سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / سنگر اول _ شهدا پیشرو و پیشگام بودند

سنگر اول _ شهدا پیشرو و پیشگام بودند

راهنمای دانلود

 

نورانیت شخصیتی مثل شهید دستغیب می‌سازد و می‌پروراند

رهبر مؤیدانقلاب‌اسلامی:

مادر دو شهید به من گفت: من بچه‌هایم را خودم دفن کردم، در خاک گذاشتم و دستم نلرزید! پدر چند شهید گفت: اگر چند برابر این‌ها من بچه داشتم، حاضر بودم آن‌ها را در راه خدا بدهم! این چه عنصری است؟ این چه جوهری است؟ این چه برق درخشنده‌ای است که خدا در دل حادثه‌ی شهادت قرار داده است که این‌جور دنیای تاریک را روشن میکند؟ هشت سال ملت ایران با این برق درخشان در دل مرد و زن خود، همراه بود؛ و خدا دستگیری کرد؛ خدا کمک کرد.

شهدا پیشرو و پیشگام بودند و سنگر دوم، خانواده‌های شهیدان و دیگر ایثارگران. رفتند جلو، مانع‌ها را از سر راه برداشتند و توانستند یک ملتی را که چند قرن او را به بیحالی و تسلیم در مقابل زورگویان عادت داده بودند، تبدیل کنند به این ملت بانشاط، سرافراز، پرافتخار و با عزم و اراده‌ی مستحکم و راسخ. این کار را شهدای ما کردند؛ این کار را رزمندگان ما کردند؛ این کار را جانبازان ما کردند؛ این کار را استقامت آزادگان ما در زندان‌های دشمن کرد؛ این کار را شما خانواده‌های شهدا کردید. حق شما بر گردن ایران و ایرانی تا ابد باقی است و تاریخ ایران باید نسبت به خانواده‌ی شهدا، حق‌گذاری کند.

بیش از چهارده‌هزار و پانصد شهید از استان فارس و شهر شیراز! این شوخی است؟ 

شیراز مأمن امامزادگان بزرگوار بود؛ در هیچ نقطه‌ای از کشور به قدر فارس، مرقدِ امامزاده وجود ندارد. معنای این حرف این است که از هر کجا امامزاده‌ها و فرزندان معصومین، یا از جور خلفا میگریختند و یا به امیدِ کمک مردم حرکت میکردند، متوجه شهر شیراز یا شهر‌های دیگر استان فارس میشدند.

آن معنویتی که شخصیتی مثل شهید بزرگوار مرحوم آیت‌اللَّه دستغیب مظهر آن معنویت بود، از این خانواده و از این مرکز فیاضِ تمام نشدنی اهل بیت (علیهم‌السّلام) سرچشمه گرفته است. این عمق انگیزه‌ی دینی را نشان میدهد. این نورانیت، شخصیتی مثل شهید دستغیب میسازد و میپروراند و نفَس گرم آن شهید عزیز، در این منطقه این همه دل جوان و جوینده را شیدای معنویت میکند؛ دل‌های جوانی که از همان روز‌های اول به میدان‌های جنگ رفتند.

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مؤیدانقلاب‌اسلامی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ در دیدار جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های شهدای استان فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف»

فضل و صلوات خداوند بر بانوی صبور و مقاوم..

بازدید۳ ساعته امام خامنه‌ای از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

سی و پنجمین سال نمایشگاه کتاب تهران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.