سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سازمان ملل: از برخورد آمریکا با مهاجران شوکه شدیم

سازمان ملل: از برخورد آمریکا با مهاجران شوکه شدیم

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نحوه برخورد با مهاجران در مرز آمریکا با مکزیک را به عنوان نقض هنجارها و اصول بین‌المللی محکوم کرد و اعلام کرد از دیدن تصاویر اسفناک برخورد دولت آمریکا با این مهاجران شوکه شده است

روز سه شنبه تصاویری در رسانه‌های آمریکایی از سرکوب شدید پناهجویان در مرزهای آمریکا منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای داشت. بر اساس تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های غربی و از جمله« دیلی میل» ماموارن اسب سوار آمریکایی با شلاق به جان پناهجویان اهل‌هائیتی افتاده‌اند و آنها را سرکوب می‌کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌داد که این ماموران، مهاجران را با اسب تعقیب کرده، آنها را با شلاق می‌زنند، به زمین می‌اندازند و در آب رها می‌کنند. با افزایش اعتراض‌ها وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد در مورد این رفتار زننده تحقیق می‌کند. سخنگوی کاخ سفید هم رفتار مرزبانان اسب سوار را با مهاجران وحشتناک توصیف کرده است. کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در یک موضع‌گیری نحوه برخورد آمریکا با مهاجران را به عنوان نقض هنجارها و اصول بین‌المللی محکوم کرد و اعلام کرد از دیدن تصاویر اسفناک برخورد دولت آمریکا با این مهاجران شوکه شده است.
 نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فیلیپو گراندی»، کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: با دیدن تصاویر شرایط اسفناک زیر پل هوایی در شهر دل ریو شوکه شدم؛ جایی که بیش از ۱۴ هزار تبعه اهل‌هاییتی پس از سفرهای سخت از تعدادی از کشورهای آمریکایی در آنجا جمع شده بودند.وی افزود:«اخراج دسته‌جمعی افراد که در حال حاضر توسط مقامات تگزاس بدون غربالگری نیازهای حفاظتی انجام می‌شود، مغایر با هنجارهای بین‌المللی است و احتمالا به منزله اخراج پناهجویان یا بازگرداندن آنها به سرزمینی که در آن در معرض خطر آزار و شکنجه هستند، تلقی می‌شود». گراندی از دولت آمریکا خواست، فورا و به طور کامل محدودیت‌هایی را که فرصت ارائه درخواست پناهندگی را از اکثر مهاجرانی که به مرز جنوب غربی این کشور وارد می‌شوند، صلب می‌کند، لغو کند.
گزارش گالوپ
خبر دیگر از آمریکا اینکه نتایج یک پیمایش جدید که توسط موسسه افکارسنجی گالوپ انجام شده برآورد کرده که نزدیک به ۱۸ میلیون نفر از افراد بزرگسال در آمریکا توان پرداخت هزینه دست‌کم یکی از نسخه‌های پزشکی صادرشده برای یکی از اعضای خانوار خودشان را ندارند. گالوپ گفته نتایج این پیمایش نشان می‌دهد چگونه هزینه‌های سنگین دارو و درمان در آمریکا بر زندگی خانوارها در این کشور اثر می‌گذارد. بر اساس این پیمایش اوضاع برای خانوارهای کم‌درآمد با درآمد سالانه کمتر از ۲۴ هزار دلار وخیم‌تر است. تقریباً ۲۰ درصد از آنها در سه ماه گذشته قادر به پرداخت دست‌کم یکی از نسخه‌های پزشکی خودشان نبوده‌اند. شبکه خبری «سی‌بی‌اس» نیز در تحلیلی بر گزارش گالوپ نوشته میلیون‌ها آمریکایی با هزینه‌های درمان دست و پنجه نرم می‌کنند و هزینه دارو در این کشور رو به افزایش است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تاریخ تلخ

ربیعی سخنگوی دولت بی تدبیر و ناامیدو خروج ترامپ از برجام

چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید

مجلس شورای اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.