سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / زور تمام جبهه اصلاحات به پوشش ناکارآمدی دولت روحانی نرسید

زور تمام جبهه اصلاحات به پوشش ناکارآمدی دولت روحانی نرسید

رای مردم ایران به سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری این پیام را برای اصلاح‌طلبان در پی داشت که دیگر نه تکرارهای خاتمی، نه توصیه‌های سران فتنه‌گر اصلاحات، نه نام ظریف و نه رقیب هراسی‌ها دیگر تأثیری ندارد.

گروه سیاسی-رجانیوز: هشت سال قبل در چنین روزهایی بود که حسن روحانی با وعده رفع مشکلات و با حمایت تمام و کمال اصلاح‌طلبان توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود. در سال 96 نیز اصلاح‌طلبان با رقیب هراسی‌ها و تخریب رقبای انتخاباتی روحانی، توانستند رای مردم را جلب کنند. خاتمی مردم را دعوت به تکرار می‌کرد و پیاده نظام اصلاحات با تخریب وجهه سیدابراهیم رئیسی با ادعاهایی از قبیل اینکه اگر رئیسی بیاید بین مرد و زن دیوار خواهد کشید، مردم را ناچار به انتخاب روحانی کردند.

 

اما پس از روی کار ماندن روحانی، وضعیت اقتصاد کشور روز به روز وخیم‌تر و سفره مردم هر روز نسبت به روز قبل کوچک‌تر شد.

 

به گزارش رجانیوز، از طرفی دیگر سیدابراهیم رئیسی با حضورش در قوه قضاییه توانست روح تازه‌ای در کالبد از پا افتاده نظام قضایی کشور بدمد. مبارزه با فساد‌هایی که عمدتاً ریشه در دولت داشتند و تلاش برای احیای کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی که به‌خاطر بی‌تدبیری دولت تا مرز نابودی رفته بودند، از جمله اهداف رئیسی بود.

 

رئیسی با عملکرد درخشانش در قوه قضاییه توانست امید از دست رفته جامعه را برگرداند و مردم را به فردایی بهتر امیدوار کند. از همین رو بود که اقشار مختلف مردم با درخواست‌های متعددی از سیدابراهیم رئیسی خواستند تا به میدان آمده و با پشتیبانی آحاد مردم سکان قوه مجریه کشور را به دست گرفته و کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد.

 

در مقابل مردم، اصلاح‌طلبانی بودند که سودای تشکیل سومین دولت حسن روحانی را در سر داشته و از هیچ تلاشی برای تغییر نظر مردم، دریغ نکردند.

 

محمدخاتمی که دیگر حنایش رنگی ندارند، با خلق عبارت‌هایی تلاش کرد مردم را دعوت به انتخاب عبدالناصر همتی کند. «امیدوارم مردم همت کنند» و «همت بلنددار» از جمله عبارتی‌هایی بود که از سوی خاتمی در حمایت از همتی به کار گرفته شد.

 

حتی مهدی کروبی، کسی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از آراء باطله شکست خورد، به‌صورت علنی از عبدالناصر همتی حمایت کرد تا شاید بتواند مردم را ترغیب به انتخاب نماینده روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کند.

 

اصلاح‌طلبان برای پیروزی در انتخابات حتی به سراغ ظریف هم رفتند. به زعم اصلاح‌طلبان مطرح شدن نام ظریف به‌عنوان معاون اول ناصر همتی، برگ برنده‌ای بود که می‌توانست در جلب نظر مردم به همتی تاثیر گذار باشد.

 

روزنامه سازندگی ارگان رسمی کارگزاران سازندگی، اصلی‌ترین حامیان همتی در این رابطه نوشته بود: اکنون قطعی است که اگر دولت آینده، دولتی اصلاح‌طلب بود ظریف در یک مقام چشمگیر به ایفای نقش بپردازد و دوباره شاهد نقش آفرینی های او باشیم. اما ظریف دارای جایگاه و پایگاهی است که حمایت او و حضورش در کنار یک کاندیدا می تواند چنین موثر باشد؟ اگرچه جایگاه هشت ساله ی او در سیاست داخلی و خارجی ایران  بهانه ای به دست می دهد که مردم ظریف را بیش از گذشته بشناسند، ولی واقعیت این است که ظریف نشان داد که فراتر از هر دولت و جناح و دسته و حزبی در ایران امروز ما ایستاده است. برای پیروزی وطن مانند یک سرباز پا به میدان، ذره ای دریغ نکرد. او هم نماد ملی گرایی است و هم برآمده از مذهب است. هم وطن پرست است و هم جهان شمول.

 

اما اصلاح‌طلبان علیرغم همه تلاش‌هایی که برای منجی ساختن از همتی(از بانیان وضع موجود) و رقیب هراسی‌های تکراری کردند، حریف مردم نشدند.

 

رای حداکثری‌ مردم ایران به سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری این پیام را برای اصلاح‌طلبان در پی داشت که دیگر نه تکرارهای خاتمی، نه توصیه‌های سران فتنه‌گر اصلاحات، نه نام ظریف و نه رقیب هراسی‌ها دیگر تأثیری ندارد. اصلاح‌طلبان دریافتند که با عملکردشان در طول هشت سال گذشته، عمر سیاسی‌شان به سر آمده و دیگر جایگاهی بین مردم ندارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید

کناب مرد ابدی،نوشته معصومه سپهری از کتاب‌های پرفروش نمایشگاه کتاب تهران

ادامه برگزاری تظاهرات در چند کشور جهان در حمایت از فلسطین

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.