سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خط و نشان ماکرون برای پوتین در صورت جنگ، از اوکراین دفاع خواهیم کرد

خط و نشان ماکرون برای پوتین در صورت جنگ، از اوکراین دفاع خواهیم کرد

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه ضمن هشدار به پوتین تاکید کرده فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است. ناتو می‌گوید روسیه بر تحرکات نظامی خود در مرز اوکراین افزوده است.

تنش اروپا و آمریکا با روسیه بر سر مسائل مختلف از جمله اوکراین هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. اروپا و آمریکا روس‌ها را به آمادگی برای حمله نظامی به اوکراین متهم می‌کنند در حالی که روسیه به شدت این اتهامات را رد می‌کند. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» گفت که فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است. دو طرف همچنین در این تماس تلفنی درباره کاهش تنش در مرز بلاروس-لهستان به دلیل بحران پناهجویان توافق کردند.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه گفته بود که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و کشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیروهای روسیه را با کیف به اشتراک گذاشته‌اند. «زلنسکی» این را هم گفت که: «امیدوارم تمام جهان اکنون به وضوح ببینند چه کسی واقعاً خواهان صلح است و چه کسی نزدیک به صد هزار سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است». آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان نیز مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر‌تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری
6 فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت این فعالیت‌‌های نظامی آمریکاست که ثبات این منطقه را تهدید می‌کند. وزارت دفاع آمریکا نیز شامگاه دوشنبه ادعا کرد همچنان شاهد فعالیت نظامی غیرعادی و انباشت نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین است. «جان کربی»، سخنگوی پنتاگون طی نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از این افزایش نیروی نظامی در مرز اوکراین، گفت «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با همتای اوکراینی خود در این زمینه دیدار خواهد کرد.
جانسون: روسیه می‌تواند ما را به دردسر ‌اندازد
خبر دیگر اینکه «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، در پیامی به کشورهای اروپایی که وابستگی شدیدی به گاز وارداتی از روسیه دارند، هشدار داد که اگر اروپا بخواهد از اوکراین حمایت کند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ممکن است واقعا گازی را که از طریق خط لوله‌ در اروپای شرقی در جریان است، قطع کند. وی همچنین الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس را که متحد روسیه است به اقدامی «شنیع و نفرت‌انگیز» بابت «ایجاد» بحران پناهجویان در مرز بلاروس-لهستان و با هدف تضعیف وحدت اروپا، متهم کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سقوط اتهامات علیه ایران/ هواپیمایی اوکراین سهل انگاری کرده بود

سهل‌انگاری خطوط هوایی اوکراین

یک دقیقه سکوت برای ایران در بریکس

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان در نشست شورای وزرای خارجه بریکس در روسیه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.