سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / تازه مسلمان کانادایی: از حقایق قرآن شگفت زده شده بودم

تازه مسلمان کانادایی: از حقایق قرآن شگفت زده شده بودم

پدرم به من یک کتاب عهد جدید داد اما اکثر اوقات یک گوشه خاک میخورد. من به نوعی از راه فیلم و خانواده  آموزش دیدم. نکته مثبتی که می توانم به آن اشاره کنم این است که یک روز پدرم به من گفت کلمه الله به معنای خدا است. او دیگران را خیلی درک میکرد با این حال عقاید خودش را داشت.

 سلام برادر، حالتان چطور است؟

متن اصلی این مصاحبه را اینجا می توانید ببینید

میثم: سلام برادر، الحمدلله،حال شما چطور است؟

خدا را شکر.ممنون. من مصاحبه گر انجمن شهید ادواردو آنیلی هستم. این مجموعه در حوزه تازه مسلمان ها فعالیت میکند. ممکن است خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

– خواهش میکنم. حتما. بنده میثم هستم. حدودا ۱۳, ۱۴ سال پیش در سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ به دین اسلام مشرف شدم. صاحب دو فرزند هستم. همسرم نیز با تصمیم خود مسلمان شده است. من به صورت داوطلبانه در دانشگاه مجازی قرآن و عترت  تدریس میکنم وهمچنین مشغول به فعالیت های تحقیقاتی هستم. همچنین بنده مدیر یک پیش حوزه به نام ذکات علم هستم. بر اساس تقویم قمری، سی و چهار سال دارم و در یک خانواده مسیحی به دنیا آمدم.

 

 .بسیار خوب.برادر اسم شما چیست ؟

اسم میثم را ترجیح میدهم.

 

خیلی هم خوب برادر. اگر اجازه بدید مصاحبه را اینطور  شروع کنیم.

به نام خدا. برادر توضیح دادید که ۳۴ ساله هستید و حدود ۱۴ سال پیش مسلمان شدید. لطفا از زندگی، احساسات و جهان بینی خود پیش از تشرف به اسلام بفرمایید

 انگیزه شما برای مسلمان شدن چه بود؟

زندگی ام قبل از مسلمان شدن،  با نقاط مثبت و منفی همراه بود. پدر و مادرم اواخر دهه هفتاد میلادی ازدواج کردند. من دو برادر بزرگتر از خودم دارم. والدینم  تاحدودی به مسائل معنوی اهمیت میدادند اما اهل شرکت در کلیسا نبودند. آنها متاسفانه با یکدیگر اختلاف داشتند و من بارها از خانه بیرون انداخته میشدم و درگیری زیادی داشتیم. زمانی که کوچک تر بودم، خیلی تلاش کردم تا میانشان سازش ایجاد کنم. هر چه بزرگتر شدم، از مطالعات مذهبی فاصله گرفتم.

پدرم به من یک کتاب عهد جدید داد اما اکثر اوقات یک گوشه خاک میخورد. من به نوعی از راه فیلم و خانواده  آموزش دیدم. نکته مثبتی که می توانم به آن اشاره کنم این است که یک روز پدرم به من گفت کلمه الله به معنای خدا است. او دیگران را خیلی درک میکرد با این حال عقاید خودش را داشت. بعدها ما با یکدیگر بر سر مسائل ایدئولوژیک اختلاف پیدا کردیم.

زمانی که جوانتر بودم، همراه او از یک معبد هندو بازدید کردیم.حدود پانزده سال پیش، در یک شرکت موسیقی کسب و کاری را شروع کردم اما شکست خورد. در همان دوران، یکی از دوستان آفریقایی-آمریکایی پدرم، به دیدمان آمد. یک روز با هم پیاده روی رفتیم و او به من گفت چهره ام شبیه افراد مذهبی است. همان سال، احساس جدیدی در من شروع به رویش کرد  و من به تحقیق در زمینه مسیحیت علاقمند شدم.به همین دلیل شروع به مطالعه انجیل کردم.

در فضای مجازی مطالب منفی زیادی درباره اسلام وجود داشت.همان زمان با یک وبسایت آشنا شدم که به صورت رایگان قرآن را در اختیار کاربران قرار می داد.من از آنجا یک قرآن سفارش دادم و با خود گفتم تا زمانی که کل قرآن را نخوانده ام  مسلمان نمیشوم.اما نیازی به گفتن نیست که بی صبرانه مشتاق  بودم تا تشهدم را به زبان بیاورم. به راستی که از حقایق قرآن شگفت زده شده بودم.

 

_ خیلی خوب برادر. ماشاالله. شنیده ام که شما شیعه هستید. در کشورهای غربی، نگاه مثبت داشتن به اسلام شیعی واقعا دشوار است.حقیقتا خداوند شما را انتخاب شده اید. به شما تبریک می گویم.

– بله من در ابتدا تنها سنی داشتم و همچنین یک نسخه از بخاری در اختیارم بود. حدودا یک یا دو سال از مسلمان شدنم گذشته بود که با چند حدیث شیعی در منابع اهل سنت که به صورت آنلاین جمع آوری شده بود برخورد کردم. یک جلد نهج البلاغه تهیه کردم و بعد از آن زمان بود که به مذهب تشیع مشرف شدم.

 

– خدا را شکر.

– ‎الحمدلله، این تنها لطف خداست.امیدوارم در همه امتحانات الهی سربلند شوم.

 

– انشاالله.حالا اینجا، چه احساسی نسبت به اسلام و مذهب تشیع دارید؟ نظر شما در خصوص رجحان عقاید شیعی نسبت به سایر مذاهب چیست؟

من فکر میکنم زمانی که اسلام ناب را با سایر ادیان حتی اسلام ناب شیعی مقایسه میکنیم، میبینیم که این خالص ترین توحید است و به لحاظ عقلانی، بی نقص ترین دین است .چنین نظام عقیدتی بی نقص و هدایت عملی تنها میتواند از سوی خالق دانا فرستاده شده باشد. بدون چنین مسیری، بشریت دچار مشکلات زیادی خواهد شد. تنها نکته این است که باید مراقب باشیم تا در این راه قدم بگذاریم و از آن منحرف نشویم.

 

بسیار عالی برادر.ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادی. خداوند شما و خانواده تان را حفظ کند.

 

ممنون از شما.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.