سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فوتی‌های کرونایی آمریکا در مرز یک میلیون نفر اینجا روزانه 3هزار نفر از کرونا می‌میرند

فوتی‌های کرونایی آمریکا در مرز یک میلیون نفر اینجا روزانه 3هزار نفر از کرونا می‌میرند

آمارهای دانشگاه جانز‌هاپکینز نشان می‌دهد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است تلفات روزانه کرونا هم در این کشور روزانه بیش از 3 هزار نفر رسیده است.

داده‌های وبگاه «ورلدامترز» نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز 392 میلیون نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 5 میلیون و 745 نفر رسیده است. بر اساس داده‌های این وبگاه، هنوز بدترین وضعیت به لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا به کشور آمریکا اختصاص دارد. بحران کرونا در سراسر آمریکا به نگرانی عمده‌ای تبدیل شده و آمارهای جدید نیز نشانگر ادامه روند صعودی تلفات در این کشور است. 
وبگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا همین دیروز به نقل از دانشگاه «جانز‌هاپکینز» نوشت: «تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز جمعه از مرز 900 هزار نفر گذشته است. گسترش سریع سویه اُمیکرون ویروس کرونا سراسر کشور را فراگرفته است. این در حالی است که کمتر از دو ماه قبل تلفات به 800 هزار نفر رسیده بود.»
بیمارستان‌ها در حالت فوق‌العاده
 به نوشته خبرگزاری رویترز، این آمار در حالی منتشر می‌شود که بیمارستان‌های آمریکا این روز‌ها در حالت فوق‌العاده به سر می‌برند و آمار بستری در ایالت‌های مختلف به شدت رو به افزایش است. بر اساس این گزارش در حالی که واکسن کرونا به وفور در دسترس شهروندان آمریکایی قرار دارد ولی تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد تنها 64 درصد جمعیت این کشور به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند. اکثر کسانی که به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، کسانی هستند که واکسن نزده‌اند. از هر 100 هزار آمریکایی بیش از 15 هزار نفر تاکنون به این ویروس مرگبار مبتلا شده‌اند.
سرکوب کامیون داران معترض در کانادا
اعتصاب هشت روزه صد‌ها کامیون دار کانادایی در اعتراض به واکسیناسیون اجباری نیز در نهایت با دخالت پلیس کانادا به پایان رسید. بنابر اعلام رویترز، پلیس کانادا می‌گوید برخی عوامل از آمریکا در شکل‌دهی این اعتصاب سراسری دست داشته‌اند. به گزارش پلیس کانادا ظاهراً قرار بود صد‌ها کامیون دیگر نیز در روز‌های آینده به جمع اعتصاب کنندگان بپیوندند. مقامات پلیس کانادا در واکنش به این اعتصاب گفتند: این عده از کامیونداران از طرف گروهی که معلوم نیست دقیقاً منشا آن داخلی یا خارجی است تامین بودجه می‌شدند و بودجه بسیار خوبی هم در اختیار داشتند. دولت کانادا اخیراً واکسیناسیون کرونا را برای کامیوندارانی که به صورت بین‌المللی و در مرز‌ها مشغول فعالیت هستند اجباری کرده است. از این رو معترضان از دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا خواسته‌اند به دلیل اینکه فراتر از اختیارات خود عمل کرده استعفا دهد. در بخش غربی کانادا در آلبرتا نیز صد‌ها کامیوندار دست به اعتصاب مشابهی زدند و گذرگاه مرزی اصلی کانادا با آمریکا را مسدود کرده‌اند.مقامات کانادایی گفته‌اند قرار است در روز‌های آینده در مورد لغو قوانین مربوط به واکسیناسیون اجباری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو داشته باشند. بسیاری در کانادا این اعتصاب را به شورش طرفداران ترامپ که در نهایت به حمله به ساختمان اصلی کنگره منتهی شد تشبیه کرده‌اند.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پیامی اعلام کرد: کامیونداران به طور مسالمت‌آمیز به سیاست‌های خشن غیرانسانی جاستین ترودو اعتراض دارند. ترودو با سیاست‌های جنون‌آمیز خود در حال نابودی کاناداست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید

مجلس شورای اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.