سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / دختر تازه مسلمان اسپانیایی : اسلام فراتر از یک دین است. یک شیوه و روش زندگی است 

دختر تازه مسلمان اسپانیایی : اسلام فراتر از یک دین است. یک شیوه و روش زندگی است 

اولین باری که نماز خواندم لحظات بسیار زیبایی بود زیرا احساس می کردم مسلمان شدم . یادم می آید که بعد از اقامه ی نماز گریستم . (هنوز هم بعضی روز ها گریه می کنم ) . البته خواندن پنج روز نماز می تواند سخت باشد ( مخصوصا نماز صبح ) . ولی من اگر نماز را به جا نمی آوردم مسلمان نمی بودم .

رعایت حجاب بهترین تصمیمی است که تابحال گرفتم .حجاب فقط مخصوص خانم ها نیست. این یک پیام برای گردن نهادن به گفته‌ی خداوند برای همه از جمله مردان است .

متن انگلیسی و مصاحبه را می توانید اینجا ببینید

مصاحبه ی سایت رهیافته بالارا  بانوی تازه مسلمان  اسپانیایی، گفتگو از بنت الهدی مفخمی و ترجمه انگلیسی مینو پور سعید

لارا در اسپانیا و در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمد. او از طریق خواهرش با اسلام آشنا شد و سه سال پیش اسلام آورد. او اکنون بیست و سه ساله است .

خواهر عزیز لارا جان، سایت رهیافته ( مربوط به انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی ) از شما بخاطر پذیرفتن مصاحبه با ما و زمان ارزشمندتان که به ما اختصاص دادید ، سپاسگزار است .

لطفا درباره ی چگونگی اسلام آوردن و انگیزه ی مسلمان شدنتان برای ما بنویسید .

خواهر بزرگترم با یک مرد مسلمان ازدواج کرد و اسلام آورد. او اسلام را به من معرفی کرد. خواهرم و همسرش اکنون در مراکش زندگی می کنند. من مشاهده می کردم که خواهرم بسیار خوشحال است . آنقدر که تصمیم گرفتم در مورد اسلام بیشتر مطالعه کنم .

چه چیزی شما را به طور خاص مجذوب اسلام کرد ؟

روشی که قرآن به هر سوالی پاسخ داده است. این کتاب مانند انجیل نیست. اسلام فراتر از یک دین است. بلکه یک شیوه و روش زندگی است

 

واکنش خانواده  وادطرافیان شما بعد از مسلمان شدنتان چه بود ؟

زمانی که تصمیم گرفتم دینم را تغییر دهم والدینم بسیار عصبانی شدند. من دومین دخترشان بودم که مسلمان شده بود وبرای همین بلاخره آن را پذیرفتند. اما بسیاری از بستگانم ( عمو و دایی – دختر عمو و …. ) با من قطع ارتباط کردند ( دیگر با من حرف نمیزدند) . دوستان زیادی را از دست دادم و در دانشگاه احساس راحتی نمی کردم.

آیا متاهل هستید ؟

من هنوز ازدواج نکرده ام.

گسترش اسلام را در کشور خود چگونه می بینید ؟

 بسیار خوشحالم زیرا هرساله بیش از بیست هزار نفر در اسپانیا به دین اسلام مشرف می شوند. هرروز تعداد بیشتری بانوی باحجاب در خیابان ها میبینم. و دیدن آنها بسیار زیباست. تعداد مساجد روز به روز بیشتر میشوند. و بیشتر مهاجران در اسپانیا مسلمان هستند. بنابراین آینده واقعا خوشبینانه است.

از نظر شما زیباترین آیه ی قرآن کدام است ؟ وچرا ؟

فکر میکنم آیه ی 186 سوره ی بقره زیباترین آیه است .نمیدانم ترجمه اش به انگلیسی چگونه می شود زیرا من قرآن را به زبان اسپانیایی می خوانم . من این آیه را بسیار دوست دارم .زیرا فکر میکنم که هر زمان او را عبادت میکنم صدایش را می شونم .

نظر شما درباره ی حجاب چیست ؟ آیا رعایت حجاب تاثیری در زندگی شخصی شما داشته است ؟ آیا فکر می کنید حجاب تنها به بانوان اختصاص دارد ؟

رعایت حجاب بهترین تصمیمی بود که تابحال گرفته ام.من در ابتدا از نگاه مردمی که به من زل میزدند، می ترسیدم. اما اکنون حجاب بخشی از وجود من است .

چگونه نهاد خانواده را در طبق اسلام و مسیحیت تحلیل می کنید ؟

در یک کشور مسیحی زندگی می کنم. بنابراین اولویت ها را در اینجا و کشور های اسلامی باهم می دانم و مقایسه می کنم. اینجا می توانیم شاهد ازدواج های همجنسگرایانه، فرزندخواندگی توسط افراد همجنس باز و از دست رفتن ارزش های خانوادگی باشیم.اما در یک کشور اسلامی احترام به افراد سالمند، زنان و دین بسیار اهمیت دارد. مطمئنا من خانواده ی سنتی مسلمان را به یک خانواده ی مدرن غربی ترجیح می دهم.

وقتی برای اولین بار نماز می خواندید ، چه حسی داشتید ؟ اقامه ی نماز پنج بار در روز برای شما دشوار نبود ؟

اولین باری که نماز خواندم لحظات بسیار زیبایی بود زیرا احساس می کردم مسلمان شدم. یادم می آید که بعد از اقامه ی نماز گریستم . (هنوز هم بعضی روز ها گریه می کنم ) . البته خواندن پنج روز نماز می تواند سخت باشد ( مخصوصا نماز صبح ) . ولی من اگر نماز را به جا نمی آوردم مسلمان نمی بودم .

اگر بخواهید چند جمله ای درباره ی زیبایی اسلام و صلح و آرامشی که در این یافتید برای ما بنویسید ، چه می گویید ؟

به همه توصیه می کنم اسلام را کشف کنند و دست از ترس درباره ی اسلام بردارند. ( این توصیه را مخصوصا به کسانی می کنم که از کاتولیک گرایی ناامید شده اند )

از توجه شما بسیار سپاسگزارم . ان شاءلله در سایه ی مهر و آمرزش پروردگار قرار گیرید . خداوند شما را قوی و ثابت قدم در این راه گرداند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.