سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / جروزالم پست: حزب‌الله لبنان 2000 پهپاد در اختیار دارد

جروزالم پست: حزب‌الله لبنان 2000 پهپاد در اختیار دارد

روزنامه اسرائیلی«جروزالم پُست» با اعتراف به این ‌که «حزب‌الله لبنان در توسعه پرنده‌های بدون سرنشین خود موفق عمل کرده است» نوشته، این جنبش اکنون چیزی بالغ بر 2000 پهپاد در اختیار دارد.
هر از گاهی یک کارشناس، مسئول سیاسی، فرمانده نظامی یا یک رسانه صهیونیست از قدرتِ محور مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان می‌گوید و نسبت به آن به شدت ابراز نگرانی می‌کند. جدای از آن‌که نیت این‌ها چیست، می‌توان این‌ها را اعتراف به قدرت حزب‌الله تفسیر کرد که بعضا از سوی اروپایی‌ها نیز تکرار و اعلام شده، این قدرت از بسیاری ارتش‌های اروپا، بالاتر است.
باری، با اعتراف یا بدون اعتراف، ایران و حزب‌الله سطحی از بازدارندگی را ایجاد کرده‌اند که رژیم آپارتایدِ اسرائیل در دهه ۱۹۷۰ توانایی تصور آن را نداشت. حالا هم نوبت به روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» رسیده که از این قدرت بنویسد. در گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده حزب‌الله حدود ۲۰۰۰ پرنده بدون سرنشین در اختیار دارد که از دهه نود
[دهه ۱۹۹۰] آنها را به کار می‌گیرد… تعدادی از این پهپادها در سوریه و علیه رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.
جروزالم پست همچنین نوشته حزب‌الله لبنان در جریان جنگ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ از چند پهپاد رزمی و حتی پیش از این جنگ نیز از پهپاد علیه تل‌آویو استفاده کرده است…حزب‌الله در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ (مهر-آبان 1391) نیز از پهپادهای رزمی علیه اسرائیل استفاده کرده که این پهپادها تا منطقه «النقب» (جنوب سرزمین‌های اشغالی) پیشروی کرده‌اند. در ادامه این گزارش همچنین آمده که حزب‌الله تا سال ۲۰۱۳، ۲۰۰ پهپاد ساخت ایران در اختیار داشته؛ اما با گذر زمان و همکاری با ایران توانسته تعداد پهپادهای خود را به طور چشمگیری افزایش دهد.
گفتنی است، این گزارش در حالی منتشر شده که وبگاه صهیونیستی «والا» پیشتر خبر داده بود بر اساس برآوردهای ارتش رژیم صهیونیستی حزب‌الله حدود ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد؛ با گذشت ۱۵ سال از جنگ دوم علیه لبنان حزب‌الله پیشرفت کرده و برآوردها حاکی از آن است که در زرادخانه موشکی حزب‌الله، موشک‌هایی از بُرد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر‌، موشک‌های هدایت شونده تا برد ۲۰۰ کیلومتر و پهپادهایی با قدرت پرواز تا ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شلیک حزب‌الله به قلب گنبد آهنین  / اف 16‌های اسرائیل هم حریف پهپادهای حزب‌الله نشدند

رژیم غاصب صهیونیستی

زندان‌های سری رژیم صهیونیستی کشتارگاه‌های انسانی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.