سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / بدون تعارف/ شهید احمدرضا احدی نفر اول کنکور پزشکی بود + فیلم و عکس

بدون تعارف/ شهید احمدرضا احدی نفر اول کنکور پزشکی بود + فیلم و عکس

بدون تعارف

در بین شهدای دوران دفاع مقدس از هر طیف و عقیده و سلیقه‌ای بودند، اما در بدون تعارف این هفته میزبان خانواده شهیدی هستیم که نخبه علمی کشورمان بود.

شهید احمدرضا احدی نفر اول کنکور پزشکی بود که همزمان هم در دانشگاه درس می‌خواند و هم در جبهه‌ها حضور داشت

دانلود

 

شهید احمدرضا احدی از سرداران رشید دفاع مقدس است که در عملیات کربلای 5 شجاعانه به شهادت رسید. در آستانه سی امین سالگرد شهادتش، مروری بر زندگی این شهید بزرگوار داریم.

زندگینامه شهید نفر اول کنکور پزشکی «احمدرضا احدی»

شهيد احمد رضا احدي در بيست و پنجم آبان ماه سال 1345 در شهرستان اهواز و در خانواده اي مذهبي و سنتي زاده شد.
پدرش درجه دار ارتش و مادر وي خانه دار بود. در شش سالگي وارد دبستان شد و مراحل تحصيل ابتدايي را با موفقيت کامل و احراز رتبه هاي اول طي کرد. دوره راهنمايي را نيز با معدل هاي 19 و 20 گذراند. در اين هنگام با شروع جنگ تحميلي همراه خانواده به زادگاه پدر و مادر خويش (ملاير) بازگشت و تحصيلات متوسطه را در رشته علوم تجربي در دبيرستان دکتر شريعتي پي گرفت و سرانجام در سال 63 موفق به کسب ديپلم گرديد.
سال 64 در کنکور سراسري دانشگاه ها با استفاده از سهميه رزمندگان رتبه نخست را در کل کشور و در همه رشته هاي انتخابي بدست آورد و از اين پس در رشته پزشکي دانشگاه شهيد بهشتي تهران به ادامه تحصيل پرداخت.
شهيد پس از مهاجرت به ملاير و همزمان با تحصيل در دبيرستان ضمن انديشه و تأمل در مسائل گوناگون، ايمان روز افزون خود را به حرکت پوياي انقلاب اسلامي و امام (ره) نشان داد تا آنکه در سال دوم تحصيل در دبيرستان، بر اثر روح کمال خواه و ايمان والاي خويش و به منظور حضور در ميدان هاي جنگ و جهاد لباس رزم بر تن کرد و نخستين بار در عمليات رمضان (سال 61) شرکت جست و در اين نبرد مجروح شد.
حضور در اين عمليات را مي بايست مبدأ تحولي شگرف و آغاز راهي نو فراروي او به شمار آورد، چنان که شکوه ايمان و اخلاص بسيجيان در اين عمليات و شهادت دوستان و هم رزمانش خصوصاً «محمد روستايي» تأثيري ژرف بر او نهاد. ماجراي اين واقعه در دو قطعه از يادداشت هاي وي با عنوان «ضيافت الله» و  «با مرگ» با بياني آکنده از احساس و شور منعکس گرديده است.

نگذارید حرف امام به زمین بماند

وصیت نامه

وصیت نامه شهید رضا احدی :: پنجاه سال عبادت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مروری بر زندگی و سیره علمی امام هادی (علیه السلام)

/ چگونه امام نقطه اتصال میان آسمان و زمین است؟

مناظره امام باقر علیه السلام با طاووس یمانی

السلام علیک یا محمد بن علی ایها الباقر یابن رسول الله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.