامپ و بایدن

ترامپ خون‌ریز و بایدن وحشی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.