سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جلوه‌هایی از آیین فتوت و جوانمردی در یاران امام حسین (ع) + فیلم

جلوه‌هایی از آیین فتوت و جوانمردی در یاران امام حسین (ع) + فیلم

فتوت، همبستگی مبتنی بر روابط وجودی و بر سر پیمان قلبی ماندن است و یاران حضرت سیدالشهداء(ع) در درازنای تاریخ، تمثّل راستین آیین فتوت و جوانمردی بوده و هستند.

یاران امام حسین علیه‌السلام زیباترین جلوه‌های جوانمردی و فتوت را در حماسه عاشورا از خود نشان دادند، چه با حمایتشان از حق، چه با جانبازی در رکاب امام تا شهادت، چه در برخورد انسانی با دیگران و حتی دشمنان.

وقتی شمر برای حضرت اباالفضل(ع) امان‌نامه آورد، ایشان امان او را رد و شمر را لعنت کرد و فرمود: برای ما امان‌نامه می‌آوری در حالی که پسر پیامبر(ص)، امان و امنیت ندارد؟!

پای‌بندی عاشوراییان به اصول انسانی و حمایت از مظلوم و بی‌تفاوت نبودن در برابر جنایت و ستم و یاری رساندن به بی‌پناهان، از آنان چهره‌هایی درخشان و ماندگار پدید آورده است که در نسل‌های بعد هم دلیران و آزادگان، رسم جوانمردی را از آنان آموختند.

دکتر سیدحسین شهرستانی، مدیر گروه حکمت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در این فیلم به بررسی گوشه‌ای از جلوه‌های آیین فتوت و جوانمردی در جریان واقعه عاشورا می‌پردازد:

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

نماهنگ دیدنی ارتش مقدس

از مراسم ۲۹ فروردین تا ویژگی‌های ارتش.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.